Neptun üzemidő
00:00 – 04:00 rendes üzem
04:00 – 06:00 üzemszünet
06:00 – 24:00 rendes üzem
Az ettől való rendkívüli eltéréseket a hírek között jelentetjük meg.
00:00 – 04:00 rendes üzem
04:00 – 06:00 üzemszünet
06:00 – 24:00 rendes üzem
Az ettől való rendkívüli eltéréseket a hírek között jelentetjük meg.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Csak személyesen intézhető ügyek:
A KTH-ban számos ügyet intézhet meghatalmazással. A meghatalmazáson a meghatalmazás célját pontosan meg kell adni (pl. oklevél átvétele).
Két féle meghatalmazás fogadható el:
Minden olyan esetben, amikor a meghatalmazó nem tudja személyesen aláírni a meghatalmazását a „040_Dokumentum bemutatás” kérvény mellékleteként felcsatolva is be kell elküldenie. A felcsatolt meghatalmazásnak már tartalmaznia kell a két tanú aláírását és adatait!
A meghatalmazott az esetlegesen e-mailen kapott, majd kinyomtatott meghatalmazást a KTH-ban leadja. A KTH munkatársa ezt összeveti a kérvény mellékleteként beadott dokumentummal. Amennyiben egyezik, akkor a papíron hozott meghatalmazást aláíratja a meghatalmazottal és elfogadhatja a meghatalmazást.
Kérjük, ha olyan kérdése van, amely egyéni, személyes jellegű (pl. beadott egy kérvényt, amire hosszú ideje nem kapott választ) írjon e-mail címünkre.
A KTH-ban az aulában két ügyfélhívó található. Az érintőképernyős készülékek menü rendszere több szintű, a magyar nyelv kiválasztása után az alábbi menük pontok választhatók:
2018 szeptemberétől beiratkozott magyar állampolgár - aki magyarországi állandó vagy tartózkodási címmel rendelkezik - hallgatók személyi adatai (az okmányirodák által regisztrált anyakönyvi- és lakcímváltozások) folyamatosan átvezetésre kerülnek az SZL rendszerben /SZL (személyiadat- és lakcímnyilvántartás)/. Majd átkerülnek az Oktatási Személyi Nyilvántartási Rendszeren (OSZNY) keresztül - mint közhiteles adat - a Neptun Tanulmányi Rendszerbe - születési név, viselt név, anyja neve, születési hely és a születés dátuma ill. az állandó és tartózkodási lakcím – Ezért a központi nyilvántartásból jövő adat esetén a hallgatónak nem kell bejelenteni a KTH felé a változást.
A Neptunban a hallgató Adatmódosítási kérelmet adhat be a személyazonosító igazolvány számának/útlevélszámának/vezetői engedély számának megváltozása miatt. A TAJ szám és az Adóazonosító jel ügyfélfogadáson az ügyintéző által módosítható. A bankszámlaszámot és az Értesítési lakcímet a hallgató a Neptunban változtathatja.
Bankszámla szám változtatásnál kérjük ügyeljen arra, hogy a "régi" számlája ne szűnjön meg azonnal az új létrehozásakor, mivel a Neptun pénzügyi műveleteinél (pl. ösztöndíj kifizetés) gondot okozhat a "nem létező" számlaszám. (A "régi" számlaszám a Neptunból nem törölhető, ha már történt rá kifizetés)
A nem a fenti csoportba tartozó hallgatóknál az okmányok eredetiségét és az adatok hitelességét vagy személyes megjelenéskor vagy videochaten ellenőrzi a KTH munkatársa.
Magyarországi lakcímmel rendelkező hallgatók a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelőnél (NEAK) igényelhetnek TAJ kártyát.
Magyarországi lakcímmel nem rendelkező hallgató, aki
Stipendium Hungaricum Ösztöndíjban részesül vagy,
viszonosság esetében külföldi államok kiküldötteinek gyermekeként tanulmányokat folytat vagy,
miniszteri ösztöndíjas ellátásban részesül vagy,
nemzetközi megállapodás alapján a küldő fél ösztöndíjával tanulmányokat folytató külföldi állampolgár vagy,
magyar állami ösztöndíjas képzésben, nappali rendszerű oktatás keretében részt vevő személy, aki a szomszédos államokban élő magyarokról szóló törvény hatálya alá tartozik
jogosult egészségügyi szolgáltatás igénybevételére.
Az a hallgató, aki nemzetközi biztosítási okmánnyal rendelkezik, annak alapján részesül egészségügyi ellátásban, így magyarországi TAJ számot nem kell (és nem is lehet) igényelnie!
Magyarországi lakcímmel nem rendelkező hallgatók TAJ kártya igénylése a felsőoktatási intézmény feladata amennyiben határon túli, külföldön élő magyar állampolgárok.
Igényléshez szükséges dokumentumok (BME KTH ügyfélfogadásán adhatók le „R” épület Aula)
A 2019. évi CXXII. A társadalombiztosítás ellátásaira jogosultakról, valamint ezen ellátások fedezetéről szóló törvény 22.§ (1) ie) pontja értelmében egészségügyi szolgáltatásra jogosultság csak a sikeres TAJ szám igénylése, és annak a tanulmányi rendszerben történő rögzítése, valamint a megfelelő tanulmányi jogviszony FIR jelentése után válik érvényessé.
Azok a hallgatók, akik a Tbj. 22. § (1) bekezdés ic)-ie) pontja értelmében egészségügyi szolgáltatásra jogosultak lennének, azonban jogviszonyukat az Oktatási Hivatal nem, vagy nem a megfelelő időszakra jelentette a NEAK felé, jogosultságukat a Tbj. 69. § (2) bekezdése alapján az érvényes diákigazolvány vagy a hallgatói jogviszonyukról kiállított igazolás bemutatásával okirati bizonyítási eljárást kezdeményezve igazolhatják az egészségbiztosító szerv felé mindaddig, ameddig az Oktatási Hivatal a hiányzó jelentést nem pótolja.
A jogviszony igazolás az alábbiakat tartalmazza:
a személyes adatokat:tanév, (aktuális) félév (első-utolsó hónap),
név, születési név,
születési hely, idő,
anyja neve,
lakhely,
hallgatói azonosító,
tanév, (aktuális) félév (első-utolsó hónap),
státusz (aktív vagy passzív),
a jogviszony létrejötte,
a jogviszony megszűnésének becsült időpontja,
a BME-n mely képzéseken folytat tanulmányokat
munkarend, képzés nyelve
Finanszírozási forma
Szint (alap/mester)
A Neptunban megnézhetők a Tanulmányok >> Tanulmányi átlagok menüben a megfelelő félév előtti ’+’ kinyitásával azok az "Extra mezők", amik a félév átlagolásakor számítódnak és töltődnek. (Az átlagolás általában a félév lezárása után történik, egy-egy jegy beírása után nem, mivel nem automatikus. Az Ex1 … Ex4 és Ex6, Ex7 mezők az átlagolásnál kerülnek feltöltésre, a többi időszakonként egyéb lekérdezések és számítások eredményeképpen.)
A Saját adatok >> Személyes adatok extra mezői között az ingyenesen felvehető nyelvi egységekkel kapcsolatosak az alábbiak:
A KTH honlapján a Tanulmányi Tájékoztató menüpont Korábbi tanévek tájékoztatói almenüpontján elérhetők a korábbi tanévek Tanulmányi Tájékoztatói.
Igazolás a záróvizsgáról
A jogviszony vége a Neptunban a Tanulmányok >> Képzés adatok >> Befejezés időpontja-nál látható
A kimeneti nyelvvizsga-követelmény megszűnéséről és az oklevélkiadás feltételeiről szóló tájékoztató szövege az alábbi linken érhető el:
Oklevél átvétel
A nyelvvizsga bemutatása
Oklevél / oklevélmelléklet másolat igénylése
Másolat igényléséhez a Neptunban a „027 Igazolás kérése” kérvényt kell elindítani, beállítva az oklevél másolat/oklevélmelléklet másolat kérését.
Az oklevél/oklevélmelléklet másolat elkészítése szolgáltatási díjköteles. A tétel – a darabszám függvényében – kiírásra kerül a Neptun rendszerben. A tétel teljesítése esetén van lehetősége a KTH fogadási idejében kérni a másolatot, mely időpontról a kérvény döntésében kap tájékoztatást. Kérjük a kérvény elfogadása előtt ne jöjjön a másolatért a KTH-ba.
Az oklevél másolat elkészítése 3.000 Ft-os illetékbélyeg és kitöltött oklevél másolat megrendelőlap (3. számú melléklet) leadásához kötött. Oklevél másolat kizárólag az eredeti oklevélről készíthető.
A másolás szolgáltatási díjköteles: Az oklevél másolat díja, kétnyelvű: 500 Ft/db. (annyi illetékbélyeg kell, ahány másolatot kér)
Illetékbélyeget a KTH nem jogosult forgalmazni, a Magyar Posta Zrt. hivatalaiban lehet beszerezni!
Oklevélmelléklet másolat igénylésekor csak a megrendelőlap (4. számú melléklet) kitöltése szükséges (nem illetékbélyeg köteles eljárás). Oklevélmelléklet másolat kizárólag az eredeti oklevélmellékletről készíthető.
A másolás szolgáltatási díjköteles: az oklevélmelléklet másolat díja egynyelven 1000 Ft, kétnyelvű: 2000 Ft.
Elektronikusan aláírt Oklevél igénylése
A Neptunban a „027 Igazolás kérése” kérvényt kell elindítani. Irat típusa: Oklevél másolat,
Egyéb észrevételhez legyen szíves beleírni: Elektronikusan aláírt Oklevél igénylése.
Oklevélmelléklet elektronikus aláírással nem igényelhető!
Oklevél / oklevélmelléklet másodlat igénylése
Oklevél/oklevélmelléklet másodlatot abban az esetben állítunk ki, ha az eredeti dokumentum elveszett, megrongálódott. A kérelmezőnek az igénylés okáról nyilatkoznia szükséges – ekkor az eredeti oklevél/oklevélmelléklet érvénytelenítésre kerül.
Másodlat igényléséhez a Neptunban a „027 Igazolás kérése” kérvényt kell elindítani, beállítva az oklevél másodlat/oklevélmelléklet másodlat kérését. A kérvény mellékleteként a megrendelő lapot csatolni kell. (1. számú melléklet) ill. oklevélmelléklet másodlat igénylése (2. számú melléklet).
Amennyiben sikertelen a belépése a Neptun felületre - mert nem emlékszik a Neptun kódjára/jelszavára vagy ezidáig nem volt Neptun hozzáférése - akkor hozzáférést kell kezdeményeznie. Ehhez a neptun@bme.hu címen tud időpontot kérni.
Az oklevél/oklevélmelléklet másodlat az eredeti dokumentum szövegével kerül kiállításra, de a ma érvényben lévő oklevél/oklevélmelléklet nyomtatványra.
A szolgáltatás díjköteles: 6000 Ft - a Neptunban kerül kiírásra. (Ott kell befizetni.)
Az oklevél/oklevélmelléklet kb. 5-6 hét alatt készül el. Az oklevél másodlat kiadásához 3.000 Ft-os illetékbélyeg szükséges, mely a megrendelő által megküldött (a kérvény mellékleteként kitöltötten csatolt) és a KTH által kinyomtatott megrendelőlapra kerül ráragasztásra a másodlat átvételekor.
Oklevélmelléklet másodlat igénylésekor csak a megrendelőlap kitöltése és bemutatása szükséges (nem illetékbélyeg köteles eljárás). A másodlat átvétele személyesen vagy meghatalmazott útján a KTH-ban fogadási időben lehetséges.
Illetékbélyeget a KTH nem jogosult forgalmazni, a Magyar Posta Zrt. hivatalaiban lehet beszerezni!
Díszes oklevél igénylése
A kialakult helyzetre való tekintettel az igénylés és a kiadás határozatlan ideig szünetel!
Az Egyetem vezetése úgy döntött, hogy díszes oklevelet ad mindazoknak a végzett hallgatóinak, akik a BME bármely karán, szakán oklevelet szereztek, és azt előzetesen megrendelik.
A díszes oklevél megrendelésével kapcsolatosan a következő információkat adjuk közre:
Személyes ügyintézés során igénybe vehető szolgáltatások és megrendelhető szolgáltatások árjegyzéke
Adatszolgáltatás harmadik félnek oklevél hitelesítés céljából:
„Oklevéladat igazolás és továbbításhoz hozzájáruló nyilatkozat” a Dokumentumtárban található. Az űrlapot ki kell tölteni és elektronikus aláírással vagy AVDH szolgáltatással hitelesített dokumentumként elküldeni a BME részére.
Abban a különleges esetben – külföldi hallgató, aki nem rendelkezik ügyfélkapuval – ha az űrlapot nem tudja elektronikus aláírással hitelesíteni, akkor a „040_Dokumentum bemutatás” kérvényen keresztül lehetősége nyílik ezen dokumentum leadására a kérvény mellékletként történő felcsatolással.
Érdeklődni lehet:
Személyesen (fogadási időben) a KTH Oklevél Csoportnál (R épület földszint 6-os szoba), telefonon vagy
e-mailben (a számla kiállításáról, illetve az átutalás menetéről is itt kaphat felvilágosítást):
A "szokásos" adattartalmú jogviszony igazolás (az aktuális félévről) fogadási időben (díjmentesen) azonnal átvehető sorszám nélkül az aulában.
A rendkívüli helyzetre való tekintettel az általános jogviszonyigazolás is kérhető a 027-es kérvénnyel. A kiállított, elektronikusan aláírt igazolás a kérvény mellékleteként kerül felcsatolásra, amely a hallgató számára letölthető, nyomtatható. A szolgáltatás ingyenes. Amennyiben postai úton kéri annak kiküldését, 500 Ft postaköltség kerül kiírásra.
Az elektronikusan aláírt jogviszony igazolást letölteni, kinyomtatni a „Leadott kérvények” tabulátorfülön az adott kérvény sor végén + jelre kattintva, „Kérvénymelléklet” lehetőséget választva, a felugró ablakban a „Fájl letöltése” feliratra kattintva van lehetőség.
(A szorgalmi időszakon kívül, vagy indokolt esetben, ha az alábbiak szerint kéri, és jelzi a kérvényen, akkor a Neptunban megadott magyarországi címére postán küldjük a "szokásos" igazolást is.)
A szokásostól eltérő adattartalmú igazolás a Neptunban küldött (027-es számú) elektronikus űrlapon rendelhető meg.
Az alább felsorolt esetekben kérhet különleges igazolást:
Az űrlapon a következő adatokat kell megadni:
Név, Neptun kód,
kar, képzés,
milyen adat (ok) legyen(ek) az igazoláson,
milyen nyelvű (magyar vagy angol) legyen az igazolás (jelenleg csak ezeken a nyelveken tudunk igazolást kiadni),
példányszám, ha egynél több kell.
Ez a szolgáltatás díjköteles:
magyar nyelvű igazolás 500 Ft;
angol nyelvű igazolás 1000 Ft, további példányonként 100 Ft.
Az igazolás elkészítésének feltétele a szolgáltatási díj befizetése.
Az űrlap beérkezését követően a KTH munkatársa a Neptunban kiírja a szolgáltatási díjat. Ennek befizetését követően az elkészült igazolás a KTH-ban az aulában lévő munkahelyen vehető át, általában két munkanap múlva. Ha a kérvénybe beírta, akkor a szolgáltatási díj befizetés után történik a postázás.
A tanulmányi eredményeiről (nem hitelesített) másolat a Neptunban a Tanulmányok/Leckekönyv menüpont "Leckekönyv nyomtatási előkép" gombjával, "Leckekönyv HWEB" néven érhető el, nyomtatható ki.
Amennyiben a leckekönyvéről, a tanulmányi eredményeiről másolatra, igazolásra van szüksége és nincs lejárt tartozása, a tanulmányi státuszától függően az alábbiak szerint kérheti:
A Neptunban elektronikusan kért dokumentumok elkészültük (a kérvény lezárása) után a KTH-ban az aulában lévő munkahelyen vehetők át vagy postaköltség megfizetése esetén a kérvényben megadott levelezési címre kerül kiküldésre.
Az elvégzett tantárgyakról tárgyleírás (tematik) az egyetemi belső munkamegosztás szerint a tantárgyakat oktató tanszékeken, illetve a dékáni hivatalokban kérhető. Ha elektronkiusan is elegendő, akkor általában a kari honlapokon, illetve a Tanulmányi Tájékoztatóban érhető el.
2017. augusztus 1-től amennyiben a leckekönyvéről, a tanulmányi eredményeiről angol nyelvű igazolásra van szüksége és nincs lejárt tartozása, akkor aktív/passzív státusz esetén fogadási időben az ügyfélhívón "Igazolás kérése a tanulmányi eredményekről" sorszámmal kérheti és azonnal átveheti.
Német nyelvre a leckeköny fordítást átmenetileg nem tudjuk vállalni.