Neptun üzemidő
00:00 – 04:00 rendes üzem
04:00 – 06:00 üzemszünet
06:00 – 24:00 rendes üzem
Az ettől való rendkívüli eltéréseket a hírek között jelentetjük meg.
00:00 – 04:00 rendes üzem
04:00 – 06:00 üzemszünet
06:00 – 24:00 rendes üzem
Az ettől való rendkívüli eltéréseket a hírek között jelentetjük meg.
Az oldal elavult, archív adatokat tartalmazhat!
2023. december 2. szombat
Várhatóan 2024. január 26-ig megtörténik a felvettek adatainak konvertálása a Neptun (tanulmányi) rendszerébe. A használatához szükséges Neptun-kódot és a Neptun belépéshez szükséges további információkat a konvertálás után e-mailben küldjük ki.
Amennyiben nem kapott e-mailt, kérjük, ellenőrizze spam fiókját is, ha ott sem találja, jelezze a kth-info@bme.hu e-mail címen.
Amennyiben nem kíván beiratkozni a 2023/24/2 félévben felvételt nyert képzésére (a jelenleg jogviszonyos képzésükkel azonos képzésre felvételt nyert hallgatók esetében is), kérjük, az alábbi Neptun-kérvény leadásával jelezze: 034 Beiratkozási szándékról történő lemondás.
A BME 2023/2024-es Tanulmányi Tájékoztatójába gyűjtöttük össze a képzésekről, a tanulmányi adminisztrációról és az egyetemi szolgáltatásokról szóló legfontosabb információkat.
Adóazonosító jel, bankszámlaszám beszerzése
A beiratkozási lap letöltésének, hitelesítésének és beküldésének folyamata
Beiratkozáson bemutatandó dokumentumok
Korábban teljesített tantárgyak elismerése
A beiratkozáshoz (szaktól és költségviselési formától függetlenül) szüksége van az adóazonosító jelére és saját bankszámlára! Ha ezekkel még nem rendelkezik, az adóazonosító jelet a NAV (lakhely szerinti) ügyfélszolgálatánál lehet igényelni, illetve bármelyik bankban lehet bankszámlát nyitni.
A BME-n a Neptun-rendszerrel végezzük az oktatás tanulmányi és pénzügyi adminisztrációját. A belépés a KTH portál jobb oldali hasábján, a „Neptun belépés” felirat alatt, a „Hallgatóknak” feliratra kattintva lehetséges.
Ellenőriznie kell (az Oktatási Hivatal felvételi rendszeréből átvett, vagy korábbról a Neptunban szereplő) személyes adatait, szükség esetén ezek módosítását és kiegészítését el kell végeznie.
Módosítható adatok vagy jóváhagyást igénylő adatok köréről <<itt>> talál információt.
Fontos: Egyes személyes adatok módosítása a hallgatói weben nem végezhető el, mivel azoknak egyezniük kell a személyi adat- és lakcímnyilvántartásban szereplő adatokkal. A letöltendő/kinyomtatandó beiratkozási lapra az aktuálisan Neptunban szereplő adatok kerülnek.
Beiratkozáskor fontos ellenőrizni, hogy a korábbi felsőfokú tanulmányai során felhasznált támogatási idő megfelelően van-e nyilvántartva a FIR-ben. Eltérés esetén a megfelelő igazoló dokumentummal fel kell keresnie a lejelentést küldő felsőoktatási intézmény tanulmányi hivatalát/osztályát, mivel a hibát vagy a hiányosságot ott tudják javítani. Az ellenőrzést a magyarorszag.hu portálon az Ügyfélkapu szolgáltatás segítségével tudja megtenni.
Minden hallgató be van osztva egy tanulmányi ügyintézőhöz, aki a tanulmányai során kezeli a hallgató kérvényeit, tanulmányi ügyeit. Ügyintézőjét a Neptun-rendszerbe belépve a Tanulmányok/Képzés adatok menüpontban, elérhetőségét a KTH honlapján találja.
A Neptunba belépve az Ügyintézés/Beiratkozás/Bejelentkezés felületén a Beiratkozási/Bejelentkezési kérelmek közül az adott félév kiválasztását követően a + (Lehetőségek) opción belül a Beiratkozást kiválasztva, majd a Nyilatkozat - félév státuszáról feliratú ablakban az aktív vagy passzív lehetőség megjelölése után a Nyilatkozom gombra kattintva. A Neptun rendszerüzenetet küld a bejelentkezés sikerességéről.
A Gazdaság- és Társadalomtudományi Karon (továbbiakban: GTK) a bejelentkezés feltétele a tűz- és munkavédelmi anyag megismerése, ami a 700 BME GTK Tűz- és munkavédelmi továbbképzés kérvény leadásával lehetséges.
Fontos: A BME szabályai szerint "évhalasztásra" nincs lehetősége, de arra igen, hogy a beiratkozást követően a létrejött hallgatói jogviszonyát (egybefüggően legfeljebb két félévig) akár azonnal szüneteltesse, azaz passzív félévre jelentkezzen be.
A beiratkozás minden a 2023/24/2-es félévben felvett vagy átvett hallgatónak a 100 Beiratkozási kérelem kérvény leadásával történik!
A kérelem kötelező mellékletei (a beiratkozási lap és a nyilatkozat/képzési szerződés) elektronikusan is hitelesíthető az AVDH (Azonosításra Visszavezetett Dokumentum Hitelesítés) szolgáltatás segítségével, ezáltal a hallgatók többsége online beiratkozhat.
Az AVDH szolgáltatás Ügyfélkapu regisztrációval vehető igénybe, az így hitelesített dokumentum teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősül.
A 100_Beiratkozási kérelem kérvény 2024.01.08-tól elérhető.
Felhívjuk a figyelmét, hogy az állami ösztöndíjas képzésre iratkozó hallgató a nyilatkozat hitelesítésével nyilatkozik az állami ösztöndíjas képzés törvényben előírt feltételeinek vállalásáról. Amennyiben állami ösztöndíjas képzésre lett felvéve, de önköltséges státuszban kíván beiratkozni, a beiratkozási lap letöltése előtt kérje átsorolását önköltséges pénzügyi státuszra a 012 Átsorolási kérelem önköltséges pénzügyi státuszba kérvény leadásával, és csak a pénzügyi státuszának módosulása után töltse le és hitelesítse a beiratkozási lapot!
Az állami ösztöndíjról és önköltségről bővebben a Költségviselési forma menüpontban talál információkat.
Az ügyfélkapuval nem rendelkező hallgatóink vagy azon hallgatók számára, akik nem kívánnak élni az elektronikus beiratkozás lehetőségével, továbbra is biztosítjuk a személyes ügyintézést. Ebben az esetben a 100_Beiratkozási kérelem kérvényben jelölje be a személyes iratkozásra vonatkozó igényét, és a kérvény mellékleteként töltse fel a kinyomtatott, kézzel aláírt beiratkozási lap, valamint állami ösztöndíjról szóló nyilatkozat VAGY képzési szerződés szkennelt példányát. A kérvény leadását követően ügyfélfogadási időben kérjük fáradjon be a KTH-ba az aláírt dokumentumok 2-2 példányával.
Kérjük, hogy a gördülékeny ügyintézés érdekében kérvényét indítsa el minél korábban, de legkésőbb 2024. február 8-án éjfélig!
Csak a 100_Beiratkozási kérelem kérvényben személyes iratkozást megjelölt vagy dokumentumot bemutató hallgatóknak szükséges a megjelenés!
A személyes iratkozást megjelölőknek a beiratkozás, és a dokumentumok bemutatása folyamatos ügyfélfogadási időben a 100-as kérvény leadása után, helyszín KTH Iratkiadó ablaka (R-épület, Aula), határideje a 2024. február 8-a ügyfélfogadási időpont vége!
Amennyiben nem adja le a regisztrációs hét végéig, 2024. február 8-án éjfélig a 100_Beiratkozási kérelem kérvényt a fent megjelölt mellékletekkel, a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzata alapján már csak 5.500 Ft különeljárási díj befizetése után iratkozhat be. (A különeljárási díjat a kérvény elfogadó döntésű lezárása után kerül kiírásra.)
A felvételi rendszerbe feltöltött dokumentumok jelentős része közhiteles adatként kerül áttöltésre a Neptun Tanulmányi Rendszerbe, így ezeket nem szükséges személyesen bemutatnia a hallgatóknak. Az Önre vonatkozó, személyesen bemutatandó dokumentumokról a 100_Beiratkozási kérelem kérvényben tud részletesen tájékozódni a „Beiratkozás véglegesítéséhez szükséges bemutatandó dokumentumok” résznél felsorolva. Kérjük, hogy a felsorolt, végzettséget igazoló érettségi bizonyítványának/oklevelének eredeti példányát és másolatát hozza magával, és a Beiratkozás helye és ideje részben megjelölt időpontban mutassa be.
Az AVDH-val hitelesített beiratkozási lapot és nyilatkozatot/képzési szerződést a dokumentum bemutatáshoz nem szükséges kinyomtatni, csak a kérelem mellé felcsatolni!
A beiratkozásra és a tantárgyak felvételére szolgáló regisztrációs hét 2024. február 8-ig tart. Az „órarend szerinti” oktatás a nappali tagozaton 2024. február 12-én kezdődik. További információt olvashat a félévkezdésről szóló KTH Hírlevélben. A nem nappali munkarendes (tagozatos) hallgatók a Tanulmányi Tájékoztatóban, illetve a kari honlapon találnak információt.
Időszak, esemény, feladat neve |
Időtartam, határidő |
Előzetes tantárgy- és kurzusfelvételi időszak |
2024.01.31. 18:00 – 2024.02.04. 11:59 |
Regisztrációs időszak |
2024.02.05. – 2024.02.08. |
Végleges tantárgy- és kurzusfelvételi időszak |
2024.02.05. 18:00 – 2024.02.08. 23:59 (csütörtök éjfél!) |
Első tanítási nap (páratlan oktatási hét) |
2024.02.12. |
Önköltségi alapdíj kiírása |
regisztrációs hétig, 30 napos fizetési határidővel |
Szorgalmi időszak |
2024.02.12. – 2024.05.24. |
Önköltségi kreditdíj kiírása |
legkésőbb március 20-ig, 30 napos fizetési határidővel |
Szigorlatok felvételének/leadásának időszaka a végleges tantárgyfelvételi időszakot követően |
2024.02.12. 06:00 – 2024.05.05. 23:59 |
Vizsgajelentkezési időszak |
2024.05.22. 18:00 – 2024.06.28. 23:59 |
Pótlási időszak |
2024.05.27. – 2024.05.31. |
Vizsgaidőszak |
2024.06.03. – 2024.06.28. |
Amennyiben sajátos nevelési igényű (SNI) diák volt a középiskolában, a felsőoktatásban is részesülhet tanulmányi kedvezményekben, valamint igénybe vehet bizonyos ingyenes szolgáltatásokat. Ez azonban nem automatikus, hanem regisztrációhoz kötött. A regisztrációval kapcsolatban itt tájékozódhat: https://hszi.bme.hu/tanacsadas/eselyegyenloseg/regisztracio/.
SNI-s hallgatóként kollégiumi férőhelyre is pályázhat. Ha kérdése van, keresse meg mielőbb az esélyegyenlőségi koordinátort: Dobai Edit – dobai.edit@bme.hu
Csak a beiratkozás, bejelentkezés után a regisztrációs hét lezárását követően adhat ki hallgatói jogviszony-igazolást a KTH, előreláthatólag 2024. február 12-től. A gyorsabb ügyintézés és a személyes kontaktus csökkentése érdekében javasoljuk az elektronikus ügyintézési lehetőségek használatát (027 Igazolás kérése kérvényben).
Egyben tájékoztatjuk az Oktatási Hivatal által megküldött, 2023. szeptember 1. napjától hatályos, családok ügyintézésének egyszerűsítésével kapcsolatos diákigazolványokat érintő rendelkezésekről.
A családok ügyintézésének egyszerűsítésével összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2023. évi XXVIII. törvény egyik lényeges változása, hogy a hatósági és egyéb ügyekben a tanköteles korú tanulóktól a tanulói jogviszony igazolása nem kérhető, a 16. életévüket betöltött tanulók, valamint hallgatók esetében a tanulói, hallgatói jogviszony érvényes diákigazolvánnyal vagy az azt helyettesítő OKTIG rendszerből kiállított QR kódos igazolással (ideiglenes diákigazolvány) igazolható. Az iskolalátogatási igazolás, a jogviszony-igazolás ezekben az ügyekben kivezetésre kerül.
Továbbiakban nem csak az utazási és kereskedelmi kedvezményeket igénybe vevő hallgatóknak kell diákigazolványt igényelni, hanem minden olyan személynek, aki az alábbiakban felsorolt szolgáltatásokat igénybe kívánja venni.
Érvényes diákigazolvánnyal igazolható ügytípusok részletes listája, az alábbi felületen érhető el: https://www.diakigazolvany.hu/pub_bin/dload/csaladok_ugyintezese/csaladok_ugyintezes_ugytipusok.pdf
További információk a rendelettel összefüggésben:
https://www.diakigazolvany.hu/iskolaknak/felsooktatas/elektronikus_igenyles/csaladok_ugyintezese
Diákigazolvány érvényessége 362/2011. (XII.30.) Oktatási igazolványokról kiadott Kormányrendelet 3. § (1) pontja alapján a diákigazolvány a felsőoktatásban legfeljebb a kiállítás napjától számított 9. év március 31-ig érvényes.
Részletes információ <<itt>> olvasható.
A részletekért kattints ide.
Lehetősége van arra, hogy korábbi felsőoktatási tanulmányai során teljesített tantárgyait befogadtassa a képzésbe.
A tantárgy befogadáshoz a Neptun-rendszerben (az „új” most kezdődő képzésén!) az „Ügyintézés” menüpont alatt (Kérvények >> Kitölthető kérvények) a 024/A Tantárgy átvezetési, elismerési kérvény kérelmet kell beadnia.
Javasoljuk, a kérvényt minél előbb adja le, ha kíván a befogadott tárgyra épülő tárgyat felvenni. (Előzetes tárgyfelvétel január 31-én indul.)
Ha „újra felvételizett” ugyanarra a szakra, amelynek korábban hallgatója volt, akkor
Ha „újra felvételizett” más szakra, és nem szeretne párhuzamos tanulmányokat folytatni a korábbi és az új képzésen, hanem az új képzésre iratkozik be, akkor
Műegyetemi tanulmányaihoz sok sikert kívánunk!