Neptun üzemidő
00:00 – 04:00 rendes üzem
04:00 – 06:00 üzemszünet
06:00 – 24:00 rendes üzem
Az ettől való rendkívüli eltéréseket a hírek között jelentetjük meg.
00:00 – 04:00 rendes üzem
04:00 – 06:00 üzemszünet
06:00 – 24:00 rendes üzem
Az ettől való rendkívüli eltéréseket a hírek között jelentetjük meg.
Az oldal elavult, archív adatokat tartalmazhat!
2025. július 25. péntek
Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy 2025. július 22-től a korábban Központi Tanulmányi Hivatal (KTH) néven ismert szervezeti egység Egyetemi Tanulmányi Szolgáltató Központ (ETK) néven folytatja működését.
Amíg a dokumentumokban és szabályzatokban a névváltoztatás átvezetése megtörténik, a KTH elnevezés alatt az ETK értendő.
Várhatóan 2025. július 28-ig megtörténik a felvettek adatainak konvertálása a Neptun tanulmányi rendszerbe. A használatához szükséges Neptun-kódot és a Neptun belépéshez szükséges további információkat a konvertálás után e-mailben küldjük ki.
Amennyiben a fenti időpontig nem kapott e-mailt, kérjük, ellenőrizze spam fiókját is, ha ott sem találja, jelezze a kth-info@bme.hu e-mail címen.
Az ugyanarra a képzésre felvettek esetében - tekintettel az elbocsátásra vonatkozó szabályok hallgatók számára kedvező változására – érdemes átgondolni a régi képzés folytatásának előnyeit. Kérjük, döntése előtt tájékozódjon, elkerülve a felesleges adminisztrációt.
Amennyiben nem kíván beiratkozni a 2025/26/1 félévben felvételt nyert képzésére (a jelenleg jogviszonyos képzésükkel azonos képzésre felvételt nyert hallgatók esetében is), kérjük, ezt az új képzésen az alábbi Neptun-kérvény leadásával jelezze: "034 Beiratkozási szándékról történő lemondás".
A BME 2025/2026-os Tanulmányi Tájékoztatójába gyűjtöttük össze a képzésekről, a tanulmányi adminisztrációról és az egyetemi szolgáltatásokról szóló legfontosabb információkat.
Adóazonosító jel, bankszámlaszám beszerzése
BEIRATKOZÁS 2025.09.04-ig
A beiratkozási lap letöltésének, hitelesítésének és beküldésének folyamata
Beiratkozáson bemutatandó dokumentumok
Korábban teljesített tantárgyak elismerése
A beiratkozáshoz (szaktól és költségviselési formától függetlenül) szüksége van az adóazonosító jelére és saját bankszámlára! Ha ezekkel még nem rendelkezik, az adóazonosító jelet a NAV (lakhely szerinti) ügyfélszolgálatánál lehet igényelni, illetve bármelyik bankban lehet bankszámlát nyitni.
A BME-n a Neptun-rendszerrel végezzük az oktatás tanulmányi és pénzügyi adminisztrációját. A belépés az ETK (korábbi KTH) portál jobb oldali hasábján, a „Neptun belépés” felirat alatt, a „Hallgatóknak” feliratra kattintva lehetséges.
Ezen kívül fiókja fokozottabb védelme érdekében javasoljuk a kétfaktoros hitelesítés beállítását, melyhez leírást az alábbi linken találhat!
(Ha elfelejtette a jelszavát, az "Elfelejtettem a jelszavam" gombra kattintva, majd a felhasználónevet beírva az alapértelmezett e-mail címre küld levelet a rendszer az új jelszó beállításához. További belépési probléma esetén az ETK-ban (korábbi KTH-ban), fogadási időben személyesen kérheti a jelszava megváltoztatását, vagy a neptun@bme.hu email címen kérheti a Neptun Üzemeltetés segítségét.)
Ellenőriznie kell (az Oktatási Hivatal felvételi rendszeréből átvett, vagy korábbról a Neptunban szereplő) személyes adatait, szükség esetén ezek módosítását és kiegészítését el kell végeznie.
Módosítható adatok vagy jóváhagyást igénylő adatok köréről itt talál információt.
Fontos: Egyes személyes adatok módosítása a hallgatói weben nem végezhető el, mivel azoknak egyezniük kell a személyi adat- és lakcímnyilvántartásban szereplő adatokkal. A letöltendő/kinyomtatandó beiratkozási lapra az aktuálisan a Neptunban szereplő adatok kerülnek.
Beiratkozáskor fontos ellenőrizni, hogy a korábbi felsőfokú tanulmányai során felhasznált támogatási idő megfelelően van-e nyilvántartva a FIR-ben. Eltérés esetén a megfelelő igazoló dokumentummal fel kell keresnie a lejelentést küldő felsőoktatási intézmény tanulmányi hivatalát/osztályát, mivel a hibát vagy a hiányosságot ott tudják javítani. Az ellenőrzést a magyarorszag.hu portálon az Ügyfélkapu+ vagy a Digitális Állampolgárság (DÁP) szolgáltatás segítségével tudja megtenni. (A támogatási idő lekérdezhető az alábbi útvonalon: magyarorszag.hu Oktatás/Kutatás - Felsőoktatás, felnőttképzés - Felsőoktatási Információs Rendszer - Ügyintézés indítása)
Minden hallgató be van osztva egy tanulmányi ügyintézőhöz, aki a tanulmányai során kezeli a hallgató kérvényeit, tanulmányi ügyeit. Ügyintézőjét a Neptun-rendszerbe belépve a Tanulmányok ➥ Képzés adatok menüpontban, elérhetőségét az ETK (korábbi KTH) honlapján találja.
A Neptunba belépve az Ügyintézés ➥ Beiratkozás/Bejelentkezés felületen az adott félév kiválasztását követően a + (Lehetőségek) opción belül a Beiratkozást kiválasztva, majd a Nyilatkozat - félév státuszáról feliratú ablakban az aktív vagy passzív lehetőség megjelölése után a Nyilatkozom gombra kattintva. A Neptun rendszerüzenetet küld a bejelentkezés sikerességéről.
A Gazdaság- és Társadalomtudományi Karon (továbbiakban: GTK) a bejelentkezés feltétele a tűz- és munkavédelmi anyag megismerése. Ez a „700_BME GTK Tűz- és munkavédelmi továbbképzés” kérvény leadásával lehetséges.
Fontos: A BME szabályai szerint "évhalasztásra" nincs lehetősége, de arra igen, hogy a beiratkozást követően a létrejött hallgatói jogviszonyát (egybefüggően legfeljebb két félévig) akár azonnal szüneteltesse, azaz passzív félévre jelentkezzen be.
A beiratkozás minden a 2025/26/1-es félévben felvett vagy átvett hallgatónak a „100 Beiratkozási kérelem” kérvény (várhatóan 2025.08.01-től elérhető) leadásával történik!
A kérvény kötelező mellékletei (a „Beiratkozási lap” és a „Nyilatkozat az állami ösztöndíj feltételeinek elfogadásáról”/”Képzési szerződés”) elektronikusan is hitelesíthetők a Részletes elektronikus hitelesítési útmutatóban leírtak szerint. Figyelem! Az elektronikusan hitelesített dokumentumot ne nyomtassa ki és szkennelje be, mindig az eredeti elektronikus dokumentumot töltse fel, mert az elektronikus aláírás csak úgy lesz érvényes.
Az elektronikus aláírás Ügyfélkapu+/DÁP bejelentkezéssel vehető igénybe, az így hitelesített dokumentum teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősül.
Az állami ösztöndíjról és önköltségről bővebben a Költségviselési forma menüpontban talál információkat.
Ellenőrizze a nyomtatványon szereplő adatokat, majd mentse le pdf-formátumban a saját gépére.
Felhívjuk a figyelmét, hogy az állami ösztöndíjas képzésre iratkozó hallgató a nyilatkozat hitelesítésével nyilatkozik az állami ösztöndíjas képzés törvényben előírt feltételeinek vállalásáról. Amennyiben állami ösztöndíjas képzésre nyert felvételt, de önköltséges státuszban kíván beiratkozni, a beiratkozási lap letöltése előtt kérje átsorolását önköltséges pénzügyi státuszra a „012 Átsorolási kérelem önköltséges pénzügyi státuszba” kérvény leadásával, és csak a pénzügyi státuszának módosulása után töltse le és hitelesítse a Beiratkozási lapot és a Képzési szerződést!
Az állami ösztöndíjról és önköltségről bővebben a Költségviselési forma menüpontban talál információkat.
Azon hallgatók számára, akik nem kívánnak élni az elektronikus beiratkozás lehetőségével, továbbra is biztosítjuk a személyes ügyintézést. Ebben az esetben a "100_Beiratkozási kérelem" kérvényben jelölje be a Személyes megjelenéssel iratkozásra vonatkozó igényét, és a kérvény mellékleteként töltse fel a kinyomtatott, kézzel aláírt „Beiratkozási lap”, valamint a „Nyilatkozatot az állami ösztöndíj feltételeinek elfogadásáról” VAGY a „Képzési szerződés szkennelt példányát. A kérvény leadását követően jelenjen meg a személyesen a következő dokumentumokkal:
Kérjük, hogy a gördülékeny ügyintézés érdekében kérvényét indítsa el minél korábban, de legkésőbb 2025. szeptember 4-én éjfélig! A kérelem elbírálása időigényes, türelmet kérünk!
Csak a „100_Beiratkozási kérelem” kérvényben személyes iratkozást megjelölt vagy dokumentumot bemutató hallgatóknak szükséges személyesen megjelenni a ETK-ban (korábbi KTH-ban)!
A személyes iratkozást megjelölőknek a beiratkozás, és a dokumentumok bemutatása folyamatos ügyfélfogadási időben a 100-as kérvény leadása után, helyszín ETK (korábbi KTH) Iratkiadó ablaka (R-épület, Aula), határideje a 2025. szeptember 4-e ügyfélfogadási időpont vége!
A felvételi rendszerbe feltöltött dokumentumok jelentős része közhiteles adatként kerül áttöltésre a Neptun Tanulmányi Rendszerbe, így ezeket nem szükséges személyesen bemutatnia a hallgatóknak. Az Önre vonatkozó, személyesen bemutatandó dokumentumokról a "100_Beiratkozási kérelem" kérvényben tud részletesen tájékozódni a „Beiratkozás véglegesítéséhez szükséges bemutatandó dokumentumok” résznél felsorolva. Kérjük, hogy a felsorolt, végzettséget igazoló érettségi bizonyítványának/oklevelének eredeti példányát és másolatát hozza magával, és a Beiratkozás helye és ideje részben megjelölt időpontban mutassa be.
Az elektronikusan hitelesített Beiratkozási lapot és Nyilatkozatot/Képzési szerződést a dokumentum bemutatáshoz nem szükséges kinyomtatni, csak a kérelem mellé felcsatolni!
Amennyiben nem adja le a regisztrációs hét végéig, 2025. szeptember 4-én éjfélig a „100 Beiratkozási kérelem” kérvényt a fent megjelölt mellékletekkel, a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzata alapján már csak 5.500 Ft különeljárási díj befizetése után iratkozhat be. (A különeljárási díjat a kérvény elfogadó döntésű lezárása után kerül kiírásra.)
|
Előzetes tantárgy- és kurzusfelvételi időszak |
2025.08.27. 18:00 – 2025.08.31. 11:59 |
|
Végleges tantárgy- és kurzusfelvételi időszak |
2025.09.01. 18:00 – 2025.09.04. 23:59 |
Az „órarend szerinti” oktatás a nappali tagozaton 2025. szeptember 8-án kezdődik. További információt olvashat a félévkezdésről szóló ETK (KTH) Hírlevélben. A nem nappali munkarendes (tagozatos) hallgatók a Tanulmányi Tájékoztatóban, illetve a kari tájékoztatókon kapnak tájékoztatást.
Az Építőmérnöki Kar,
a Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar,
a Villamosmérnöki és Informatikai Kar,
valamint a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar esetében
a BME-s múlttal nem rendelkező a 2025/26/1 félévben felvett alapképzéses hallgatóknak a Kar központi tárgyfelvétellel veszi fel a tantárgyakat. A tárgyfelvétel csak abban az esetben végrehajtható, ha előtte a hallgató a 2025/26-os tanév őszi félévére aktív státusszal bejelentkezik, ezért kérjük a bejelentkezését 2025. augusztus 17-én éjfélig hajtsa végre!
Legtöbb alapszakon az elsőéves hallgatóknak a regisztrációs héten vagy a szemeszter elején egy általános ismeretfelmérésen, ún. bemeneti komplex kompetenciamérésen kell részt venniük, amely az egyetemi tanulmányokhoz szükséges középiskolai ismeretek szintjét vizsgálja, főként a matematikai képességek és készségek szintjét hivatott meghatározni. A teszt megírására várhatóan a regisztrációs héten vagy az első oktatási héten kerül sor. Egyes karokon a teszt eredménye, valamint a felvételibe beszámító középiskolai eredmények alapján készül javaslat a hallgatók számára, hogy bizonyos tantárgyakból, elsősorban matematikából, milyen szintű kurzust célszerű választaniuk. A tesztre külön készülni nem szükséges, azonban, ha valaki szeretne gyakorolni, arra többféle lehetőséget biztosítunk. Egyrészt a középiskolai matematikai ismeretek gyakorlására, ingyenes regisztrációt követően, igénybe vehető a BME Alfa interaktív gyakorlófelület. Másrészt a tanulmányok elkezdésének támogatására a Matematika Intézet augusztus végén önköltséges felzárkóztató tanfolyamot is szervez különböző tudásszinteken. Bővebb információk a tanfolyam honlapján találhatók.
A Villamosmérnöki és Informatikai Kar a regisztrációs héten fizikából felmérő dolgozatot irat, ennek dátuma 2025. szeptember 2-án 9-10h között. (Gyülekezés 8h-8h15 között a Schönherz Kollégium előtt, innen a felügyelő seniorok kísérik a termekbe fix beosztás szerint a diákokat.) A pontos időpont a Kar honlapján a regisztrációs hét gólyaprogramjai között is megtalálható. Erre a felmérőre személyazonosító okmányt, zsebszámológépet, okostelefont, papírt és íróeszközt kell hoznia, a felkészüléshez segítség és további részletek találhatók a BME VIK honlapon. A felmérőt okostelefonjuk segítségével elektronikus rendszerben írják, aki még nem regisztrált a BME vezetéknélküli hálózatára, annak mobil internet hozzáférésre lesz szüksége. Okostelefon vagy mobilnet hiányában a felmérőt – korlátozott számban – az egyetem egyik vizsgatermében is meg tudják írni.
A biomérnöki, környezetmérnöki és vegyészmérnöki alapszakos hallgatók kémia szintfelmérőjének időpontja és helye: 2025. szeptember 3. 9:15 - től (Q épület I. terem (vegyészmérnökök) és I. épület IB028. terem (biomérnökök és környezetmérnökök). Cím: Budapest, 1117 Magyar Tudósok körútja 2. A helyszíneket a Kar honlapján is közöljük. (Erre a felmérőre személyazonosító okmányt, zsebszámológépet, papírt és íróeszközt kell hoznia.) További részletek a Kar honlapján: BME Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar.
(Neptun ➥ Információ ➥ Időszakok)
|
Időszak, esemény, feladat neve |
Időtartam, határidő |
|
Előzetes tantárgy- és kurzusfelvételi időszak |
2025.08.27. 18:00 – 2025.08.31. 11:59 |
|
Regisztrációs időszak Végleges tantárgy- és kurzusfelvétel (kreditérték nélküli nyelvi tantárgyakra a harmadik oktatási hét végéig folyamatosan lehet jelentkezni, illetve a jelentkezést visszavonni) |
2025.09.01. 18:00 – 2025.09.04. 23:59 |
|
Első tanítási nap (páratlan oktatási hét) |
2025.09.08. |
|
Önköltségi alapdíj kiírása |
regisztrációs hétig, 30 napos fizetési határidővel |
|
Szorgalmi időszak |
2025.09.08. – 2025.12.12. |
|
Önköltségi kreditdíj kiírása |
legkésőbb október 20-ig, 30 napos fizetési határidővel |
|
Szigorlatok felvételének/leadásának időszaka a végleges tantárgyfelvételi időszakot követően |
2025.09.08. – 2025.11.30. |
|
Vizsgajelentkezési időszak |
2025.12.09. – 2026.01.30. |
|
Pótlási időszak |
2025.12.15. – 2025.12.19. |
|
Vizsgaidőszak |
2026.01.05. – 2026.01.30. |
Amennyiben sajátos nevelési igényű (SNI) diák volt a középiskolában (vagy, ha vonatkozik Önre a RKU), a felsőoktatásban is részesülhet tanulmányi kedvezményekben, valamint igénybe vehet bizonyos ingyenes szolgáltatásokat. Ez azonban nem automatikus, hanem regisztrációhoz kötött. A regisztrációval kapcsolatban itt tájékozódhat: HSZK Hallgatói Szolgáltató Központ (korábban ÉSZI Értékesítési és Szolgáltatási Igazgatóság). SNI-s hallgatóként kollégiumi férőhelyre is pályázhat. Ha kérdése van, keresse meg mielőbb az esélyegyenlőségi koordinátort: Balf Julianna balf.rita.julianna@bme.hu.
Kari esélyegyenlőségi mentorok elérhetőségei:
|
Építőmérnöki Kar |
ÉMK |
|
|
Gépészmérnöki Kar |
GPK |
|
|
Építészmérnöki Kar |
ÉPK |
|
|
Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar |
VBK |
|
|
Villamosmérnöki és Informatikai Kar |
VIK |
|
|
Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar |
KJK |
|
|
Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar |
GTK |
|
|
Természettudományi Kar |
TTK |
|
|
Egyetemi Hallgatói Képviselet |
EHK |
Csak a beiratkozás, bejelentkezés után a regisztrációs hét lezárását követően adhat ki hallgatói jogviszony-igazolást az ETK (korábbi KTH), előreláthatólag 2025. szeptember 8-tól. A gyorsabb ügyintézés és a személyes kontaktus csökkentése érdekében javasoljuk az elektronikus ügyintézési lehetőségek használatát.
Egyben tájékoztatjuk az Oktatási Hivatal által megküldött, 2023. szeptember 1. napjától hatályos, családok ügyintézésének egyszerűsítésével kapcsolatos diákigazolványokat érintő rendelkezésekről.
A családok ügyintézésének egyszerűsítésével összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2023. évi XXVIII. törvény egyik lényeges változása, hogy a hatósági és egyéb ügyekben a tanköteles korú tanulóktól a tanulói jogviszony igazolása nem kérhető, a 16. életévüket betöltött tanulók, valamint hallgatók esetében a tanulói, hallgatói jogviszony érvényes diákigazolvánnyal vagy az azt helyettesítő OKTIG rendszerből kiállított QR kódos igazolással (ideiglenes diákigazolvány) igazolható. Az iskolalátogatási igazolás, a jogviszony-igazolás ezekben az ügyekben kivezetésre kerül.
Továbbiakban nem csak az utazási és kereskedelmi kedvezményeket igénybe vevő hallgatóknak kell diákigazolványt igényelni, hanem minden olyan személynek, aki az alábbiakban felsorolt szolgáltatásokat igénybe kívánja venni.
Érvényes diákigazolvánnyal igazolható ügytípusok részletes listája, az alábbi felületen érhető el.
További információk a rendelettel összefüggésben ITT olvasható.
Diákigazolvány érvényessége: az Oktatási igazolványokról szóló 362/2011. (XII.30.) Kormányrendelet 3. § (1) pontja alapján a diákigazolvány a felsőoktatásban legfeljebb a kiállítás napjától számított 9. év március 31-ig érvényes.
Részletes információ ITT olvasható.
Gratulálunk a sikeres felvételidhez! A következő évek arról szólnak majd, hogy verseny- és piacképes tudást szerezz jövőbeli szakmádhoz. A különböző kedvezményes, illetve kamatmentes diákhitel-megoldások pénzügyi biztonságot nyújtanak számodra és lehetővé teszik, hogy minden erőddel a tanulásra koncentrálhass.
Válaszd a legkedvezőbb pénzügyi segítséget és váltsd valóra terveidet diákhitellel!
A részletekért kattints ide.
Lehetősége van arra, hogy korábbi felsőoktatási tanulmányai során teljesített tantárgyait befogadtassa a képzésbe.
A tantárgy befogadáshoz a Neptun-rendszerben (az „új” most kezdődő képzésén, képzésváltás a jobb felső sarokban a Névre kattintva érhető el) az Ügyintézés ➥ Kérvények ➥ Kitölthető kérvények menüpont alatt a "024/A Tantárgy átvezetési, elismerési kérvény" kérelmet kell beadnia.
Kérjük, hogy a gördülékeny ügyintézés érdekében (a ráépülős tárgyakat fel tudja venni) a kérvényét indítsa el azonnal, amint bekerül a Neptunba az új képzése.
Ha „újra felvételizett” ugyanarra a szakra, amelynek korábban hallgatója volt, akkor
Amennyiben a korábbi kezdetű képzését folytatja tanulmányait, akkor a jelen félévben felvett képzésén a „034 Beiratkozási szándékról történő lemondás” Neptun-kérvényen tud nyilatkozni, hogy nem kíván az új képzésre beiratkozni.
Ha „újra felvételizett” más szakra, és nem szeretne párhuzamos tanulmányokat folytatni a korábbi és az új képzésen, hanem az új képzésre iratkozik be, akkor
Műegyetemi tanulmányaihoz sok sikert kívánunk!