Neptun üzemidő
00:00 – 04:00 rendes üzem
04:00 – 06:00 üzemszünet
06:00 – 24:00 rendes üzem
Az ettől való rendkívüli eltéréseket a hírek között jelentetjük meg.
00:00 – 04:00 rendes üzem
04:00 – 06:00 üzemszünet
06:00 – 24:00 rendes üzem
Az ettől való rendkívüli eltéréseket a hírek között jelentetjük meg.
Az oldal elavult, archív adatokat tartalmazhat!
2024. december 5. csütörtök
Várhatóan 2025. január 29-ig megtörténik a felvettek adatainak konvertálása a Neptun (tanulmányi) rendszerébe. A használatához szükséges Neptun-kódot és a Neptun belépéshez szükséges további információkat a konvertálás után e-mailben küldjük ki.
Amennyiben nem kapott e-mailt, kérjük, ellenőrizze spam fiókját is, ha ott sem találja, jelezze a kth-info@bme.hu e-mail címen.
Amennyiben nem kíván beiratkozni a 2024/25/2 félévben felvételt nyert képzésére (a jelenleg jogviszonyos képzésükkel azonos képzésre felvételt nyert hallgatók esetében is), kérjük, az alábbi Neptun-kérvény leadásával jelezze: „034 Beiratkozási szándékról történő lemondás”.
A BME 2024/2025-ös Tanulmányi Tájékoztatójába gyűjtöttük össze a képzésekről, a tanulmányi adminisztrációról és az egyetemi szolgáltatásokról szóló legfontosabb információkat.
Adóazonosító jel, bankszámlaszám beszerzése
A beiratkozási lap letöltésének, hitelesítésének és beküldésének folyamata
Beiratkozáson bemutatandó dokumentumok
Korábban teljesített tantárgyak elismerése
A beiratkozáshoz (szaktól és költségviselési formától függetlenül) szüksége van az adóazonosító jelére és saját bankszámlára! Ha ezekkel még nem rendelkezik, az adóazonosító jelet a NAV (lakhely szerinti) ügyfélszolgálatánál lehet igényelni, illetve bármelyik bankban lehet bankszámlát nyitni.
A BME-n a Neptun-rendszerrel végezzük az oktatás tanulmányi és pénzügyi adminisztrációját. A belépés a KTH portál jobb oldali hasábján, a „Neptun belépés” felirat alatt, a „Hallgatóknak” feliratra kattintva lehetséges. NEPTUN
Ezen kívül fiókja fokozottabb védelme érdekében javasoljuk a kétfaktoros hitelesítés beállítását, melyhez leírást az alábbi linken találhat!
(Ha elfelejtette a jelszavát, az "Elfelejtettem a jelszavam" gombra kattintva, majd a felhasználónevet beírva az alapértelmezett e-mail címre küld levelet a rendszer az új jelszó beállításához. További belépési probléma esetén a KTH-ban, fogadási időben személyesen kérheti a jelszava megváltoztatását, vagy a neptun@bme.hu email címen kérheti a Neptun Üzemeltetés segítségét.)
Ellenőriznie kell (az Oktatási Hivatal felvételi rendszeréből átvett, vagy korábbról a Neptunban szereplő) személyes adatait, szükség esetén ezek módosítását és kiegészítését el kell végeznie.
Módosítható adatok vagy jóváhagyást igénylő adatok köréről itt talál információt.
Fontos: Egyes személyes adatok módosítása a hallgatói weben nem végezhető el, mivel azoknak egyezniük kell a személyi adat- és lakcímnyilvántartásban szereplő adatokkal. A letöltendő/kinyomtatandó beiratkozási lapra az aktuálisan Neptunban szereplő adatok kerülnek.
Beiratkozáskor fontos ellenőrizni, hogy a korábbi felsőfokú tanulmányai során felhasznált támogatási idő megfelelően van-e nyilvántartva a FIR-ben. Eltérés esetén a megfelelő igazoló dokumentummal fel kell keresnie a lejelentést küldő felsőoktatási intézmény tanulmányi hivatalát/osztályát, mivel a hibát vagy a hiányosságot ott tudják javítani. Az ellenőrzést a magyarorszag.hu portálon az Ügyfélkapu+ vagy a Digitális Állampolgárság (DÁP) szolgáltatás segítségével tudja megtenni. (A támogatási idő lekérdezhető az alábbi útvonalon: magyarorszag.hu Oktatás/Kutatás - Felsőoktatás, felnőttképzés - Felsőoktatási Információs Rendszer - Ügyintézés indítása)
Minden hallgató be van osztva egy tanulmányi ügyintézőhöz, aki a tanulmányai során kezeli a hallgató kérvényeit, tanulmányi ügyeit. Ügyintézőjét a Neptun-rendszerbe belépve a Tanulmányok ➥ Képzés adatok menüpontban, elérhetőségét a KTH honlapján találja.
A Neptunba belépve (a megfelelő képzést kiválsztva) az Ügyintézés ➥ Beiratkozás ➥ Bejelentkezés menüben a Beiratkozási/Bejelentkezési felületen az adott félév kiválasztását követően a + (Lehetőségek) opción belül a Beiratkozást kiválasztva, majd a Nyilatkozat - félév státuszáról feliratú ablakban az aktív vagy passzív lehetőség megjelölése után a Nyilatkozom gombra kattintva. A Neptun rendszerüzenetet küld a bejelentkezés sikerességéről.
A Gazdaság- és Társadalomtudományi Karon (továbbiakban: GTK) a bejelentkezés feltétele a tűz- és munkavédelmi anyag megismerése, ami a 700 BME GTK Tűz- és munkavédelmi továbbképzés kérvény leadásával lehetséges.
Fontos: A BME szabályai szerint "évhalasztásra" nincs lehetősége, de arra igen, hogy a beiratkozást követően a létrejött hallgatói jogviszonyát (egybefüggően legfeljebb két félévig) akár azonnal szüneteltesse, azaz passzív félévre jelentkezzen be.
A beiratkozás minden a 2024/25/2-es félévben felvett vagy átvett hallgatónak a „100 Beiratkozási kérelem” kérvény leadásával történik!
A kérvény kötelező mellékletei (a „Beiratkozási lap” és a „Nyilatkozat az állami ösztöndíj feltételeinek elfogadásáról”/”Képzési szerződés”) elektronikusan is hitelesíthető Részletes elektronikus hitelesítési útmutatóban leírtak szerint. Figyelem! az elektronikusan hitelesített dokumentumot ne nyomtassa ki és szkennelje be, mindig az eredeti elektronikus dokumentumot töltse fel, mert az elektronikus aláírás csak úgy lesz érvényes.
Az elektronikus aláírás Ügyfélkapu+/DÁP bejelentkezéssel vehető igénybe, az így hitelesített dokumentum teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősül. Az Ügyfélkapu szolgáltatás 2025 január 16-tól megszűnt, helyette az Ügyfélkapu+ vagy a DÁP szolgáltatás vehető csak igénybe.
Az állami ösztöndíjról és önköltségről bővebben a Költségviselési forma menüpontban talál információkat.
Felhívjuk a figyelmét, hogy az állami ösztöndíjas képzésre iratkozó hallgató a nyilatkozat hitelesítésével nyilatkozik az állami ösztöndíjas képzés törvényben előírt feltételeinek vállalásáról. Amennyiben állami ösztöndíjas képzésre nyert felvételt, de önköltséges státuszban kíván beiratkozni, a beiratkozási lap letöltése előtt kérje átsorolását önköltséges pénzügyi státuszra a „012 Átsorolási kérelem önköltséges pénzügyi státuszba” kérvény leadásával, és csak a pénzügyi státuszának módosulása után töltse le és hitelesítse a beiratkozási lapot!
Az állami ösztöndíjról és önköltségről bővebben a Költségviselési forma menüpontban talál információkat.
Azon hallgatók számára, akik nem kívánnak élni az elektronikus beiratkozás lehetőségével, továbbra is biztosítjuk a személyes ügyintézést. Ebben az esetben a 100_Beiratkozási kérelem kérvényben jelölje be a Személyes megjelenéssel iratkozásra vonatkozó igényét, és a kérvény mellékleteként töltse fel a kinyomtatott, kézzel aláírt „Beiratkozási lap”, valamint a „Nyilatkozatot az állami ösztöndíj feltételeinek elfogadásáról” VAGY a „Képzési szerződés szkennelt példányát. A kérvény leadását követően jelenjen meg a személyes beiratkozáson a következő dokumentumokkal:
Kérjük, hogy a gördülékeny ügyintézés érdekében kérvényét indítsa el minél korábban, de legkésőbb 2025. február 6-án éjfélig!
Csak a „100_Beiratkozási kérelem” kérvényben személyes iratkozást megjelölt vagy dokumentumot bemutató hallgatóknak szükséges a megjelenés!
HELYSZÍN ’E’ épület 1/B előadó |
|||
Kar |
VIK |
GPK, VBK |
ÉMK, ÉPK, KJK, GTK, TTK, |
Időpont |
2025.02.03. – 09:00 óra |
2025.02.04. – 9:00 óra |
2025.02.04. – 13:00 óra |
Akik lekésték a beiratkozást, azok számára a beiratkozásra és a dokumentumok bemutatására a 100-as kérvény leadása után ügyfélfogadási időben van lehetőség. Helyszín a KTH Iratkiadó ablaka (R-épület, Aula), határideje a 2025. február 7-i ügyfélfogadási időpont vége!
A felvételi rendszerbe feltöltött dokumentumok jelentős része (pl. Magyarországon 2006 után szerzett oklevél) közhiteles adatként kerül áttöltésre a Neptun Tanulmányi Rendszerbe, így ezeket nem szükséges személyesen bemutatnia a hallgatóknak. Az Önre vonatkozó, személyesen bemutatandó dokumentumokról a „100_Beiratkozási kérelem” kérvényben tud részletesen tájékozódni a „Beiratkozás véglegesítéséhez szükséges bemutatandó dokumentumok” résznél felsorolva. Kérjük, hogy a felsorolt, végzettséget igazoló érettségi bizonyítványának/oklevelének eredeti példányát és másolatát hozza magával, és a Beiratkozás helye és ideje részben megjelölt időpontban mutassa be.
Az elektronikusan hitelesített „Beiratkozási lapot” és „Nyilatkozatot”/”Képzési szerződést” a dokumentum bemutatáshoz nem szükséges kinyomtatni, csak a kérelem mellé felcsatolni!
Amennyiben nem adja le a regisztrációs hét végéig, 2025. február 6-án éjfélig a „100_Beiratkozási kérelem” kérvényt a fent megjelölt mellékletekkel, a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzata alapján már csak 5.500 Ft különeljárási díj befizetése után iratkozhat be. (A különeljárási díjat a kérvény elfogadó döntésű lezárása után kerül kiírásra.)
A beiratkozásra és a tantárgyak felvételére szolgáló regisztrációs hét 2025. február 6-ig tart. Az „órarend szerinti” oktatás a nappali tagozaton 2025. február 10-én kezdődik. További információt olvashat a félévkezdésről szóló KTH Hírlevélben. A nem nappali munkarendes (tagozatos) hallgatók a Tanulmányi Tájékoztatóban, illetve a kari honlapon találnak információt.
Időszak, esemény, feladat neve |
Időtartam, határidő |
Előzetes tantárgy- és kurzusfelvételi időszak |
2025.01.30. 18:00 – 2025.02.02. 11:59 |
Regisztrációs időszak |
2025.02.03. – 2025.02.06. |
Végleges tantárgy- és kurzusfelvételi időszak |
2025.02.03. 18:00 – 2025.02.06. 23:59 (csütörtök éjfél!) |
Első tanítási nap (páratlan oktatási hét) |
2025.02.10. |
Önköltségi alapdíj kiírása |
regisztrációs hétig, 30 napos fizetési határidővel |
Szorgalmi időszak |
2025.02.10. – 2025.05.23. |
Önköltségi kreditdíj kiírása |
legkésőbb március 20-ig, 30 napos fizetési határidővel |
Szigorlatok felvételének/leadásának időszaka a végleges tantárgyfelvételi időszakot követően |
2025.02.10. 06:00 – 2025.05.11. 23:59 |
Vizsgajelentkezési időszak |
2025.05.20. 18:00 – 2025.06.30. 23:59 |
Pótlási időszak |
2025.05.26. – 2025.05.30. |
Vizsgaidőszak |
2025.06.02. – 2025.06.30. |
Amennyiben sajátos nevelési igényű (SNI) diák volt a középiskolában, a felsőoktatásban is részesülhet tanulmányi kedvezményekben, valamint igénybe vehet bizonyos ingyenes szolgáltatásokat. Ez azonban nem automatikus, hanem regisztrációhoz kötött. A regisztrációval kapcsolatban itt tájékozódhat: ÉSZI (Értékesítési és Szolgáltatási Igazgatóság).
SNI-s hallgatóként kollégiumi férőhelyre is pályázhat. Ha kérdése van, keresse meg mielőbb az esélyegyenlőségi koordinátort: Balf Julianna balf.rita.julianna@bme.hu.
Csak a beiratkozás, bejelentkezés után a regisztrációs hét lezárását követően adhat ki hallgatói jogviszony-igazolást a KTH, előreláthatólag 2025. február 10-től. A gyorsabb ügyintézés és a személyes kontaktus csökkentése érdekében javasoljuk az elektronikus ügyintézési lehetőségek használatát (027 Igazolás kérése kérvényben).
Egyben tájékoztatjuk az Oktatási Hivatal által megküldött, 2023. szeptember 1. napjától hatályos, családok ügyintézésének egyszerűsítésével kapcsolatos diákigazolványokat érintő rendelkezésekről.
A családok ügyintézésének egyszerűsítésével összefüggő egyes törvények módosításáról szóló 2023. évi XXVIII. törvény egyik lényeges változása, hogy a hatósági és egyéb ügyekben a tanköteles korú tanulóktól a tanulói jogviszony igazolása nem kérhető, a 16. életévüket betöltött tanulók, valamint hallgatók esetében a tanulói, hallgatói jogviszony érvényes diákigazolvánnyal vagy az azt helyettesítő OKTIG rendszerből kiállított QR kódos igazolással (ideiglenes diákigazolvány) igazolható. Az iskolalátogatási igazolás, a jogviszony-igazolás ezekben az ügyekben kivezetésre kerül.
Továbbiakban nem csak az utazási és kereskedelmi kedvezményeket igénybe vevő hallgatóknak kell diákigazolványt igényelni, hanem minden olyan személynek, aki az alábbiakban felsorolt szolgáltatásokat igénybe kívánja venni.
Érvényes diákigazolvánnyal igazolható ügytípusok részletes listája, az alábbi felületen érhető el.
További információk a rendelettel összefüggésben: itt olvasható.
Diákigazolvány érvényessége 362/2011. (XII.30.) Oktatási igazolványokról kiadott Kormányrendelet 3. § (1) pontja alapján a diákigazolvány a felsőoktatásban legfeljebb a kiállítás napjától számított 9. év március 31-ig érvényes.
Részletes információ itt olvasható.
A részletekért kattints ide.
Lehetősége van arra, hogy korábbi felsőoktatási tanulmányai során teljesített tantárgyait befogadtassa a képzésbe.
A tantárgy befogadáshoz a Neptun-rendszerben az „új” most kezdődő képzésén (képzésváltás a bal felső sarokban érhető el!) az Ügyintézés ➥ Kérvények ➥ Kitölthető kérvények menüpont alatt a „024/A Tantárgy átvezetési, elismerési kérvény” kérelmet kell beadnia.
Kérjük, hogy a gördülékeny ügyintézés érdekében (a ráépülős tárgyakat fel tudja venni) a kérvényét indítsa el azonnal, amint bekerül a Neptunba az új képzése.
Ha „újra felvételizett” ugyanarra a szakra, amelynek korábban hallgatója volt, akkor
Ha „újra felvételizett” más szakra, és nem szeretne párhuzamos tanulmányokat folytatni a korábbi és az új képzésen, hanem az új képzésre iratkozik be, akkor
Műegyetemi tanulmányaihoz sok sikert kívánunk!