BME honlap| Telefonkönyv | Oldaltérkép | HU | EN
2021. október 26. kedd   ·   2021/2022 I. félév 9. hete   ·   Félfogadási idő a mai napon: 08:00–12:00
Légy naprakész!
Hallgatói app
Neptun üzemidő

00:00 – 04:00 rendes üzem

04:00 – 06:00 üzemszünet

06:00 – 24:00 rendes üzem

Az ettől való rendkívüli eltéréseket a hírek között jelentetjük meg.

GYŰJTŐSZÁMLA, PÉNZÜGYEK



Miért nem érkezett meg a pénzem a gyűjtőszámlámra? | [vissza]

  • Ha nem NK-neptun kód formában töltötte ki a közlemény mezőt, akkor az utalása nem rendelhető a gyűjtőszámlájához.

  • Néhány netbankos utalásnál a bank egyéb karakterekkel egészíti ki a közlemény rovatot és így nehéz a cél gyűjtőszámla azonosítása.

  • Az utalások időtartama 1-2 munkanap. Legkorábban a következő munkanap reggeli banki állomány importálásával kerül be Neptunba.

  • Amennyiben az utalás összege 3 munkanapon belül nem jelenik meg a gyűjtőszámláján, a  111 Gyűjtőszámla feltöltés vizsgálat kérése kérvény leadásával tudja kérni az eset kivizsgálását. Ehhez szükséges csatolni az utalásról szóló banki bizonylatot, melynek kötelező elemei: forrás számlaszám, cél számlaszám, összeg, közlemény, utalás dátuma.

  • A hibásan utalt összeg nem kerül visszautalásra, amíg nem jelentkezik érte a befizető utalási bizonylattal (külföldiek esetében is magyar bankszámlaszám szükséges). A visszautalás igényéhez a bankjukon keresztül kérhetnek Recall-t (visszahívást), vagy jelezhetik ezt a neptun@kth.bme.hu e-mail címen az utalási bizonylat csatolásával.

  • Csak bankszámlaszámról lehet a gyűjtőszámlára utalni, csekkel postai úton, stb. TILOS, az elveszett pénzekért az egyetem felelősséget nem vállal.


Hogyan tudok pénzt visszautalni a számlámra? | [vissza]

A gyűjtőszámlán lévő pénzt bármikor vissza lehet utalni bármely a Neptunban megadott bankszámlára. (Pénzügyek - Beállítások - Számlaszámok)
Ezt a Neptunban a Pénzügyek-Tranzakciós lista menüpontot kiválasztva lehet megtenni.

A Szűrések alatt >> Félév: minden félév, Fizetési típusok >> utalás a gyüjtőszámlára, Gyüjtőszámla: ####
Ekkor megjelenik a Visszautalás gomb, amire kattintva lehet a gyüjtőszámláról pénzt visszautalni.

A legkisebb visszautalható összeg 100 Ft.

A visszautalások hosszú időt vesznek igénybe, mert be kell várni a megfelelő nagyságú összeget, ezért az is előfordulhat, hogy a visszautalástól számított második héten érkezik csak meg a pénz a célszámlára.


Hogyan tudok számlát kérni? | [vissza]

Alap információk a "Kiírt tételhez befizető rendelés – Számla igénylés Neptunban" dokumentumban olvashatók.

Kötelező a befizető szervezethez bankszámlaszám megadása. Továbbá: ha a befizető szervezet adószámában a két kötőjel között 4-es érték van (bankoknál pl. 10308024-4-44), akkor ez azt jelenti, hogy a neptunban meg kell adni egy csoportos adószámot is, amit a befizető szervezettől kell kérni, akinek a számla kiállításra kerül majd. Ez a csoportos adószám olyan, hogy a két kötőjel között 5-ös érték szerepel (pl.: 103080024-5-42)

Hol találom a számlát? | [vissza]

Pénzügyek /Számlák felületen a Neptunon keresztül lebonyolított befizetésekről kiállított elektronikusan archivált számlákat tekintheti meg és töltheti le. Az elektronikusan archivált számlák nyomtatás nélkül hitelesek. A számlák listájában az utolsó előtti oszlopában látható az adott számlához tartozó fájlok neve. A táblázat utolsó előtti oszlopára kattintva pdf formátumban tölthető le az adott számla. A számlák neptunból történő nyomtatása csak a 2021.01.01 után teljesített tételekről érhető le.

Hogyan tudom módosítani a bankszámlaszámomat a Neptunban? | [vissza]

A Neptun naplózza a műveletek, ezért ha a bankszámlaszámát cserélni akarja, akkor nem tudja megtenni, hogy a régit törli, azután az újat felviszi, mert a régi bankszámlaszámnak is meg kell maradnia.

A helyes műveleti sorrend:
Pénzügyek – Beállítások – Számlaszámok - Új bankszámlaszám: itt fel kell venni az új, érvényes bankszámlaszámot, majd menteni. Ezután ezen az új, helyes bankszámlaszámon állva Lehetőségek - Legyen alapértelmezett-et kiválasztva az utólag felvitt bankszámlaszám lesz az alapértelmezett.

Ha a régi, érvénytelen bankszámlaszámára történt ösztöndíj kifizetés és sikertelen banki utalásként a BME-re visszaérkezett az ösztöndíj összege, akkor a helyes bankszámlaszám rögzítését követő legközelebbi utalási időszakban ismételten megkíséreljük az ösztöndíj folyósítását.


Mennyi önköltséget kell fizetnem? | [vissza]

A vizsgakurzusok esetében a kreditdíj 25%-át kell figyelembe venni az önköltségi díj számításakor.



Mennyi volt korábban az összesített korrigált kreditindex szak-csoportonkénti határéréke? | [vissza]



Mit kell tudni a gyűjtőszámláról? | [vissza]

A BME gyűjtőszámlára bármely banknál vezetett lakossági folyószámláról átutalható a szükséges fedezet.

Az átutalási megbízás kitöltésénél

  • A jogosult neve:                  Neptun gyűjtő számla

  • A jogosult számlaszáma:   10032000 - 01425279 - 01120008

    • Külföldről történő utalás esetén: HU97 1003 2000 0142 5279 0112 0008

  • Közlemény:                          NK-Neptunkód (a hallgató Neptunkódja)

    Például, ha a Neptunkód A1B2C3, akkor a közlemény rovatba ez kerül: NK-A1B2C3

 


FONTOS FIGYELMEZTETÉS!

  • A BME Gyűjtőszámlán biztosított fedezet terhére teljesített befizetéseknél a "BEFIZETŐ" csak MAGÁNSZEMÉLY lehet (Adóazonosítója 8 - cal kezdődik).

  • A "BEFIZETŐ" nem kell hogy azonos legyen azzal, aki a fedezetet a gyűjtőszámlára átutalta.

  • A helyesen utalt összeget a hallgató 1-2 munkanapon belül (legkorábban a következő munkanap reggeli banki állomány importálását követően) látja a Neptun.Net-ben, és rendelkezhet felette.

  • Amennyiben az utalás összege 3 munkanapon belül nem jelenik meg a gyűjtőszámláján, a következő kérvény leadásával tudja kérni az eset kivizsgálását:

    111 Gyűjtőszámla feltöltés vizsgálat kéréseEhhez szükséges csatolni az utalásról szóló banki bizonylatot, melynek kötelező elemei: forrás számlaszám, cél számlaszám, összeg, közlemény, utalás dátuma.