BME honlap| Telefonkönyv | Oldaltérkép | HU | EN
2020. október 21. szerda   ·   2020/2021 I. félév 8. hete   ·   Félfogadási idő a mai napon: 08:00–12:00
Légy naprakész!
Hallgatói app
Neptun üzemidő

00:00 – 04:00 rendes üzem

04:00 – 06:00 üzemszünet

06:00 – 24:00 rendes üzem

Az ettől való rendkívüli eltéréseket a hírek között jelentetjük meg.

Az oldal elavult, archív adatokat tartalmazhat!

A KTH működése a rendkívüli helyzetben - hallgatóknak

2020. március 24. kedd

A Központi Tanulmányi Hivatal működése a rendkívüli helyzetben – Tájékoztató a BME hallgatóinak

aktualizálva 2020.05.26.


Kedves Hallgató!

Ebben a folyamatosan frissített hírben foglaljuk össze a rendkívüli helyzetben a KTH ügyintézésében, működésében bekövetkezett, a HALLGATÓKAT ÉRINTŐ információkat.

Kérjük, kísérjék figyelemmel a változásokat!

Ügyfélfogadás:

A hallgatói ügyfélfogadás 2020.03.12-től határozatlan ideig megszűnt, de 2020.05.14-től az oklevél átvételére a lentebb leírt módon lehetőség van.

Ügyintézés:

Az adminisztrációs feladatokat a KTH munkatársai részben távmunka végzéssel látják el.

A dokumentumokat (digitálisan aláírva, vagy pecséttel, aláírással hitelesítve) küldjük el elektronikusan az ügyben érintetteknek, illetve töltjük fel a Neptunban az adott kérvényhez, vagy hivatalos bejegyzéshez.

Fontos, hogy a hallgatók a Neptunban tartsák karban elérhetőségüket, leginkább email címüket.

Telefonos felvilágosítás:

Kérjük, hogy csak a legszükségesebb esetben hívják az alábbi telefonszámokat. Általános kérdésekben először tájékozódjanak a KTH és a BME honlapján, saját ügyben emailben kereshetik az ügyintézőjüket. Nevét a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Képzés adatok felületén találja meg. Email címéről a honlap Magunkról/Munkatársak felületen tájékozódhat. Munkatársaink vonalas, vagy mobil telefonon keresztül korlátozottan elérhetőek.

A hívható [mellékek] H-P 8-16 óráig:

  • hallgatói és általános titkársági tájékoztatás: 4242
  • angol hallgatók felvilágosítása: 3898
  • az informatikai rendszerek (elsősorban a Neptun) support hívószáma: 3444

A hívószámok:

  • vezetékes irányból: +36-1-463-[mellék]
  • mobil irányból: +36-30-759-[mellék]

Papír alapú dokumentumok érkeztetése:

A titkárság minden nap érkezteti a postán beküldött anyagokat.

Diákigazolvány, közlekedési kedvezmények:

A diákigazolványok érvényesítése jelenleg nem lehetséges, de a vonatkozó kormányrendelet alapján ezek is a rendkívüli helyzet megszüntetése utáni 15. napon járnak le. Információink szerint az eredeti aláírást és pecsétet nem tartalmazó jogviszony igazolásokat elfogadják a közlekedési szolgáltatók. Az (elveszett diákigazolványt helyettesítő, illetve a féléváthallgatáson itt levő külföldi hallgatók) ideiglenes diákigazolvány igényléseit a jogviszony igazolásoknál leírt módon készítjük el.

Jogviszony (és egyéb) igazolás:

A normál hallgatói jogviszony igazolást is a „027 Különleges igazolás kérése” Neptun kérvényen kell igényelni. Az elkészített (digitálisan vagy hagyományos módon) hitelesített igazolás képét a kérvényhez mellékletként visszatöltjük, amit a hallgató kinyomtathat, vagy a gépére, a telefonjára letöltheti. A normál igazolás díjmentes, de a speciális igazolás és a normál igazolás postázása 500 Ft-os szolgáltatási díj köteles.

Tekintettel a rendkívüli helyzetre, (az ITM által többször megerősítetteknek megfelelően) valamennyi államigazgatási szervnél el kell fogadják az elektronikus példányt.

Diákhitel:

Diákhitellel kapcsolatos általános tájékoztatás, a diákhitellel összefüggő jogszabály változásokról, illetve diákhitel szerződéskötéssel és szerződésmódosítással kapcsolatos információk a Diákhitel Központ https://www.diakhitel.hu/ honlapján olvashatók, az ügyfélszolgálat az info@diakhitel.hu e-mail címen is elérhető.

Diákhitel szerződéskötés a KTH-ban jelenleg nem lehetséges, javasoljuk az ügyfélkapun keresztül történő szerződéskötést. Ügyfélkapus eléréssel a Diákhitel e-szerződés formájában, az adatlapok intézményi leadása nélkül megköthető. Szerződésmódosítás, keretemelés a Diákhitel Direkt fiókján keresztül, elektronikus úton lehetséges.

 

Jelentős és kedvező változások a diákhitellel kapcsolatban

(Változnak a hiteligénylési és keretemelési határidők. 2020. május 1-től elérhető a kamatmentes, szabad felhasználású Diákhitel Plusz. )

  • A koronavírus járvány miatt kialakult gazdasági nehézségek és a hallgatókat is nagymértékben érintő munkaerőpiaci visszaesés pénzügyi hatásait enyhítendő 2020. május 1-től december 31-ig az eddigi hallgatói hiteleken kívül bevezetik a kamatmentes, teljesen szabad felhasználású Diákhitel Pluszt. Az új termék a felsőoktatási hallgatók számára maximum félmillió forint, míg az innovációs- és technológiai miniszter által meghatározott felnőttképzésekben résztvevő tanulók esetén maximum 1 200 000 forintos összegben lesz elérhető.
  • A Diákhitel Plusz bevezetésével egyidőben a Nyelvtanulási Diákhitel megszüntetésre került, a hiteligényléshez igazolás 2020. május 15-ig volt igényelhető.
  • Május 1-től az első szemeszterre visszamenőleg is igényelhető a szabad felhasználású Diákhitel 1, továbbá meghosszabbítják június 15-re és december 31-re a Diákhitel 1 igénylési és keretemelési határidejét.
  • Hiteligénylési és hitelösszegek módosításra vonatkozó határidőket meghosszabbították, a Diákhitel 1 és Diákhitel 2 termékek igénylésének, valamint a korábban igényelt hitelösszeg utólagos módosításának határideje a 2019/2020 tanév 2. félévében június 15.

Egyéb ügyek:

Az ebben az időszakban szokásos elektronikus Neptun kérvények továbbra is beadhatók, azokat előkészítés után a Kari Tanulmányi Bizottságokhoz továbbítjuk. A döntést a hallgató szintén a tanulmányi rendszerben olvashatja, töltheti le.

Megszerzett nyelvvizsga bizonyítvány bemutatása az oklevél kibocsátásához:

A nyelvvizsga bizonyítványok bemutatása helyett elegendő a bizonyítvány beszkennelt képének elküldése e-mailben az ügyintéző részére (minden hallgató előadójának neve megtalálható a Neptunban, elérhetősége a honlapon a Magunkról/Munkatársak menüben). A nyelvvizsga hitelességét a KTH fogja megvizsgáltatni az OH NYAK felületén.

Oklevél, oklevél melléklet, törzslap kivonat:

A 027-es kérvény beadásával van lehetőség (nem a most nyelvvizsga nélkül diplomát szerzetteknek) az elkészült oklevél és oklevélmelléklet másolat elektronikus aláírású igénylésére ill. másodlat kérelmezésére.

Számlaigénylés a hallgatók befizetési tételeire:

Nem változott: az átutalásos számlákat a NEPTUN-on keresztül, a saját névre szólókat a hallgatoi_szamlazas@kth.bme.hu címre küldött levélben lehet igényelni.

Változott: minden elkészült számlát elektronikusan (pdf) elküldünk a NEPTUN-ban szereplő e-mail címre, ÉS postai úton, a számlán szereplő címre (a borítékon a hallgató neve feltüntetve), egyszerű levélként (nem ajánlott, nem elsőbbségi). A postán kiküldött számlákat a KTH átvettnek tekinti, a kézbesítés biztonságáért felelősséget sajnos nem tudunk vállalni. Aki nem a számlán szereplő címre kéri a levelet, vagy változott az e-mail elérhetősége, az jelezze a hallgatoi_szamlazas@kth.bme.hu címre küldött levélben és írja át a Neptunban a helyes elérhetőséget.

Hallgatói számlázási ügyek: hallgatoi_szamlazas@kth.bme.hu

Tájékoztatás:

A hallgatókat és a BME alkalmazottait továbbra is a honlapon (https://kth.bme.hu/aktualitasok) tájékoztatjuk az ügyfélkiszolgálás rendjéről.

A koronavírussal kapcsolatos országos és BME intézkedésekről és a vonatkozó eljárásrendről a következő linkeken tájékozódhat:

www.nnk.gov.hu és www.bme.hu

« Vissza