2 kiemelt hírünk érkezett, kérjük, olvassa el figyelmesen. [ bezárás ]

Novemberi HJB ülés (elbocsátás, általános fellebbezés)

2017. november 20. hétfő

Kedves Hallgató!

Ez úton szeretnénk tájékoztatni a BME-vel fennálló hallgatói jogviszonya elbocsátással történő megszüntetésével (a továbbiakban: elbocsátás) kapcsolatos néhány alapvető kérdésről.

 

Amennyiben az elsőfokú határozattal szemben fellebbezést kíván benyújtani, jogorvoslati kérelme Hallgatói Jogorvoslati Bizottság (a továbbiakban: HJB) általi elbírálása során lehetősége van személyes meghallgatására. A személyes meghallgatásokra – amennyiben ezzel élni kíván – 2017. november 29-én kerül sor. Az az időpont vonatkozik majd Önre, - amennyiben nem rendszeres szociális ösztöndíj kérelem elutasítása miatt adta be jogorvoslati kérelmét - amely az Önt érintő képzés Karánál található. Amennyiben rendszeres szociális ösztöndíj kérelem elutasítása miatt adta be jogorvoslati kérelmét, akkor önt a Hallgatói Szolgáltatási Igazgatóság eseti bizottsági ülésén hallgatják meg, így 10:30-kor szíveskedjék megjelenni.

 

A személyes meghallgatás helye: R. épület földszint 6. ajtó, alagsori tárgyaló

 

A személyes meghallgatás ideje: 2017. november 29.

Időpont

Kar

  9:00-9:30

 Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar

  9:30-10:00

 Természettudományi Kar

10:00-10:30

 Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar  

10:30-11:00

 Hallgatói Szolgáltatási Igazgatóság

11:00-11:30

 Építőmérnöki Kar

11:30-12:00

12:00-12:30

Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar

12:30-13:00

 Villamosmérnöki és Informatikai Kar

13:00-13:30

 Építészmérnöki Kar

13:30-14:00

Gépészmérnöki Kar

 

A személyes meghallgatás időpontjáról és helyéről külön értesítés nem kerül kiküldésre.

Tekintettel arra, hogy a fenti időpontok a kar valamennyi, hasonló üggyel érintett hallgatójának személyes meghallgatására kijelölt kezdő időpontokat jelentik, az esetleges hosszabb várakozás nem zárható ki.

 

A személyes meghallgatásához joga van. Amennyiben azonban a jogorvoslati kérelmét jól előkészíti, abban fellebbezése részletes indokolását, valamint a fellebbezésében foglaltak alátámasztásául szolgáló esetleges dokumentumokat a Neptun rendszerben a fellebbezéshez mellékletként csatolja, vagyis írásos úton adja meg az ügye megítéléséhez szükséges valamennyi releváns információt, úgy pusztán abból, hogy személyesen is megjelenik, nem származik előnye, távolmaradásából sem származik hátránya. Amennyiben személyesen nem jelenne meg a HJB ülésén, és a HJB úgy ítélné meg, hogy esetlegesen szükségesnek tartja valamely részlet további tisztázását, a HJB az ülése alkalmával telefonon is megkeresheti Önt, a Neptun rendszerben megadott kapcsolattartási telefonszámán. Ennek érdekében kérjük, hogy a Neptun rendszerben telefonos elérhetőségeit – ha szükséges – frissítse.

 

Amennyiben személyes meghallgatásának jogával élni kíván, a fenti időben és helyen szíveskedjen megjelenni. Kérem, ez esetben legyen szíves magával hozni érvényes személyazonosító igazolványát és lakcímkártyáját. 

Diákigazolvány - aktualitások

2017. október 25. szerda

A diákigazolványokkal kapcsolatban néhány aktuális információ:

  • a 2016/17/2 félévre érvényesített diákigazolványok október 31-ig használhatók fel kedvezményes utazásra;
  • meglévő igazolvány érvényesítés: fogadási időben a KTH-ban sorszámmal lehetséges;
  • korábbi (kék) igazolványok használhatósága: az Oktatási Hivatal diákigazolvány portálján olvasható informáicó szerint az <<itt>> felsorolt okmányokkal, igazolásokkal vehetők igénybe az utazási kedvezmények;
  • a tanév során igényelt igazolványok
    • elkészültéről nincs információnk, amint megérkeznek és technikailag lehetséges, elkezdjük a kiosztásukat, erről az érintetteket értesíteni fogjuk (közülük akinek nincs október 31 után érvényes korábbi igazolványa/igazolása, a Neptunban a 066-os kérvényen tud igazolást kérni)
    • hiba esetén  (pl.: "NEK gyártás visszautasítva") a KTH munkatársai felveszik a kapcsolatot az illetékesekkel, amennyiben az igénylőnek teendője lenne a javítással, értesítést fog kapni.

BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület 117.   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2017. november 22. szerda   ·   2017/2018/1 félév 13. hete   ·   Hivatal félfogadási idő a mai napon: 08:00–17:00, 12:00–15:30

Bemutatkozás


Csoportunkat az egyetemi polgárok többsége Neptun Üzemeltetés néven ismeri. Hivatalosan viszont a Központi Tanulmányi Hivatal (KTH) Informatikai Csoportja vagyunk. A csapat jelenleg 9 főből áll. Feladatunk két fő tevékenységi körre oszlik.

 

Egyrészt a BME-n mi üzemeltetjük a Neptun Egységes Tanulmányi Rendszert. Ez jelenti:

  • Neptun jogosultságok adminisztrációját,
  • az új Neptun verziók megismerését, előzetes tesztelését, bevezetését,
  • saját tapasztalatok és felhasználói visszajelzések alapján a Neptun hibák regisztrálását, továbbítását a Neptun fejlesztőjének, a megjött javítások tesztelését, majd élesítését,
  • Neptunnal kapcsolatos felhasználói javaslatok, ötletek összegyűjtését és továbbítását a fejlesztőnek,
  • a törvényi változásokkal kapcsolatos Neptun változások figyelését, kezelését,
  • kapcsolódó rendszerek, pl. Műegyetemi Gazdálkodási Rendszer (MGR) illesztési feladatainak koordinálását,
  • Neptun pénzügyek (ki- és befizetések) intézését,
  • számos speciális Neptun modul (például: OHV Oktatók Hallgatói Véleményezése) üzemeltetését,
  • Neptunból való lekérdezések, kimutatások, statisztikák készítését,
  • egyetemi Neptun felhasználók (adminisztrátorok, oktatók, hallgatók) folyamatos támogatását, időnkénti oktatását.

 

Ebbe a körbe tartozik még a Neptunhoz kapcsolódó számos rendszer (GÓLYA Felvételi Rendszer, FIR Felsőoktatási Információs Rendszer, Diákigazolvány Rendszer, Poszeidon Ügyviteli Rendszer, stb.) üzemeltetése.

 

Másik nagy tevékenységi körünk a Központi Tanulmányi Hivatal és a Neptun rendszer számítástechnikai infrastruktúrájának üzemeltetése. Ide tartozik:

  • felhasználók, tartomány adminisztrációja,
  • számítógépes hálózat menedzselése,
  • szerverek telepítése, karbantartása, üzemeltetése,
  • hivatali munkaállomások telepítése, karbantartása, üzemeltetése,
  • operációs rendszerek, alapszoftverek, segédprogramok telepítése, frissítése,
  • adatbázisok menedzselése,
  • adatok mentése, archiválása,
  • hivatali nyomtatók üzemeltetése,
  • KTH ügyfélhívó rendszer üzemeltetése,
  • KTH és Neptun portál üzemeltetése,
  • IT infrastruktúra fejlesztésének tervezése, bonyolítása.

 

Munkánkat igyekszünk legjobb tudásunk szerint, alaposan, mindenki megelégedésére végezni. Az ezzel kapcsolatos észrevételeket, javító szándékú ötleteket szívesen vesszük elérhetőségeink valamelyikén.