3 kiemelt hírünk érkezett, kérjük, olvassa el figyelmesen. [ bezárás ]

KTH év-vége

2018. december 11. kedd

Az év végén a BME és így a KTH is zárva lesz, az ehhez kapcsolódó információk: 

  • Nyitvatartás:
    • 2018. december 14. és 21. péntek: 8:30 ... 10:30
    • 2018. december 22. és 2019. január 1. között a hivatal zárva
    • 2019. január 2. szerda: a záróvizsga előkészítések miatt a hivatal zárva
    • 2019. január 3. csütörtöktől: normál nyitvatartás

  • Diákigazolvány:
    • az elkészült igazolványokat azoknak, akik erről értesítést kaptak, december 21-ig adjuk ki, azt követően január 3-tól lehetséges az átvétel
    • a 066-os kérvény folyamatosan leadható, de a december 19. után leadottak esetén nem biztos, hogy az igazolást el tudjuk készíteni december 21-ig

  • Gyűjtőszámla:
    • a gyűjtőszámlára utalt összegek 2018. december 20-ig naponta lesznek érkeztetve
    • az évvégi egyetemi és banki munkarend miatt ezt követően legközelebb 2019. január 2-án lesznek az utalások érkeztetve a Neptunba (a banki utalás természetesen ezen időszakban is lehetséges)
    • pénzügytechnikai okok miatt 2018. december 20. 14:00 órától 2019. január 2. 06:00 óráig a Neptunban le lesznek tiltva a pénzügyi műveletek, ebben az időszakban nem lesz lehetőség a kiírt tételek teljesítésére

  • Nyelvvizsga bizonyítvány bemutatás:
    • akik korábban sikeres záróvizsgát tettek és a hiányzó nyelvvizsga bizonyítványt 2018. december 17-ig bemutatják, még ez évi dátumú oklevelet kapnak
    • a később bemutatott nyelvvizsga bizonyítványok esetén az oklevél 2019-es kiállítású lesz.

  • Diákhitel ügyintézés: 
    • ebben a félévben 2018. december 15-ig lehetséges a KTH-ban a szerződés kötés;
    • 2019-től csak a pénteki fogadási időben lesz lehetséges az intézése a KTH-ban
    • ("ügyfélkapuval" az ügyintézés bármikor lehetséges)



Eredményes vizsgákat és Áldott, Békés, Szép Karácsonyt kívánnak a KTH munkatársai!

Rövidebb félfogadás

2018. december 11. kedd

Technikai okok miatt 2018. december 14-én és 21-én 8:30...10:30 között lesz félfogadás.

KTH hallgatói hírlevél 2018/19/1 félévzárásról – vizsgajelentkezés, pótlási- és vizsgaidőszak

2018. december 3. hétfő

Kedves Hallgató!

  • 2018. december 4-én 18 órától lehet vizsgára jelentkezni,
  • a pótlási időszak 2018. december 10-től 14-ig tart,
  • 2018. december 15. (szombat) a december 31-i (hétfői) pihenőnap helyett munkanap, amikor is tartható ismétlés, javítás vagy pótlás, de akár vizsga is,
  • a vizsgaidőszak 2018. december 17-én kezdődik és vizsgázni 2019. január 22-ig lesz lehetséges,
  • (rövidesen) elérhetők a képzési idő hosszabbítási, tantárgy/aláírás átvezetési, tantárgyekvivalencia, átvételi, valamint a költségtérítéses/önköltséges költségviselési formára átsoroláshoz benyújtandó Neptun kérvények, 
  • az év végén nem fog tudni pénzügyi műveleteket végezni (pl. kiírt tételt befizetni) a Neptunban. A pontos dátumokról a későbbiekben adunk tájékoztatást.

A fentiekben a Mindenki számára fontos időpontokat, időszakokat és tudnivalókat emeltük ki, a hírlevél további részében a vizsgajelentkezést, a pótlási- és vizsgaidőszakokat meghatározó további teendőkről, valamint a félév- és az évvégét érintő egyéb tudnivalókról olvashat részletesen.

Amennyiben a hírlevél tartalmával vagy az időszakokat érintően kérdése merül fel, forduljon hozzánk bizalommal elérhetőségeinken (elsősorban e-mailben: info@kth.bme.hu, vagy a KTH nyitvatartási idejében (http://www.kth.bme.hu/) személyesen, vagy a 463-4242 telefonszámon).

 


1. A pótlási időszakról

1.1. Késedelmes feladatleadás

1.2. Szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelések (zárthelyi dolgozatok) javítása, ismétlése, pótlása

2. A vizsgajelentkezésről

2.1. Vizsgára/szigorlatra jelentkezés/lejelentkezés lépései

2.2. Jelentkezés/lejelentkezés előző nap 12 óráig, kivéve egyedi jelentkezési időszakhoz kötött vizsgaalkalmak

2.3. Tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára

2.4. Vizsgázni érvényes aláírással lehet

2.5. Megajánlott jegy esetén is szükséges a vizsgajelentkezés

3. A vizsgaidőszakról

3.1. Javító- és ismétlő javító vizsgák

3.2. Vizsga előtt kötelező a személyazonosság igazolása

3.3. Vizsgáról távollét igazolása 8 napon belül a Tanszéken

3.4. Elbocsátás 6. elégtelen vizsgajegy megszerzése, valamint hatszori tantárgyfelvételt követő nem teljesítés esetén

4. Aktuális Neptun kérvények

5. Egyéb információk

5.1. Jegybeírások nyomon követése

5.2.  Diákigazolványt helyettesítő igazolások igénylése

5.3. KTH év végi nyitva tartása

5.4. 2018/19/2 félévi tantárgyfelvétel


1. A pótlási időszakról:

időszaka: 2018. december 10. – 14.

A félévközi érdemjegy, a vizsgával záruló tantárgyak esetében pedig az aláírás megszerzése érdekében szükséges tanulmányi teljesítményértékelések javítására, ismétlésére, vagy pótlására a szorgalmi időszakot követően a pótlási időszakban kerülhet sor.

[vissza]

1.1. Késedelmes feladatleadás:

Amennyiben a tantárgykövetelmény lehetővé teszi, az otthon készített feladat, terv, hallgatói mű stb. a tantárgykövetelményben előírt határidő után késedelmesen beadható a pótlási időszak végéig. Az eredeti és az új leadási határidő között legalább egy hetet kell biztosítani. A késedelmes leadás ténye a feladat értékelésekor legfeljebb a feladat értékének (pontszámának) húsz százalékáig figyelembe vehető. A késedelmes feladatleadásért 2500 Ft összegű különeljárási díj fizetendő. A különeljárási díjat a Tanszék adatszolgáltatása alapján a Dékáni Hivatal írja ki. A kirovandó különeljárási díjról már előre tájékozódhat, mivel a Tanszékek feladatként rögzítik, ami a Neptun hallgatói web Tárgyak/Feladatok felületén látható az aktuális félévnél. A feladat valamennyi tantárgynál Késés miatt kiírandó különeljárási díjak száma (KLM) néven került rögzítésre. Különeljárási díj kirovására viszont csak akkor kerül sor, ha a tanszék a feladathoz eredményt rögzít, vagyis az eredmény oszlop kitöltötté válik. Amilyen szám az eredmény oszlopban rögzítésre kerül, annyiszor 2500 Ft különeljárási díj kerül majd kiírásra. A befizetési határidő a kirovást követő 15 nap. Amennyiben a Tanszék által rögzített eredménnyel nem ért egyet, reklamációjával a különeljárási díj Neptunban való kiírását megelőzően a Tanszékhez fordulhat. A Neptunban történő díjkiírást követően a kiírt tétel ellen a kiírást követő 15 napon belül a 007 Felszólalás fizetési kötelezettség kirovása ellen elektronikus kérvényen lesz lehetősége felszólalni. A kérvény a Pénzügyek/Befizetés felületen adható be az aktív státuszú tétel sorára állva és a + (Lehetőségek) közül a Kérvény leadása opciót választva.

 

Ha a határidőre beadott feladatot, tervet, stb. megfelelőnek minősítették és a tantárgykövetelmény lehetővé teszi, a feladat, terv stb. a pótlási időszak végéig javított, ill. kiegészített formában ismételten benyújtható. Az ismételt feladatleadás ebben az esetben díjmentes.  

[vissza]

1.2. Szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelések (zárthelyi dolgozatok) javítása, ismétlése, pótlása:

A szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelések egyszeri, díjmentes javítására, ismétlésére vagy pótlására minden, a kurzust felvett hallgató jogosult, ha a tantárgykövetelményben, illetve a BME TVSZ-ben előírt jelenléti, részvételi követelményeket teljesítette.

Az összegző teljesítményértékelések első alkalommal történő ismétlése, javítása, pótlása az egyes teljesítményértékelésekhez külön-külön szervezett (egyedi) vagy az összes teljesítményértékeléshez összevontan meghirdetett ismétlési, javítási, pótlási alkalommal történhet. Az utóbbihoz a Kari Tanulmányi Bizottság hozzájárulása szükséges.

A tanszékek az egyedi és összevont ismétlési, javítási, pótlási lehetőségeket feladatként rögzítik a tanulmányi rendszerben, ami a hallgatói Neptun web Tárgyak/Feladatok felületén jelenik meg azon szintén feladatként rögzített teljesítményértékelés alatt, aminek az ismétlésére, javítására, pótlására kiírásra került. A teljesítményértékelés feladat sora előtt ebben az esetben + jel látható, amit kinyitva jeleníthető meg a javítási, ismétlési, pótlási lehetőséget rögzítő feladat.

A feladat nevére kattintva előugró ablakban tekinthetők meg a feladat részletesebb adatai, így a feladat neve (pl. az 1. szummatív (összegző) értékelés ismétlése, javítása), a feladat típusa (pl. összegző értékelés), a feladat kezdete és vége, ami a javítási, ismétlési, pótlási alkalom időpontját jeleníti meg, ill. az elvégzett feladat értékelését követően az elért eredmény. A feladathoz tartozó leírás mezőben közli a tanszék a feladattal (teljesítményértékeléssel) kapcsolatos lényeges információkat, pl. annak témaköreit.  

A feladatra (javítási, ismétlési, pótlási alkalomra) jelentkezés az oktató által közölt módon történik.

A szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelést szabályzatban meghatározott különeljárási díj megfizetése mellett a hallgató második alkalommal ismételheti, illetve javíthatja, amennyiben a tantárgykövetelmény erre kifejezett lehetőséget biztosít. Az összegző teljesítményértékelések második ismétlési vagy javítási lehetőségével akkor élhet a hallgató, ha a teljesítményértékelésen vagy annak első alkalommal meghirdetett pótlási, ismétlési vagy javítási lehetőségén részt vett.

A Tanszék abban az esetben köteles a második ismétlési, illetve javítási lehetőséget biztosítani, ha a korábbi összegző teljesítményértékelések során a hallgatók legalább egyharmada nem szerzett „Aláírva” aláírás bejegyzést vagy elégtelentől különböző félévközi érdemjegyet.

A Tanszék a második ismétlési/javítási lehetőséget a Neptunban ún. „Díjköteles pótlás” típusú vizsgaalkalomként írja ki, amire a vizsgákkal azonos módon a Vizsgák/Vizsgajelentkezés felületen jelentkezhet.

A második ismétlési/javítási lehetőség díjköteles. Amennyiben a hallgató él vele, 4500 Ft összegű különeljárási díjat kell fizetnie. A fizetendő különeljárási díj a KTH által várhatóan a pótlási időszakot követően kerül kiírásra 15 napos fizetési határidővel.

Mivel a fizetési határidő a vizsgaidőszakra fog esni és tartozás esetén nem tud vizsgára jelentkezni, ill. a vizsgarendjét sem tudja módosítani, ezért amennyiben díjköteles pótlás típusú vizsgán vesz részt, javasoljuk, előre gondoskodjék a fizetendő különeljárási díj gyűjtőszámlára utalásáról.

Javasoljuk továbbá, hogy amennyiben a második ismétlési, ill. javítási lehetőségen mégsem vesz részt, szíveskedjék a pótlási alkalomról a Neptunban lejelentkezni. Ha nem jelentkezik le, kiírásra kerül a különeljárási díj, ami csak a 007 Felszólalás fizetési kötelezettség kirovása ellen elektronikus kérvény benyújtása által és a tanszékkel történt egyeztetést követően lesz törölhető.

[vissza]

2. A vizsgajelentkezésről:

időszaka: 2018. december 4. 18 órától – 2019. január 22. éjfélig

2.1. Vizsgára/szigorlatra jelentkezés/lejelentkezés lépései:

A Neptun hallgatói web Vizsgák/Vizsgajelentkezés felülete szolgál a vizsgára/szigorlatra való jelentkezésre. A 2018/19/1 félév és a tantárgy kiválasztását követően a Vizsgák listázása gombra kattintva jelennek meg a meghirdetett vizsgaalkalmak. A megfelelő vizsgaalkalom kiválasztása után a sor végén található + (Lehetőségek) közül a Jelentkezés opciót választva tehető meg a jelentkezés. Ugyanezen a felületen lehetséges a korábban felvett vizsga leadása, amennyiben a + (Lehetőségeknél) a Leadás opciót választjuk.

Az adott tantárgyból – amennyiben van – a korábbi és a jelenlegi félévben elért valamennyi eredménye egyben megtekinthető, ha a vizsga sorában a tantárgy előtti + jelre kattint.

A tanszékek a vizsgához tartozó Leírás mezőben közölhetnek a vizsgát érintő lényeges információ(ka)t, ilyenkor a Leírás oszlopban egy kék színű információs ikon látható.

[vissza]

2.2. Jelentkezés/lejelentkezés előző nap 12 óráig, kivéve egyedi jelentkezési időszakhoz kötött vizsgaalkalmak:

Vizsgaalkalomra jelentkezni, ill. a jelentkezést visszavonni a vizsgát megelőző nap 12 óráig kizárólag a Neptunon keresztül lehet.

Szigorlat szóbeli részvizsgájához, továbbá a Tanszék által a szorgalmi vagy pótlási időszakra esetlegesen előrehozott vizsgaalkalomhoz a Tanszék egyedi vizsgajelentkezési időszakot állíthat be, mely legkorábban a vizsga/szigorlat kezdete előtt hetvenkét órával érhet véget. Ha a Tanszék egy vizsgaalkalomhoz (pl. szigorlat, előrehozott vizsga) egyedi vizsgajelentkezési időszakot állít be, akkor az időszak a Neptun hallgatói web Vizsgák/Vizsgajelentkezés felületén az adott tantárgy vizsgaalkalmának sorára állva a + (Lehetőségek) felületen a Vizsga adatok opciót kiválasztva megjelenő Vizsga adatok ablak Alapadatok fülén az Egyedi vizsgajelentkezési időszak kezdete és vége mezőkben tekinthető meg.

[vissza]

2.3. Tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára:

Lejárt határidejű tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára. Esetleges tartozását a Neptun hallgatói web Pénzügyek/Befizetés és Visszafizetés felületein ellenőrizheti a Minden félév és az Aktív státuszú szűrések beállítását követő listázással.

[vissza]

2.4. Vizsgázni érvényes aláírással lehet:

A vizsgával záruló tantárgyaknál a vizsgára bocsáthatóság feltétele az „Aláírva” aláírás bejegyzés megszerzése a szorgalmi vagy legkésőbb a pótlási időszak végéig.

Szigorlatot az a hallgató tehet, aki a mintatantervben előírt előzetes feltételeket teljesítette és a szigorlathoz rendelt tantárgyak kreditjét megszerezte.

Vizsgajeggyel záruló tantárgy aláírása általában a megszerzés félévében és az azt követő hat félévben érvényes. A 2018/19/1 félévben a 2015/16/1 félévben, vagy azután megszerzett aláírások érvényesek. A BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 114. § (5) bekezdése lehetővé teszi, hogy a tantárgykövetelmény az érvényesség tekintetében a fentiektől eltérően rendelkezzen. A korábban megszerzett aláírás csak a Kari Tanulmányi Bizottság külön engedélye esetén vehető figyelembe a vizsgajelentkezésnél.

Aláírás megtagadása esetén az esetlegesen felvett vizsgáról Önnek kell lejelentkeznie, mert a lejelentkezés elmulasztása esetén az igazolatlan távolmaradásért 5500 Ft összegű különeljárási díjat kell fizetnie.

[vissza]

2.5. Megajánlott jegy esetén is szükséges a vizsgajelentkezés:

Amennyiben vizsgával záruló tantárgyból megajánlott jegyet kap, szíveskedjék a tantárgyat oktató tanszékkel vagy az oktatóval egyeztetni, hogyan kerül bejegyzésre az eredménye. Az eredmény beírásához Önnek kell feljelentkeznie egy előre meghatározott vizsgaalkalomra vagy a tanszéki adminisztrátor jelentkezteti fel és írja be az eredményét. Vizsgajelentkezés hiányában a tanszék nem fogja tudni beírni az eredményt a Neptunba.

[vissza]

3. A vizsgaidőszakról:

időszaka: 2018. december 17. – 2019. január 22.

3.1. Javító- és ismétlő javító vizsgák:

Adott félévben egy tantárgyból tehető vizsgák száma nincs korlátozva. Az ugyanabból a tantárgyból 2016. szeptember 1-jétől tett harmadik és minden további vizsga (szigorlat) díjköteles. A különeljárási díj mértéke 4500 Ft.

A harmadik, ill. a további vizsgáért (szigorlatért) fizetendő különeljárási díjakat a KTH fogja kiírni a vizsgaeredmény beírását követő munkanapon 3 napos befizetési határidővel.

A Tanszék egyes vizsga- és szigorlati alkalmakat eleve javító, ill. ismétlő javító vizsgaalkalomként jelölhet meg, amelyre történő jelentkezés során előnyben részesíthetők az adott vizsgaidőszakban korábban sikertelen vizsgát/szigorlatot tett vagy a sikeres vizsgájukat/szigorlatukat javítani szándékozó hallgatók.

Megfelelően indokolt kérés esetén a javítóvizsga, ill. az ismételt javítóvizsga más oktató vagy bizottság előtt tehető le. A kérelmet a tantárgyat oktató tanszék vezetőjéhez, ha a tanszékvezető is érintett a vizsgáztatásban, akkor a dékánhoz lehet benyújtani legkésőbb a vizsga kezdete előtt 3 munkanappal.

A hallgató kérése alapján az adott vizsgaidőszakban ismétlő javítóvizsgának minősülő vizsgát (3. vizsgát) legalább kéttagú bizottság előtt kell letenni. Írásbeli (rész)vizsga esetén a bizottság előtt tett vizsga alatt az írásbeli dolgozat legalább két vizsgáztató által, egymástól függetlenül végzett értékelését kell érteni. A (rész)vizsga eredményét a bizottság állapítja meg.

[vissza]

3.2. Vizsga előtt kötelező a személyazonosság igazolása:

A vizsga előtt az oktató köteles ellenőrizni a hallgató személyazonosságát, ami bármely, személyazonosság igazolására alkalmas arcképes okmánnyal (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, útlevél) vagy diákigazolvánnyal igazolható.

[vissza]

3.3. Vizsgáról távollét igazolása 8 napon belül a Tanszéken:

A tanulmányi rendszerben felvett vizsgán/szigorlaton köteles megjelenni. Amennyiben nem jelenik meg, tudása nem értékelhető és a tanszék „Nem jelent meg” bejegyzést tesz a Neptunban. Ebben az esetben a Vizsgák/Felvett vizsgák felületen a Megjelent oszlopban egy piros színű X jelet fog látni. A felvett vizsgáról/szigorlatról való távollétet 8 napon belül kell személyesen, írásban, elektronikusan vagy meghatalmazott útján a tanszéknél igazolnia. Amennyiben a tanszék a kérést elutasítja, a Kari Tanulmányi Bizottság dönthet az igazolás elfogadásáról. A tanszék elutasítása esetén kérését a KTB-hez a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felületén elérhető 052 Vizsgáról távollét igazolása kérvényen nyújthatja be.


A kérvény az alábbi időtartamban lesz elérhető:

kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

052 Vizsgáról távollét igazolása

2018.12.17. 06:00

2019.01.30. 23:59


Amennyiben a vizsgáról távolmaradás igazolatlannak minősül, 5500 Ft különeljárási díjat kell fizetnie. A különeljárási díjat a KTH fogja kiírni 15 napos befizetési határidővel.

[vissza]

3.4. Elbocsátás 6. elégtelen vizsgajegy megszerzése, valamint hatszori tantárgyfelvételt követő nem teljesítés esetén:

A BME egyoldalú elbocsátó nyilatkozattal megszünteti a hallgatói jogviszonyát, ha azonos tantárgyból 2012. szeptember 1-jét követően tett sikertelen (=elégtelen eredményű) vizsgáinak (szigorlatainak), javító- és ismétlő javító vizsgáinak (szigorlatainak) összesített száma eléri a hatot (vagyis a Neptunban 6 db elégtelen jegy került beírásra vizsgás tantárgyból vagy szigorlatból). Az elbocsátás törvényi előírás, ezért az elbocsátás alól méltányossági alapon sem lehet felmentést kapni. Felhívjuk figyelmét, hogy a 6. elégtelent követően újabb vizsgán esetlegesen megszerzett érvényes osztályzat sem jelent felmentést az elbocsájtás alól, jogorvoslati alapot sem teremt.

Szintén egyoldalú elbocsátást von maga után, ha a hallgató ugyanazon tantárgy kreditpontját 2015. szeptember 1 - jét követően hatszori tantárgyfelvétel után sem szerzi meg. Ez az előírás a kredites, évközi jegyre vagy vizsgára végződő tantárgyakra is vonatkozik.

[vissza]

4. Aktuális Neptun kérvények:

kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

egyéb tudnivaló

011 Átvételi kérelem

2018.12.01. 06:00

2019.01.30. 23:59

A megjelölt időpont a szabályzat szerinti legkésőbbi időpont, javasolt a kérelmet a vizsgaidőszak végéig benyújtani, hogy az elbírálásra, a döntés feldolgozására, és átvétel esetén a következő félév elején elvégzendő teendőkre elegendő idő álljon rendelkezésre.

Amennyiben a megpályázott képzésre átvételnél feltétel alkalmassági vizsgán való részvétel, a kérvényt a vizsga napját megelőző 10. napig be kell adni. A vizsga napjáról előzetesen a www.felvi.hu oldalon elérhető Felsőoktatási Felvételi Tájékoztató 7. számú, Vizsgaidőpontok, vizsgadíjak c. (https://www.felvi.hu/pub_bin/dload/FFT_2019K/tablazatok/FFT_2019K_7sz_tablazat.pdf) táblázatából tájékozódhat.

012/B Átsorolási kérelem költségtérítéses/ön-költséges pénzügyi státuszba

2018.12.05. 06:00

2019.01.22. 23:59

 

015/2 Képzési idő hosszabbítási kérelem (2x idő)

2018.12.17. 06:00

2019.01.22. 23:59

A kérvény azoknak a hallgatóknak szól, akiknek a tanulmányaik befejezésére rendelkezésre álló idő (a képzési idő kétszerese, ill. 2016 szeptembere előtti képzésváltás/átvétel esetén a Kari Tanulmányi Bizottság által meghatározott határidő) a jelenlegi félév végén lejár, de nem sikerül abszolutóriumot szerezniük és a TVSZ 64.§ (1) a) pontja alapján elbocsátásra kerülnének. A kérvény benyújtásával a félév végi elbocsátást megelőzően kérelmezhetik a képzési idő meghosszabbítását.

024/A Tárgyekvivalencia vizsgálat, ha erre épülő tárgyat kíván felvenni

2018. 12. 03. 06:00

2019.01.20. 23:59

A 024 sz. kérvényekben kérelmezhető a teljesített tantárgy eltérő tárgykódon elfogadása (elismerése). A kérvényhez elektronikus mellékletként kötelező csatolni a KTH honlap (www.kth.bme.hu) E-ügyintézés/Intézmény, szak változtatás (átvétel), tantárgy befogadás felületéről letöltött Excel sablon alapján elkészített tantárgy befogadási táblázatot Excel fájlként. Nem a BME-n teljesített tantárgy esetén mellékelni szükséges a tantárgy teljesítését igazoló hiteles dokumentumot, valamint a teljesített tantárgy programját, vagy web-es elérhetőségét. A Gazdaság- és Társadalomtudományi Karos hallgatóknak a tárgyekvivalencia kérvényhez további mellékletet szükséges csatolniuk, amiről a kérvényben találnak részletes tájékoztatást. 

024/B Tárgyekvivalencia vizsgálat, ha nem kíván erre épülő tárgyat felvenni

2018.12.03. 06:00

2019.02.01. 23:59

025/A Kérelem tantárgyak átvezetésére, ha erre épülő tárgyat kíván felvenni

2018. 12.05. 06:00

2019.01.20. 23:59

A 025 sz. kérvényekben kérelmezhető a teljesített tantárgy azonos tárgykódon történő elfogadása (átvezetése), valamint a vizsgás tantárgyból megszerzett érvényes aláírás átvezetése is. Az aláírás átvezetése esetén az adott félévre a tantárgy vizsgakurzussal felvételre kerül.

025/B Kérelem tantárgyak átvezetésére, ha nem kíván erre épülő tárgyat felvenni

2018.12.03. 06:00

2019.02.01. 23:59

031 Utólagos passzív félév kérése

2018.10.15. 16:30

2019. 01. 22. 23:59

A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 45. § (2) bekezdése alapján különösen indokolt esetben adható be, vagyis ha „a hallgató a hallgatói jogviszonyból eredő kötelezettségeinek szülés, továbbá baleset, betegség vagy más váratlan ok miatt, önhibáján kívül nem tud eleget tenni.” A kérvény indoklását igazolással kell alátámasztani.

5. Egyéb információk:

5.1. Jegybeírások nyomon követése:

A tanszékek 2018. január 24-én éjfélig jegyezhetik be a 2018/19/1 félévi eredményeket. Kérjük, szíveskedjék jegybeírásait nyomon követni, és amennyiben eltérést vagy hiányt tapasztal, az eredmény módosítása vagy bejegyzése érdekében a tantárgyat oktató tanszék adminisztrátorát megkeresni.


[vissza]

5.2. iákigazolványt helyettesítő igazolások igénylése:

A 066 és 067 számú Neptun kérvényeken 2018. december 19-ig igényelt diákigazolványt helyettesítő igazolások kiállítására van lehetőség az idei évben. Amennyiben a már korábban kiállított igazolásának érvényessége 2018. december 21. és 2019. január 2. között jár le, szíveskedjék az új igazolás kiállítására vonatkozó kérését a fenti határidőig a Neptun Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felületen leadni. Az elkészült igazolások december 21-én ügyfélfogadási időben még átvehetőek lesznek az R. ép. aulájában található iratkiadóban (információnál).

[vissza]

5.3. KTH év végi nyitva tartása:

A KTH ügyfélfogadási rendje 2018. december 21-ig a szokásos rend szerint alakul. Az adott napi ügyfélfogadási időről a honlapunkon tájékozódhat. A 2018. december 22. és 2019. január 1. közötti időszakban zárva tartunk. Az újévben január 2-án lesz először ügyfélfogadás.

[vissza]

5.4. 2018/19/2 félévi tantárgyfelvétel

Az előzetes tantárgyfelvétel a 2018/19/2 félévre várhatóan 2019. január 25-én kezdődik. Erről bővebb tájékoztatást a január második felében megjelenő hírlevelünkben olvashat majd.

[vissza]

 

A következő időszakra jó tanulást, valamint Áldott, Békés, Szeretetteljes Karácsonyt kívánnak a KTH munkatársai!

 

 

 

BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület 117.   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2018. december 19. szerda   ·   2018/2019/1 félév 17. hete   ·   Hivatal félfogadási idő a mai napon: 08:00–17:00, 12:00–15:30

Neptun GYIK (Gyakran Ismétlődő Kérdések)


Általános

Nem tudok belépni a Neptunba

NEPTUN SSL tanusítvány használata

Hiányos menü, hiányzó gombok, hibás neptun működés

Automatikus rendszerüzenetek nem jelennek meg

Meghosszabbítható munkamenet

Hogyan tudom módosítani a személyes adataimat?

Beadandó kérvényét vagy a kérvénymellékletet nem fogadja el a program

Beiratkozás, tárgyfelvétel, vizsgajelentkezés

Hogyan tudok beiratkozni?

Nem sikerül a kurzus, illetve tárgyfelvétel

Nem sikerül a vizsgajelentkezés

Várólista

Képzésváltás

Gyűjtőszámla, pénzügyek

Nem érkezett meg a pénzem a gyűjtőszámlámra

Hogyan tudok pénzt utalni a gyűjtőszámlámra?

Hogyan tudok pénzt visszautalni a számlámra?

Hogyan tudok számlát kérni

Bankszámlaszám csere

Ha itt nem találta, akkor érdemes ezt is megnézni: KTH GYIK

-------------------------------------------------------------

Nem tudok belépni a Neptunba

[vissza]

  • Ellenőrizze, hogy a böngészője alkalmas-e a 128 bites kódolás SSL oldalak kezelésére!

  • Ellenőrizze, hogy a böngészőjében engedélyezve vannak-e a COOKIE-k (sütik)

  • Ha elsőéves és a felvételi értesítéssel kapott jelszót még nem változtatta meg (még nem lépett be a Neptunba korábban), akkor figyeljen arra, hogy a kis és nagybetűk különböznek a jelszóban, és arra, hogy a kis l (mint László) és a nagy I (mint Ilona) könnyen összekeverhető a nyomtatott szövegben.

  • Ha elfelejtette a jelszavát, akkor a KTH-ban, fogadási időben személyesen kérheti a jelszava megváltoztatását.

NEPTUN SSL tanusítvány használata

[vissza]

A NEPTUN rendszer adatforgalmának titkosításához a TERENA Certificate Service (TCS) keretében kibocsátott tanúsítványt használunk. Bővebb információk a tanúsítványról a BME Intranet oldalain

Hiányos menü, hiányzó gombok, hibás neptun működés

[vissza]

Nem a neptun belépő képernyőképen ajánlott friss verziójú böngészővel próbálja használni a neptunt. Nyissa meg a neptun hallgatói  web-et a helyes verziójú, ajánlott böngészővel.

Automatikus rendszerüzenetek nem jelennek meg

[vissza]

Az Üzenetek – Beállítások - Automatikus értesítések fülön be kell pipálni azokat az üzenettípusokat, amelyekről kér automatikus üzenetet. SMS küldés jelenleg a BME-n nincs, csak e-mail.

Meghosszabbítható munkamenet

[vissza]

A munkamenet lejárta előtt 5 perccel figyelmeztető üzenet jön a webes felületeken, mely tájékoztatja a felhasználót, hogy mennyi ideje van még hátra, amíg a program automatikusan be nem zárja magát. Az előugró ablakban az idő visszaszámlálás mellett megjelenik egy kérdés, hogy kívánja-e meghosszabbítani a munkamenetet. A 'Rendben' gombra kattintva a felhasználó ezt jóváhagyhatja, ilyenkor újra indul a munkamenet. Amennyiben nem szeretné meghosszabbítani, úgy a 'Mégsem' gombra kattintva a program egyből kijelentkezik.

Hogyan tudom módosítani a személyes adataimat?

[vissza]

A személyes adatokat a Neptunba belépve a Saját adatok/Alapadatok módosítása menüpont alat lehet megadni, módosítani. A módosításokat a jobb oldali hasáb (ott ahol az adatokat is megadta) alján a "Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy adataim megfelelnek a valóságnak" szöveg alatt a "Módosítás elküldése" gombbal lehet rögzíteni.

Abban az esetben, ha olyan adat változik, amelyről anyakönyvi kivonatat is készül (pl. névváltozás), akkor az eredeti okmányt be kell mutatni a KTH-ban.

Beadandó kérvényét vagy a kérvénymellékletet nem fogadja el a program

[vissza]

A méret meghaladja a korlátokat, .JPG és .TIF fájljai max 500 Kbyte méretűek legyenek.

Hogyan tudok beiratkozni?

[vissza]

A Tanulmányok menüpont alatt található Beiratkozás menüre kell kattintani. Az ekkor megjelenő felületen az összes eddigi félév látható, amelyikre már beiratkozott a hallgató, és ezen a felületen iratkozhat az új, aktuális félévére.
Az első oszlopban látja a képzés megnevezését. Ha több képzése van, akkor figyelje, hogy melyikre kíván beiratkozni!
A kiválasztott sorban a Beiratkozás gombra kell kattintani, az itt megjelenő felületen nyilatkozhat, hogy Aktív vagy Passzív félévre kíván beiratkozni. Miután kiválasztotta a megfelelőt a Nyilatkozom gombbal tudja érvényesíteni a választását.

Beiratkozni csak beiratkozási időszakban lehet. Ez az időszak az előzetes tárgyfelvétel előtt néhány nappal kezdődik és a regisztrációs hét végéig tart.

Nézze meg, hogy nincs-e lejárt határidejű, aktív státuszú befizetési kötelezettsége a neptunban a Pénzügyek - Befizetés menüponton a Minden félévet kiválasztva, vagy nincs-e aktív státuszú ösztöndíj visszafizetési kötelezettsége.

Nem sikerül a kurzus, illetve tárgyfelvétel

[vissza]

A tárgyaknak, illetve a kurzusoknak lehet előkövetelményük, amelyet a neptun vizsgál, és ha nem teljesítette azokat, nem engedi a tárgy felvételét.
A tárgy előkövetelménye látható a Tárgyfelvétel menüpontban az adott tárgy kiválasztása után a Lehetőségek – Tárgyadatok - Alapadatok fülön.
A kurzusoknak is lehet előkövetelményük, ilyen pl. hogy csak bizonyos képzéskódú hallgatók vehetik fel azokat, vagy csak azok, akiknek nincs a tárgyból aláírásuk, stb. A kurzusok előkövetelményei a hallgatói neptunban még nem láthatók, de a Támpont irodában (R. ép. fszt.), vagy a tárgyat gondozó tanszéken felvilágosítással szolgálnak erről.
Aktív státuszú, lejárt határidejű befizetési kötelezettség is megakaszthatja a tárgyfelvételt. Ezek lekérdezésénél mindig a Minden félév-et válassza ki, ne csak az utolsót. Ellenőrizze, nincs-e ösztöndíj visszafizetési kötelezettsége.

Nem sikerül a vizsgajelentkezés

[vissza]

Ha nem tud vizsgára jelentkezni, mert a program azt írja ki, hogy nincs vizsgajelentkezési időszak, akkor nézze meg, jó félévet választott-e ki? Ha a félév jó, tehát nem az a gond, akkor nézze meg a Vizsgák menüpont alatt az adott tárgynál a Lehetőségek – Vizsgaadatok - Alapadatok fülön az Egyedi vizsgajelentkezési időszak kezdetét-végét.

Ha nem tud vizsgára jelentkezni, mert a program azt írja ki, hogy nem teljesült a vizsgajelentkezési feltétel, akkor nézze meg, hogy nincs-e lejárt határidejű aktív státuszú befizetési kötelezettsége a neptunban a Pénzügyek - Befizetés menüponton a Minden félévet kiválasztva, vagy nincs-e aktív státuszú ösztöndíj visszafizetési kötelezettsége.

Várólista

[vissza]

Ha várólistán maradt a szorgalmi időszak második hete után is, akkor fel kell keresnie a tanszéki adminisztrátort, hogy letörlik-e kurzusról vagy a kurzus létszámának emelésével véglegesítik-e a kurzuson? Ugyanis ha a státusza várólistás marad, nem tud majd vizsgára jelentkezni a félév végén.

Képzésváltás

[vissza]

Ha nem a megfelelő képzésén áll – pl. nem tud tárgyat felvenni, iratkozni, mert egy korábbi képzésén áll, ahol nem aktív már a státusza – akkor a képernyő bal felső sarkában a Képzés feliratra kattintva majd a legördülő menüből tudja megfelelő képzését kiválasztani.

Nem érkezett meg a pénzem a gyűjtőszámlámra

[vissza]

  • Ha nem NK-neptun kód formában töltötte ki a közlemény mezőt, akkor az utalása nem rendelhető a gyűjtőszámlájához, így a beutalt pénze 1 héten belül visszafordul arra a számlára, melyről Ön elutalta

  • Sajnos néhány netbakos utalásnál a bank egyéb karakterekkel egészíti ki a közlemény rovatot és így nehéz a cél gyűjtőszámla azonosítása. Ezért előfordulhat, hogy ilyen esetekben is vissza lesz fordítva a pénz.

  • Az utalások időtartama kb. 3 munkanap.

Hogyan tudok pénzt visszautalni a számlámra?

[vissza]

A gyűjtőszámlán lévő pénzt bármikor vissza lehet utalni bármely a Neptunban megadott számlára. (Saját adatok/Bankszámlaszámok)
Ezt a Neptunban a Pénzügyek-Tranzakciós lista menüpontot kiválasztva lehet megtenni.

A Szűrések alatt >> Félév: minden félév, Fizetési típusok >> utalás a gyüjtőszámlára, Gyüjtőszámla: ####
Ekkor megjelenik a Visszautalás gomb, amire kattintva lehet a gyüjtőszámláról pénzt visszautalni.

A legkisebb visszautalható összeg 100 Ft.

A visszautalások hosszú időt vesznek igénybe, mert be kell várni a megfelelő nagyságú összeget, ezért az is előfordulhat, hogy a visszautalástól számított második héten érkezik csak meg a pénz a célszámlára.

Hogyan tudok számlát kérni

[vissza]

Alap információk <<itt>>

Kötelező a befizető szervezethez bankszámlaszám megadása. Továbbá: ha a befizető szervezet adószámában a két kötőjel között 4-es érték van (bankoknál pl. 10308024-4-44), akkor ez azt jelenti, hogy a neptunban meg kell adni egy csoportos adószámot is, amit a befizető szervezettől kell kérni, akinek a számla kiállításra kerül majd. Ez a csoportos adószám olyan, hogy a két kötőjel között 5-ös érték szerepel (pl.: 103080024-5-42)
Ha a számla készítéssel, az elkészült számlával kapcsolatban problémája, technikai kérdése van, akkor a hallgatoi_szamlazas@kth.bme.hu email címen tudja jelezni.

Bankszámlaszám csere

[vissza]

A Neptun naplózza a műveletek, ezért ha a bankszámlaszámát cserélni akarja, akkor nem tudja megtenni, hogy a régit törli, azután az újat felviszi, mert a régi bankszámlaszámnak is meg kell maradnia.

A helyes műveleti sorrend:
Pénzügyek – Beállítások – Számlaszámok - Új bankszámlaszám: itt fel kell venni az új, érvényes bankszámlaszámot, majd menteni. Ezután ezen az új, helyes bankszámlaszámon állva Lehetőségek - Legyen alapértelmezett-et kiválasztva az utólag felvitt bankszámlaszám lesz az alapértelmezett.

Ha a régi, érvénytelen bankszámlaszámára történt ösztöndíj kifizetés, amit nem kapott meg, akkor az „A” épület V. emeletén kell kérnie, hogy ismételten küldjék el a pénzt a helyes bankszámlaszámmal.