2 kiemelt hírünk érkezett, kérjük, olvassa el figyelmesen. [ bezárás ]

Köszöntjük felvett hallgatóinkat!

2018. július 25. szerda

A hallgatói adminisztrációval foglalkozó Központi Tanulmányi Hivatal (KTH) köszönti a 2018/2019-es tanév őszi félévére felvett hallgatóinkat!




Megtörtént a felvettek adatainak konvertálása a Neptun (tanulmányi) rendszerbe. A használathoz szükséges Neptun kódot emailben küldtük ki a felvételi eljárásban megadott címre. Az írásos felvételi határozatot, mely ugyancsak tartalmazza a Neptun kódot, postán küldtük ki


A beiratkozásig tartó időszak teendőit külön foglaltuk össze, itt található a Neptun "induló" jelszava is.


A BME 2018/2019-es Tanulmányi Tájékoztatójába össze­gyűjtöttük a BME-ről, a képzésről, a beiratkozásról szóló információ­kat.

  • Az Egyetem me­nüpont alatt általános, hosszabb távra szóló információkat adunk közre. Eb­ben a részben helyez­tük el a BME „Mába érő tegnapok” című reprezentatív kiadványát, amelyet Németh József professzor úr szíves engedélyével teszünk közzé.

  • Tanulmányok kezdetén menüpontban az első félévet megelőző beiratkozáshoz, a Neptun tanulmányi és pénzügyi rendszer használa­tához, a tanév időbeosztásához kap­csolódó általános információk vannak.

  • Tanulmányokhoz résznél találja a kapcsolódó szabályzatok felsorolását, jelenleg hatályos szövegüket, illetve a nyelvok­tatásról, a testnevelésről, a sportolási lehetőségekről készült tájékoz­tatókat.

  • Karonként külön összeállítás készült a képzésről, az órarendről, a tantárgyfelvételről.

  • Hallgatói élet címszó alatt érhető el a "Csatlakozó" kiadvány, mely tartalmazza többek között a szociális ösztöndíjra, a hallgatói szolgáltatásokra, a gólyatáborokra vonatkozó információkat. 

A Tájékoztató a képre kattintva érhető el:


Tanulmányi tájékoztató 2018/2019

KTH hallgatói hírlevél 2017/18/2 félévzárásról 2.

2018. június 26. kedd

Mielőtt a nyári szünidő kezdetét veszi, hírlevelünkben a félévzárást és a következő félév kezdését érintő néhány fontos időszakra és teendőre szeretnénk a figyelmét felhívni, valamint összefoglaltuk a 2017/18/2 félév tanulmányi eredményeinek megállapítását követő elbocsátásokkal és átsorolásokkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat. Továbbá közlünk a nyári ügyintézést érintő információkat is.

A június utolsó napjaiban legfontosabb három hallgatói teendő és a hozzá kapcsolódó időszakok, határidők:

teendő, feladat

időszak vagy határidő

1. a 2017/18/2 félévre bejegyzett eredmények ellenőrzése, hiány esetén a tantárgyat oktató Tanszékkel történő egyeztetés

2018.06.27. 23:59 (a Tanszékek ezen időpontig tudnak jegyet beírni)

2.       bejelentkezés a 2018/19/1 félévre

2018.06.25. 06:00 – (2018.09.02. 23:59)

3.       előzetes tantárgy- és kurzusfelvétel a 2018/19/1 félévre

Mindenkinek:

2018.06.28. 18:00 – (2018.08.24. 12:00)

Kedvezményezetteknek:

  • tanulmányi eredmény/szakmai tevékenység alapján:

2018.06.28. 12:00-tól 15:50-ig

  • OMHV kitöltés alapján:

2018.06.28. 16:00-tól 17:50-ig


A teendőkkel kapcsolatos további tudnivalókról a hírlevél következő soraiban adunk tájékoztatást.


1. 2017/18/2 félévi bejegyzések ellenőrzése:

2. Bejelentkezés a 2018/19/1 félévre:

2.1. Időszaka, Neptun felülete, feltételei:

2.2. Amennyiben nem jelentkezik be:

2.3 Bejelentkezés visszavonása indokolás nélkül:

3. Előzetes tantárgy- és kurzusfelvétel a 2018/19/1 félévre:

3.1 A tantárgyfelvétellel kapcsolatos általános tudnivalók:

3.2 Előzetes és kedvezményes tantárgyfelvétel:

3.2.1 Az előzetes tantárgy- és kurzusfelvétel időszaka minden hallgató számára

3.2.2 A kedvezményes tantárgyfelvételi időszak:

4. Tanulmányi eredmények megállapítása, átsorolások, elbocsátások:

4.1. Átsorolások:

4.1.1. Átsorolás önköltséges képzésre tanulmányi eredmény alapján:

4.1.2. Átsorolás önköltséges képzésre támogatási idő lejárta alapján:

4.1.3. Átsorolás önköltséges/költségtérítéses képzésre hallgatói kérelem alapján:

4.1.4. Átsorolás önköltséges képzésről állami ösztöndíjas képzésre kérelem alapján:

4.2 Elbocsátások: 

4.2.1 Tanulmányi okból:

4.2.2 Saját kérésre:

5. Nyári ügyintézés a KTH-ban és egyéb tudnivalók:

5.1. Ügyfélfogadás nyáron:

5.2 Hallgatói jogviszony igazolás és teljesített tantárgyakról szóló igazolás kérése:

5.3 Diákigazolványt helyettesítő igazolás igénylése vidéki helyszínű szakmai gyakorlathoz: 

5.4 BME TVSZ változás augusztus 1-jétől:




1.    2017/18/2 félévi bejegyzések ellenőrzése:


A Tanszékek 2018. június 27-én éjfélig jegyezhetik be az eredményeket a Neptunba. A bejegyzéseket a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Leckekönyv felületén ellenőrizheti. Amennyiben eltérést talál, június 27-ig közvetlenül a Tanszéken (oktatónál vagy a tanszéki adminisztrátornál) jelezheti, június 27-ét követően a 006 Jegyeltérés bejelentése Neptun kérvényen. A kérvény folyamatosan elérhető.

Amennyiben valamelyik tantárgyból megajánlott jegyet kapott és az még nem került bejegyzésre, szíveskedjék az oktatóval egyeztetni, hogyan kerül beírásra az elfogadott jegy (Önnek kell feljelentkeznie egy adott vizsgaalkalomra vagy a Tanszék jelentkezteti fel).


[vissza]


2.    Bejelentkezés a 2018/19/1 félévre:


2.1. Időszaka, Neptun felülete, feltételei:

  • időszaka: 2018. június 25. 06:00 – 2018. szeptember 2. 23:59

  • a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Beiratkozás/Bejelentkezés felületén az adott félév kiválasztását követően a + (Lehetőségek) opción belül a Bejelentkezést kiválasztva, majd a Nyilatkozat - félév státuszáról feliratú ablakban az aktív vagy passzív lehetőség megjelölése után a Nyilatkozom gombra kattintva. A Neptun egy üzenőablakban visszajelez a bejelentkezés sikerességéről.

  • Minden képzésen, ahol jogviszonnyal rendelkezik, el kell végezni a bejelentkezést. A képzések között vál(asz)tani a Neptun ablak bal felső sarkában található Képzés menüpontra kattintva megjelenő Képzésválasztás ablakban tud.

  • Aktív félévre lejárt határidejű tartozás nélkül jelentkezhet be.

  • Passzív félévre egybefüggően két félévben jelentkezhet be. Amennyiben egybefüggő két passzív félévet követően ismét passzív félévi státuszról szeretne nyilatkozni a Neptunban, a rendszer nem teszi lehetővé a bejelentkezést, és a következő hibaüzenetet jelzi vissza: „A bejelentkezés feltétele nem teljesült! A hallgatói jogviszony egybefüggő szüneteltetésének ideje nem lehet hosszabb, mint két félév. …”

    A hallgatói jogviszony egybefüggő szüneteltetésének két félévnél hosszabb időtartamát a hallgató kérelmére, különösen indokolt esetben a Kari Tanulmányi Bizottság engedélyezheti.

Kapcsolódó Neptun kérvény:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

036B Kérelem a passzív félévek megengedett számának emelésére

2018.06.26. 06:00

2018.09.02. 23:59

nem

 

  • A BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzata alapján a passzív félévek összesített száma korlátozott az alábbiak szerint: alapképzésen 4, mesterképzésen 4, osztatlan képzésen 6 passzív féléve lehet összesen. Felhívjuk figyelmét, hogy a BME megszünteti a hallgatói jogviszonyát, ha a passzív féléveinek összesített száma elérte a szabályzat szerint engedélyezettet és a 2018/19/1 féléve ismét passzív félévnek minősülne, valamint nem rendelkezik engedéllyel a passzív félévek számának emelésére.

[vissza]

2.2. Amennyiben nem jelentkezik be:

  • az első oktatási héten a KTH jelentkezteti be passzív félévre, ugyanis a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat (BME TVSZ) alapján ebben az esetben a félévet passzív félévként kell nyilvántartani.

  • Ha a félévre bejelentkezést egymást követően harmadik alkalommal mulasztja el, vagyis nem jelenti be sem tanulmányai folytatását, sem annak szüneteltetését, hallgatói jogviszonya a regisztrációs időszak utolsó napjával megszüntetésre kerül.

  • Hallgatói jogviszonya a bejelentkezési kötelezettségének elmulasztása miatt abban az esetben is megszüntetésre kerül, ha a hallgató a hallgatói jogviszony szüneteltetésének két féléves időtartamát követően sem regisztrálja magát.

[vissza]



2.3. 
 Bejelentkezés visszavonása indokolás nélkül:

A 2018/19/1 félévben 2018. október 14-ig lesz lehetősége az aktív félévre bejelentkezését külön indokolás nélkül visszavonni úgy, hogy ne keletkezzen az adott félévre a magyar állami (rész)ösztöndíjjal támogatott képzés feltételeinek vállalásából következő vagy önköltséges képzésben részvétel esetén a képzési szerződésben foglalt kötelezettség.

Kapcsolódó Neptun kérvény:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

031/A Bejelentkezés visszavonása

2018.09.03. 06:00

2018.10.14. 23:59

nem

[vissza]




3.     
Előzetes tantárgy- és kurzusfelvétel a 2018/19/1 félévre:


3.1.
A tantárgyfelvétellel kapcsolatos általános tudnivalók:

  • A tantárgyfelvételhez a Neptun hallgatói web Tárgyak/Tárgyfelvétel felületén a Csak a meghirdetett tárgyak jelölőnégyzet bepipálását követően a féléveknél a 2018/19/1 félévet kiválasztva, a tárgytípusnál a mintatanterv tárgyait bejelölve, majd a mintatantervek közül a megfelelőt kiválasztva listázhatóak a meghirdetett tantárgyak. A + (Lehetőségek) közül a Tárgy adatok opciót kiválasztva megjelennek a meghirdetett kurzusok. A felvenni kívánt kurzusok kiválasztása után a Mentés gombra kattintva felvételre kerül a tantárgy a megjelölt kurzusokkal.

    A tantárgyleadáshoz a Tárgyak/Felvett tárgyak felületen a 2018/19/1 félévre felvett tantárgyak listázását követően a leadni kívánt tantárgynál a + (Lehetőségek) opción belül a Tárgyleadást választjuk.

  • A tantárgyfelvételhez előzetesen be kell jelentkezni aktív félévre, nem lehet lejárt határidejű tartozása és a tantárgy felvételi követelményét, esetlegesen a kurzushoz beállított követelményt is teljesíteni szükséges. A kurzushoz beállított jelentkezési követelményt az alábbiak szerint nézheti meg: a Tárgyak/Tárgyfelvétel felületen kiválasztott tantárgy sorára állva a + (Lehetőségek) közül a Tárgy adatok opciót kiválasztva megjeleníthetők a meghirdetett kurzusok, majd adott kurzusra kattintva a Kurzus adatok ablak Alapadatok fülén az Előkövetelmény mezőben látszik a jelentkezési követelmény (pl. a tantárgyat oktató Tanszék ebben a mezőben állítja be feltételként, hogy adott kurzust csak adott specializáció hallgatói vehetnek fel). 

  • A kurzusok Megjegyzés mezőjét is javasolt ellenőrizni, mivel a tanszékek a kurzus Megjegyzés mezőjében is közölhetnek a tantárgyfelvételt érintő információkat (pl. adott gyakorlati kurzust milyen kurzuskódú laborkurzussal együttesen kell felvenni, a létszám nem emelhető a terem kapacitása miatt, stb.).

  • Vizsgakurzusra jelentkezés előtt szíveskedjék ellenőrizni az aláírás érvényességét. Vizsgajeggyel záruló tantárgy aláírása általában a megszerzés félévében és az azt követő hat félévben érvényes, de a tantárgykövetelmény rendelkezhet ettől eltérően. Ha a tantárgykövetelmény nem tartalmaz eltérő rendelkezést, akkor a 2018/19/1 félévben a 2015/16/1 félévben, vagy azután megszerzett aláírások lesznek érvényesek.

  • Amennyiben a hallgató több szakon (képzésen) is folytat tanulmányokat, az adott szak mintatantervéhez tartozó kurzusokat a másik szak (képzés) irányából kizárólag az anyakar és a másik érintett kar Kari Tanulmányi Bizottságának együttes engedélye alapján veheti fel. Az ilyen irányú kérelem a 999 A felsorolt kérvényfajtákba nem foglalható kérések Neptun kérvényen nyújtható be.

  • Sikertelen tantárgyfelvétel esetén


    • a tantárgyat oktató Tanszéktől szíveskedjék segítséget kérni, ha kurzuslétszám bővítése szükséges.

    • problémáját Neptun kérvényen jelezheti, ha a tantárgy végleges követelményének teljesítése ellenére a rendszer nem teszi lehetővé a tantárgyfelvételt.


Kapcsolódó Neptun kérvény:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

017 Kivizsgálási kérelem sikertelen tantárgy-felvétel miatt

2018.06.28. 12:00

2018.09.02. 23:59

nem

    • a neptun@bme.hu címre küldött levélben tudja jelezni, ha a Neptun működési hibája okozza a tantárgyfelvétel sikertelenségét. Ebben az esetben szíveskedjék leveléhez pl. a hibaüzenetet tartalmazó képernyőképet is csatolni.

  • A 2012. szeptember 1-jétől hallgatói jogviszonyt létesített hallgatóknak a korábbi félévekben felvett, de nem teljesített tantárgyak ismételt felvétele esetén 4500 Ft különeljárási díjat kell fizetniük kurzusonként. A különeljárási díj 2018. október 15-ig kerül kiírásra 15 napos fizetési határidővel. Nem díjkötelesek azok a kurzusok, amelyek nem igényelnek oktatási erőforrást, így a szakmai gyakorlat, a szigorlat, és TVSZ 34. § (8) bekezdés c) pont szerinti vizsgakurzus (a laboratóriumi gyakorlat típusú kurzussal rendelkező, félévközi érdemjeggyel záruló tantárgy vizsgakurzusa).

  • A korábban legalább elégséges (2) eredménnyel teljesített tantárgy javító célú ismételt felvétele is kérelembeadáshoz, valamint különeljárási díj megfizetéséhez kötött.


Kapcsolódó Neptun kérvény:

Kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

díjköteles (ha igen, különeljárási díj összege Ft-ban)

008 Kérelem ismételt tárgyfelvételre/javító célú újrateljesítésre korábban már teljesített tárgyból

2018.06.28. 06:00

2018.09.02. 23:59

igen

(4500 Ft)


A különeljárási díj a kérvény leadásakor aznapi befizetési határidővel kerül kiírásra, és a kérvény mindaddig Befizetésre vár státuszú marad, amíg a különeljárási díj befizetése nem történik meg. Az ügyintéző a befizetés megtörténtéig nem is látja a kérvényt. A kiírt tétel befizetését követően kerül a kérvény az ügyintézőhöz, és lesz a státusza Ügyintézés alatt. A kérvényt a Kari Tanulmányi Bizottság bírálja el. A kérvény elfogadása esetén a 2018/19/1 félévre tényleges tantárgyfelvétel nem történik, a KTH az engedélyről határozatot állít ki, amit a hallgatónak a tantárgyat oktató Tanszéken le kell adnia. A félév végén a Tanszék az eredményt a határozaton rögzíti és megküldi a KTH-nak. Javítás esetén az eredmény a tantárgy eredeti teljesítésének félévére kerül bejegyzésre. A javító célú ismételt tantárgyfelvétel során az érintett tantárgyból korábban megszerzett kredit nem vehető el, továbbá a korábbi és az új eredmény közül a hallgató számára kedvezőbbet kell figyelembe venni. Amennyiben nem teljesíti, vagy rosszabb eredménnyel teljesíti a tantárgyat, korábbi eredménye marad érvényben. Ugyanazon tantárgy esetében legfeljebb egy alkalommal élhet a hallgató a javító célú ismételt tantárgyfelvétel lehetőségével. Javító céllal tantárgyat felvenni a teljes tanulmányi idő alatt legfeljebb az oklevél megszerzéséhez szükséges kreditmennyiség – felfelé kerekített – tíz százalékáig lehet.

[vissza]


3.2.
 Előzetes és kedvezményes tantárgyfelvétel:

3.2.1.       Az előzetes tantárgy- és kurzusfelvétel időszaka minden hallgató számára


2018. június 28-án 18 órától 2018. augusztus 24-én 12 óráig tart.


3.2.2.      
A kedvezményes tantárgyfelvételi időszak:


két részidőszakból áll
az alábbiak szerint:

1.      2018. június 28-án 12:00 és 15:50 között

az Építőmérnöki, Építészmérnöki, Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karok Tanulmányi Bizottságai által a tanulmányi eredmény alapján vagy a tanulmányi eredmény és/vagy szakmai tevékenység alapján kedvezményben részesített hallgatók vehetik fel azokat a tantárgyakat, amiket más Karok hallgatói nem vehetnek fel.

A kedvezményben részesítéshez Karonként az alábbi feltételek teljesítése szükséges:

az Építőmérnöki Karon

az Építészmérnöki Karon

a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karon

azokat a BSc-s és MSc-s hallgatókat részesíti a KTB kedvezményben, akiknek a 2017/18/2 félévet követően a halmozott súlyozott tanulmányi átlaga (kumulált átlaga) legalább 3,50.

azokat a BSc-s és osztatlan képzéses hallgatókat részesíti a KTB kedvezményben, akiknek a 2017/18/2 félévet követően a halmozott súlyozott tanulmányi átlaga (kumulált átlaga) legalább 3,70.

azokat a hallgatókat részesíti a KTB kedvezményben, akiknek a 2017/18/2 félévi kreditindexe (ösztöndíjindexe) legalább 3,90, vagy a TDK eredmény, a szakkollégiumban vagy a Formula Racing Team-ben végzett tevékenység alapján a Kari Tanulmányi Bizottság által meghatározott hallgatói csoportba tartoznak.



2.     
2018. június 28-án 16:00 és 17:50 között


az a hallgató vehet fel tantárgyat,

  • akinek 2017/18/2 félévi  tanulmányi státusza aktív, és a félévben minden, az OMHV szabályzat szerint kitölthető kérdőívét kitöltötte,

  • akinek 2017/18/2 félévi tanulmányi státusza aktív, és nem volt előző félévi OMHV kérdőíve,

  • akinek 2017/18/2 félévi tanulmányi státusza passzív.

A kitöltendő OMHV kérdőívek a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Kérdőívek felületén érhetőek el. Az OHV kérdőívek kitöltöttsége az Információ/Lekérdezések/Információk felületen ellenőrizhető a Lekérdezések közül az OHV_kérdőíveim_száma lekérdezést kiválasztva, majd a Listázás gombra kattintva. A lekérdezés futtatásával megkapja eredményül, mennyi kitöltött, még kitölthető, ill. vizsgaidőszak után tölthető és nem tölthető kérdőíve van.

Amennyiben a hallgató minden tölthető kérdőívet kitölt, de marad nem tölthető kérdőíve (mert pl. a tantárgyat nem teljesítette), akkor is jogosult lesz a kedvezményes tantárgyfelvételre.

Az Építőmérnöki Kar hallgatóinak a meghosszabbított vizsgaidőszak miatt minden vizsgás tantárgyból (abból is, amiből csak aláírást szereztek), ki kell tölteniük az OMHV kérdőívet, hogy részt tudjanak venni a kedvezményes tantárgyfelvételben.   

A kedvezményes tantárgyfelvételre jogosult hallgatókat a KTH 2018. június 28-án délelőtt Neptun üzenetben értesíti.

[vissza]



4. Tanulmányi eredmények megállapítása, átsorolások, elbocsátások:

A KTH munkatársai június 28-án elvégzik a 2017/18/2 félév átlagolását, aminek segítségével megállapítják a féléves és kumulált tanulmányi eredményeket, és előre láthatólag a július 2-i héten a Neptun tanulmányi rendszerben küldött üzenetben, majd az értesítési, ennek hiányában állandó lakcímre küldött határozatban értesítik az átsorolásban és a tanulmányi okból történő elbocsátásban érintett hallgatókat. Fellebbezni a határozatban leírtak szerint lesz lehetőség. A fellebbezéssel és a jogorvoslati eljárással kapcsolatos tudnivalókat a nyár folyamán a KTH honlap Hirdetmények felületén tesszük közzé.

 

4.1.        Átsorolások:


4.1.1.     Átsorolás önköltséges képzésre tanulmányi eredmény alapján:


A KTH honlap Szabályzatok felületén elérhető a tanulmányi teljesítményhez tartozó átsorolási szabályok rendjéről szóló tájékoztató,  ami a 2012. szeptember 1-jétől jogviszonyt létesített hallgatók tekintetében tartalmazza az átsorolási szabályokat a felvétel tanéve szerinti bontásban. A tájékoztató részletesen ismerteti a jogszabályi előírásokat és azok változásait, továbbá példákkal is magyarázza az előírásokat.

[vissza]

4.1.2.     Átsorolás önköltséges képzésre támogatási idő lejárta alapján:

A Felsőoktatási Információs Rendszerben (a továbbiakban: FIR-ben), valamint a Neptunban nyilvántartott adatok alapján kerül megállapításra a hallgatók által felhasznált állami ösztöndíjas/államilag támogatott félévek száma. A KTH az átsorolást a jogszabályi előírások alapján hivatalból végzi el. A támogatási idő lejárta miatt azok a hallgatók kerülnek átsorolásra önköltséges/költségtérítéses képzésre, akiknek a 2017/18/2 félév végén lejár a 12 féléves egyéni, vagy az adott képzéshez rendelkezésre álló (képzési idő+2 félév) támogatási ideje.

A támogatási időt a másik felsőoktatási intézményben felhasznált félévek is csökkenthetik, ezért a https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/fir.html oldalon javasolt utánanézni az egyes felsőoktatási intézményekben nyilvántartott felhasznált féléveknek.

Felhívjuk a figyelmet, hogy az adott képzéshez rendelkezésre álló támogatási időbe bele kell számítani az előző azonos képzésen elhasznált támogatási időt is.

[vissza]

4.1.3.     Átsorolás önköltséges/költségtérítéses képzésre hallgatói kérelem alapján:


Ha a 2018/19/1 félévtől önköltséges/költségtérítéses költségviselési formában szeretné tanulmányait folytatni
(például azért, mert a mesterképzésen szeretne több állami támogatású félévet igénybe venni), kérését 2018. július 31-ig nyújthatja be a 012/B Átsorolási kérelem költségtérítéses/önköltséges pénzügyi státuszba Neptun kérvényen. A besorolás legalább egy tanév időtartamra szól és a visszasorolásra csak a tanulmányi eredmény alapján történő átsorolásnál előírtak szerint lesz lehetőség.

4.1.4. Átsorolás önköltséges képzésről állami ösztöndíjas képzésre kérelem alapján:


A BME az állami ösztöndíjas megüresedett helyekre – az önköltséges hallgatók ilyen irányú kérelme esetén – a legjobb teljesítményt elérő, azonos szakon tanuló önköltséges hallgatókat a tanulmányi teljesítményük alapján rangsorolva átsorolja. Az átsorolásban (visszasorolásban) érintett hallgatókat a KTH Neptun üzenetben és postai úton küldött határozatban értesíti. A visszasorolás kérelem alapján történik. A kérelem nem Neptun kérvényként, hanem a hallgatói Neptun web Ügyintézés/Átsorolási kérelem felületén adható le várhatóan július első napjaitól július 31-ig. Az említett felületen egy ún. Átsorolás kérése gombra kell majd kattintani.

[vissza]

4.2.   Elbocsátások: 

4.2.1.       Tanulmányi okból:

A BME a 2017/18/2 félév tanulmányi eredményeinek megállapítását követően tanulmányi okból az alábbi indokok alapján szüntetheti meg hallgatói jogviszonyát egyoldalú nyilatkozattal:

  • Amennyiben a képzési és kimeneti követelményekben meghatározott képzési idő kétszerese lejár és nem szerez végbizonyítványt (abszolutóriumot). A végbizonyítvány megszerzésére rendelkezésre álló határidő a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Képzés adatok felületén is megtekinthető a Várható befejezés mezőben.

  • Amennyiben azonos képzésen, azonos tantárgyból 2012. szeptember 1-jét követően tett sikertelen vizsgáinak/szigorlatainak, javító- és ismétlő javító vizsgáinak/szigorlatainak összesített száma eléri a hatot. Sikertelen vizsgának azt a vizsgát kell tekinteni, amit a hallgató megkísérel teljesíteni, de elégtelen (1) jegyet kap. A 6 elégtelen miatti elbocsátás jogszabályi előírás, ezért az elbocsátás alól méltányossági alapon sem lehet felmentést kapni.

  • Amennyiben ugyanazon tantárgy kreditpontját 2015. szeptember 1-jét követően hatszori tantárgyfelvétel után sem szerzi meg.

  • Amennyiben 2015. október 1-je után létesített hallgatói jogviszonyt alapképzésben vagy osztatlan képzésben, és halmozott súlyozott tanulmányi átlaga a beiratkozást követő negyedik aktív félév végén nem éri el a 2,25 értéket. (A halmozott súlyozott tanulmányi átlag a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Tanulmányi átlagok felületén a 2017/18/2 félévnél a Kumulált súlyozott tanulmányi átlag mezőben bejegyzett érték.)

  • Amennyiben 2015. október 1-je után létesített hallgatói jogviszonyt mesterképzésben és a halmozott súlyozott tanulmányi átlaga a beiratkozást követő második aktív félév végén nem éri el a 2,50 értéket.  

  • Amennyiben 2015. október 1-je után létesített hallgatói jogviszonyt és az utolsó három aktív félévében nem szerzett legalább 20 kreditet, feltéve, hogy nem vett részt külföldi részképzésben, amelyben folytatott tanulmányai a BME-n beszámíthatók, vagy az adott képzésre újra felvételt nyert és a beiratkozástól számított első három aktív félévében nem szerzett legalább 10 kreditet, feltéve, hogy nem vett részt külföldi részképzésben, amelyben folytatott tanulmányai a BME-n beszámíthatók.

A tanulmányi okból elbocsátásra kerülő hallgatók jogviszonya, amennyiben a hallgatói jogviszony megszüntetéséről hozott döntés véglegessé válik, 2018. június 25-én fog megszűnni.

[vissza]

4.2.2.       Saját kérésre:

Amennyiben a hallgató saját maga szeretné a hallgatói jogviszonyát megszüntetni (pl. mert másik képzésre vagy másik intézménybe nyert felvételt, vagy átvették másik intézménybe, vagy átsorolták önköltséges képzésre és önköltséges képzésben nem kívánja a tanulmányait folytatni, stb.), kérését a 032 Elbocsájtás saját kérésre Neptun kérvényen nyújthatja be. A kérvény folyamatosan elérhető.

Az átvétel kivételével hallgatói jogviszonya a bejelentés napján, vagyis a kérvényleadás napján fog megszűnni. Átvétel esetén az átvevő felsőoktatási intézményben létrejött hallgatói jogviszony kezdetét megelőző nappal szüntetjük meg hallgatói jogviszonyát. Az átvevő intézmény egyebekben köteles értesíteni a BME-t az átvételéről, és az értesítésben megjelölni a hallgatói jogviszonyának kezdetét.

Hallgatói jogviszonya megszűnéséről a Neptunban bejegyzett értesítési címére, annak hiányában állandó lakcímére küldött határozatban értesítjük.

A BME-vel esetlegesen fennálló tartozását rendezni szükséges. Amennyiben tartozása van, annak ténye a határozatban rögzítésre kerül.

Az elbocsátó határozat kézhezvételét követően a teljesített tantárgyakat igazoló törzslap-kivonat a 028/B Törzslap-kivonat kérése végzett hallgatóknak Neptun kérvényen igényelhető. Egy példány ingyenes, a további példányokért 500 Ft szolgáltatási díj fizetendő. A törzslap-kivonat átvételének módjáról a kérvény lezárásakor küldött Neptun üzenetben értesül.

Amennyiben másik intézménybe felvétel miatt kéri a hallgatói jogviszonya megszüntetését, ahol tantárgy befogadási kérelemhez a teljesített tantárgyak programját/tematikáját is csatolni szükséges, a tantárgyi adatlapok hitelesítését a Dékáni Hivatalban kérheti. A tantárgyi adatlapok általában a tantárgyat oktató Tanszék honlapjáról vagy a Kari honlapról tölthetők le.

Amennyiben a BME másik képzésére vagy másik intézménybe felvétel miatt szeretné megszüntetni hallgatói jogviszonyát, és állami ösztöndíjasként osztott (BSc/BA vagy MSc/MA) képzésen legalább 2, osztatlan képzésen legalább 3 aktív félévet igénybe vett, valamint a felvétellel létrejött új képzésre beiratkozik, javasoljuk, különösen ügyeljen rá, hogy régi képzésén a hallgatói jogviszonya az új hallgatói jogviszony létesítése előtt szűnjön meg, mert az Oktatási Hivatal csak ebben az esetben tudja a régi és az új képzést összevonni, és így nem keletkezik visszafizetési kötelezettsége az oklevélszerzési határidő nem teljesítése miatt a régi képzésen.

[vissza]


5.      Nyári ügyintézés a KTH-ban és egyéb tudnivalók:

5.1. Ügyfélfogadás nyáron:

A KTH nyáron is nyitva tart, de az ügyfélfogadási idő a szorgalmi- és vizsgaidőszakban megszokottól eltérhet. Az adott napi ügyfélfogadási időről honlapunkon (http://www.kth.bme.hu/) tájékozódhat. A nyáron is bizalommal fordulhat hozzánk ügyfélfogadási időben személyesen vagy információs e-mail címünkre (info@kth.bme.hu) küldött levélben. A legfontosabb információkat honlapunkon is közzé tesszük.

5.2.   Hallgatói jogviszony igazolás és teljesített tantárgyakról szóló igazolás kérése:


Hallgatói jogviszony igazolás a 2017/18/2 félévről

  • személyesen a KTH R. ép. aulában található iratkiadójában kérhető ügyfélfogadási időben;

  • postai úton a 027 Különleges igazolás kérése Neptun kérvény benyújtásával. Postai kiküldés igénylése esetén kérjük, szíveskedjék a Neptunban rögzített értesítési/állandó lakcímét ellenőrizni. A postai kiküldés 500 Ft szolgáltatási díj megfizetéséhez kötött.


Tanulmányi teljesítményekről szóló igazolás
ügyfélfogadási időben az ügyfélhívón "Igazolás kérése a tanulmányi eredményekről" sorszámot választva kérhető. 3 példányig ingyenes és azonnal átvehető. Angol nyelvű példány igénylésére is lehetőség van 3 példányig szintén díjmentesen.

[vissza]

5.3.   Diákigazolványt helyettesítő igazolás igénylése vidéki helyszínű szakmai gyakorlathoz: 

Amennyiben nyári szakmai gyakorlatát nem budapesti helyszínen tölti, felhívjuk a figyelmét a 066sz Vidéki helyszínű oktatás, szakmai gyakorlat miatti igazolás kérése Neptun kérvényen igényelhető igazolásra, amely birtokában a diákigazolvánnyal azonos kedvezményt vehet igénybe a lakhelye és a szakmai gyakorlat helyszíne között.

[vissza]

5.4.   BME TVSZ változás augusztus 1-jétől:

2018. augusztus 1-jétől módosul a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzata. A módosított szabályzat elérhető a KTH honlap Szabályzatok (http://www.kth.bme.hu/hivatal/szabalyzatok/) felületén. A változásokról a várhatóan augusztus második felében megjelenő hírlevélben adunk tájékoztatást.

[vissza]

A nyárra kellemes kikapcsolódást és jó pihenést kívánnak a KTH munkatársai!

 

 

 

 

 

 

BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület földszint   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2018. augusztus 20. hétfő   ·   2018 nyár 9. hete   ·   Ma nincs félfogadás

Gyakran Ismételt Kérdések nyertes pályázók részére


A végleges eredmények alapján ösztöndíjat nyertem. Mi a teendőm ezek után?

A nyertes pályázóknak kétirányú teendői vannak: a külföldi fogadó egyetem felé jelentkezés és a BME Erasmus Iroda felé történő adminisztráció az ösztöndíj-fizetéssel és az Erasmus státusszal kapcsolatban.

Az első és legfontosabb feladat megnézni a fogadóegyetem jelentkezési információt - elsősorban a jelentkezési határidőt - a honlapjukon.  Fontos tudni, hogy az Erasmus Iroda csak a nyertesek nominációját küldi el a fogadó intézmény számára. Minden más, a fogadóegyetemre történő jelentkezéssel kapcsolatos teendő a nyertes feladata.

TEENDŐK ITTHON

 

Milyen papírokat kell leadnom a BME Erasmus Irodának és mi ennek a határideje?

A leadandó dokumentumokat őszi féléves kezdés esetén 2013. június 1-ig kell eljuttatni az Erasmus Irodának. A leadandó dokumentumok:

  1. alapadatok szerződéskötéshez

  2. nyilatkozat (korábban igénybe vett Erasmus lehetőségről)

  3. támogatási szerződés (sárgán kiemelt részek kitöltése után EMAILen küldendő az Erasmus Iroda email címére)

  4. EU TB kártya másolata

  5. learning agreement (mindkét intézmény által aláírva kérjük beadni, lehetőség szerint a fenti határidőig, de legkésőbb november 15-ig)

1-4. pontban felsorolt dokumentumok leadása feltétele az ösztöndíj utalás megkezdésének, ezért az, aki a fenti határidőig nem teljesíti, számoljon azzal, hogy ösztöndíja késve kerülhet kifizetésre.

A fent felsorolt dokumentumok a Dokumentumtárból tölthetők le.

Az EU TB kártya Budapesten a Teve utcai kirendeltségen vagy a Fejér Lipót utcai kirendeltségen igényelhető magyar TB kártya bemutatásával. Bővebben az EU TB kártyáról.

A támogatási szerződéssel kapcsolatos tudnivalók:

  1. Az adatait pontosan úgy adja meg, ahogyan a számlavezető bankjánál van nyilvántartva. Csak magyarországi banknál vezetett, saját névre szóló, euró alapú deviza számlára tudunk Erasmus ösztöndíjat utalni.

  2. A kiutazás időtartamát napra pontosan kérjük megadni. Amennyiben nem biztos benne, kérjük, hogy nézze meg a fogadó intézmény honlapját (academic calendar) vagy kérdezze meg a fogadó intézmény kapcsolattartóját.

  3. A fogadó intézmény Erasmus kódját a megpályázható intézmények excel táblázatából vagy a pályázat részeként beadott Neptun kérvényből kérjük kimásolni.

  4. Amennyiben EILC pályázatot adott be, kérjük, hogy a szerződésben az erre vonatkozó, Ön részéről kitöltendő adatokat is adja meg, akkor is, ha még nem született döntés a beadott EILC pályázatával kapcsolatban.

 

TEENDŐK A FOGADÓ INTÉZMÉNNYEL KAPCSOLATBAN

 

A fogadó intézmény aláírást kér a kiküldendő dokumentumokra. Kivel kell ezeket aláíratnom?

A dokumentumokon különböző egyetemi aláírásokat kérhetnek. A legjellemzőbbek:

  • Institutional/academic coordinator: Dr. Moson Péter;

cím: Műegyetem rkp. 7-9. 1111 Budapest, Hungary. Tel.: +36 1 463 2237, fax: +36 1 463 2550, email: erasmus@kth.bme.hu

Ez esetben az Erasmus Irodában kell hagyni az aláírandó dokumentumot. Általában 2 nap alatt aláíratjuk ezeket a dokumentumokat, így a pénteken és hétfőn leadott dokumentum szerdára, a szerdán leadott dokumentum péntekre elkészül. Egyes esetekben – pl. mert az intézményi koordinátor külföldön képviseli a BME-t – az aláírás ennél tovább tarthat.

  • Departmental coordinator: az adott kar kari koordinátora.

Elérhetőségeik a honlapunkon találhatók.

  • Erasmus coordinator/International Office coordinator: Szenczi Anna

cím: Műegyetem rkp. 7-9. 1111 Budapest, Hungary. Tel.: +36 1 463 2237, fax: +36 1 463 2550, email: erasmus@kth.bme.hu.

Ebben az esetben fogadási időben azonnal aláírathatók a dokumentumok.

FONTOS! A learning agreement aláíratásának sorrendje: kari koordinátor, oktatási dékánhelyettes (csak BME nyomtatvány esetén), intézményi koordinátor.

A fogadó intézmény a saját learning agreement formáját kéri. Ilyenkor ki kell töltenem a BME learning agreement formanyomtatványát is?

Mivel a learning agreement tartalma központilag meghatározott, elfogadjuk a fogadó intézmény formuláját is, nem szükséges két dokumentumot kitölteni.

A learning agreementbe be kellene írnom a tárgykódot, de ilyet nem találtam a fogadó intézmény honlapján. Mit tegyek?

Nem minden intézmény használ tárgykódot, így a fenti esetben üresen lehet hagyni.

A fogadó intézmény jogviszony igazolást/transcript of recordsot kér tőlem a jelentkezéshez. Hol tudok ilyet kérni?

Ha a fogadó intézmény hiteles transcript of recordsot kér a kiutazás előtt a jelentkezéskor, azt a KTH-ban indexfordításként kell megrendelni. Kérjük, vegye figyelembe, hogy az indexfordítás elkészülte a Neptun kérvény elindításától, és a szolgáltatási díj befizetésétől számítva akár 2-3 munkanapot is igénybe vehet.

Amennyiben Ön rendelkezik BSc diplomával, a birtokában kell legyen az oklevélmelléklet a BSc tanulmányairól. Ez esetben csak az MSc képzésről kell igényelnie indexfordítást.

Angol/német nyelvű hallgatói jogviszony igazolás szintén a KTH-ban igényelhető a fentihez hasonló feltételekkel.

Minderről bővebben ITT olvashat.

A fogadó egyetem azt írja a honlapján, hogy a küldő egyetemnek kell kiküldenie a papírjaimat. Hogyan van erre lehetőség?

Miután a kiküldendő jelentkezési anyagot összeállította, kérjük, hogy hozza be az Erasmus Irodába.

A fogadó intézmény azt írta, hogy még nem kapta meg a nominációmat. Mi a teendőm?

Ebben az esetben haladéktalanul értesítsen minket emailen.

A jelentkezési határidő nagyon közeli, félő, hogy nem érnek ki a papírjaim addig. Mit tegyek?

Nagyon fontos, hogy a fogadó intézmények többsége a jelentkezési határidejét nagyon komolyan veszi.  Így mindenképpen kerülendő a fent leírt helyzet, ugyanis határidőn túl beérkezett jelentkezéseket nem kötelesek elfogadni. Ha mégis bekövetkezik, javasoljuk, hogy a teljes jelentkezési anyagot küldje ki a határidő előtt szkennelve emailen azzal megjegyzéssel, hogy már postára adta, de nem biztos benne, hogy megérkezik határidőre.

DIPLOMA/SZAKDOLGOZAT

 

Diplomamunkát/szakdolgozatot írok kint, amelynek kevesebb a kreditértéke, mint 21. Fel kell vennem plusz tárgyakat ahhoz, hogy a 21 kreditet teljesítsem?

Amennyiben a kinti diplomamunkát/szakdolgozat kreditértéke kevesebb, mint 21, nem kötelező további tárgyakkal kiegészíteni. Ebben az esetben elfogadjuk a kevesebb teljesített kreditet.

A diplomamunkát/szakdolgozatot be tudom fogadtatni itthon? Mi a teendőm ez esetben?

A diplomamunkát/szakdolgozatot általában nem lehet egyéb tárgyakhoz hasonlóan egyszerűen befogadtatni, hiszen ezeket a félév végén meg kell védeni.

Nagyon fontos, hogy aki diplomamunkát/szakdolgozatot ír az Erasmus féléve alatt, előzetesen és a félév alatt is folyamatos kapcsolatban legyen a BME konzulensével. Minden esetben a konzulenssel, tanszékkel egyeztetett módon kell eljárni. Kérjük, hogy annak is idejében járjon utána, hogy fel kell-e vennie itthon a regisztrációs héten a diplomamunka/szakdolgozat tárgyat.

EGYÉB ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEK

 

Önfinanszírozó (label) státusszal nyertem Erasmus lehetőséget. Így is van teendőm?

A label státusz csak abban különbözik az ösztöndíjas státusztól, hogy ösztöndíj kifizetésre nem kerül sor. A label státuszt nyert hallgató ettől még Erasmus státuszú lesz, vagyis élvezi annak minden előnyét – többek között a tandíjmentességet a fogadó intézményben – illetve vállalnia kell az azzal járó kötelezettségeket.

Így tehát a fogadó egyetemre pontosan ugyanúgy kell jelentkezni, mint az ösztöndíjat nyert hallgatóknak, és a BME Erasmus Iroda felé is pontosan ugyanolyan teendői vannak.

Közbejött valami, és nem tudom igénybe venni az elnyert lehetőséget. Mi a teendőm?

Az őszi félévre ösztöndíjat nyert hallgatók 2013. július 1-ig mondhatják le következmények nélkül az elnyert ösztöndíjat. Az, aki ez után mondja le, és nem tudja hitelt érdemlően igazolni azt, hogy a kései lemondás önhibáján kívül következett be, kizárásra kerül minden, a jövőben meghirdetésre kerülő Erasmus pályázatból.

A lemondás minden esetben írásban kell történjen. Elfogadjuk az emailen történő lemondást is. Kérjük, hogy minden esetben indokolják az ösztöndíjról történő lemondást.

Amennyiben már jelentkezett a fogadó intézménybe, kérjük, hogy a lemondás tényét a kinti kapcsolattartóval is közölje.

Őszi félévre nyertem Erasmus lehetőséget, de időközben kiderült, hogy csak a tavaszi félévben tudnám igénybe venni. Van-e lehetőség áttenni a tavaszi félévre?

Igen, az elnyert őszi féléves lehetőséget át lehet tenni a tavaszi félévre. Ehhez mindösszesen egy emailt kell írnia az erasmus@kth.bme.hu email címre, melyben a kérés mellett feltünteti a nevét, Neptun kódját, az intézményt, ahova lehetőséget nyert.

A tavaszi félévre nyert lehetőséget azonban nem lehet áthelyezni a következő őszi félévre.

Kiderült, hogy az ország, ahova mennék, nagyon drága. Áttehetem máshova az elnyert helyet?

Sajnos erre a Rektori Utasítás nem ad lehetőséget. Ha valaki nem tudja vállalni a kinttartózkodással járó költségeket, akkor a Rektori Utasítás előírásait figyelembe véve lemondhatja a lehetőséget, vagy – amennyiben módjában áll a kinti megélhetés költségeit későbbre előteremteni - átteheti a tavaszi félévre.

Most derült ki, hogy mégsem azon a nyelven megy az oktatás, amelyen meghirdették. Áttehetem egy másik helyre az elnyert helyet?

Amennyiben az oktatás nyelve ismert volt a pályázás során, a hely módosítására nincs lehetőség. Amennyiben valóban a pályázást követően derült ez ki, kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot egyeztetés végett.

Hány kreditet kell teljesítenem kint, és mi történik, ha nem sikerül?

Minimum 21 kreditet kell teljesíteni. Ez azt jelenti, hogy hazaérkezéskor a fogadó intézmény által kibocsátott transcript of recordsban ennyi kreditnek kell szerepelnie.

Amennyiben nem sikerül, a hallgatóval egyeztetve megvizsgáljuk a sikertelenség okát és indokolt esetben a kifizetett ösztöndíj arányos részét vissza kell fizetni.

Itthon is szeretnék tárgyakat teljesíteni a kinti félév alatt. Hogyan lehetséges ez?

Lehetőség van Kedvezményes tanulmányi rend kérvényezésére. Ennek menetéről kérjük tájékozódjanak a Támpont Irodában.

FOGALMAK

Mi az a nomináció?

A nomináció során küldjük el a fogadó intézmények részére a BME-n nyertes hallgatók adatait. Ezzel többek között igazoljuk a fogadó intézmények felé, hogy a nominált hallgató a megkötött kétoldalú Erasmus szerződés keretében utazik ki, így jogosult mindenre, amelyet az Erasmus státusz biztosít számára.

Mi az az EILC?

Erasmus Intensive Language Course. Erasmus támogatás keretében lehetősége van intenzív nyelvtanfolyam keretében kis nyelveket tanulni az Erasmus félévet megelőző időszakban (jellemzően egy hónap). Az EILC-re külön ösztöndíj jár, ezért pályázni kell rá, a pályázati felhívás és további részletek a honlapunkon olvashatók.

Mi az az ECTS?

Az ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System) rendszerről bővebben ITT olvashat.

A BME osztályozási rendszer ECTS megfeleltetése (TVSz alapján) ITT található.