1 kiemelt hírünk érkezett, kérjük, olvassa el figyelmesen. [ bezárás ]

KTH hallgató hírlevél a 2017/2018/1. félév kezdésről

2017. augusztus 25. péntek

Kedves Hallgató!

Augusztus 28-ával újabb regisztrációs hét és ezzel újabb félév kezdődik. A regisztrációs hét előtti időszak alkalmas arra, hogy áttekintse a félév eleji teendőket és határidőket, valamint tájékozódjon a félévkezdéskor aktuális Neptun kérvényekről és az esetleges változásokról is. Hírlevelünkkel ebben szeretnénk a segítségére lenni.
 
A félévzárásról szóló 2. hallgatói hírlevélben már részletesen írtunk a bejelentkezésről és a tantárgyfelvétellel kapcsolatos tudnivalókról, valamint a nyelvi tantárgyfelvételt érintő változásokat is összefoglaltuk. Mivel az említett hírlevél továbbra is elérhető honlapunkon (http://www.kth.bme.hu/hivatal/hirdetmenyek/aktualis/1772/), ezért ezekben a témákban az ott közzétett információkat és tudnivalókat csak röviden megemlítjük, és a még le nem írt, de fontosnak vélt további tudnivalókat közöljük.
 

Amennyiben a hírlevél elolvasása után kérdése merül fel, bizalommal fordulhat hozzánk elérhetőségeinken: e-mailben info@kth.bme.hu; telefonon: +36-1-463-4242 vagy személyesen ügyfélfogadási időben a KTH-ban. Az adott napi ügyfélfogadási időről honlapunkon (jobb oldali rész) tájékozódhat előzetesen.





1. Legfontosabb időszakok és határidők:

időszak, esemény, feladat neve időtartam, határidő
bejelentkezési időszak 2017.06.20. 06:00 – 2017.09.03. 23:59
előzetes tantárgy- és kurzusfelvételi időszak 2017.06.22. 18:00 – 2017.08.25. 12:00
regisztrációs időszak 2017.08.28. – 2017.09.01.
a 2016/17/2 félév újraátlagolása és lezárása 2017.08.28. – 2017.09.01.
végleges tantárgy- és kurzusfelvételi időszak  2017.08.28. 18:00 – 2017.09.03. 23:59
az első tanítási nap 2017.09.04
költségtérítés/önköltség 1. részlet fizetési határideje 2017.09.04. (azoknak, akik már az előző félévben
is Diákhitel 2–ből fizették az önköltséget, a fizetési határidő 2017.11.15.)
szorgalmi időszak 2017.09.04. – 2017.12.08.
a bejelentkezés esetleges visszavonásának határideje 2017.10.14.
felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség kiírása várhatóan 2017. október második felében
felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség fizetési határideje várhatóan: 2017.11.25.
szigorlatok felvételének időszaka  2017.06.22. 18:00 – 2017.11.26. 23:59
vizsgajelentkezési időszak 2017.12.04. 18:00 – 2018.01.22. 23:59
pótlási időszak 2017.12.11. – 2017.12.15.
vizsgaidőszak  2017.12.18. – 2018.01.22.

[vissza]

2. Regisztrációs időszak, bejelentkezés: 

2.1. Amiről a KTH 2. hallgatói hírlevél a 2016/17/2 félévzárásról c. hírlevélben már írtunk:

A 2017/18/1 félévre bejelentkezés …

  • a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Beiratkozás/Bejelentkezés felületén végezhető el;
  • minden képzésen, ahol jogviszonnyal rendelkezik, kötelező;
  • aktív félévre csak lejárt határidejű tartozás nélkül;
  • passzív félévre egybefüggően két félévben lehet, további passzív félévet csak a Kari Tanulmányi Bizottság engedélyezhet a 036B Kérelem a passzív félévek megengedett számának emelésére Neptun kérvény alapján. 
  • során legyen figyelemmel arra, hogy a passzív félévek összesített száma korlátozott (alapképzésen 4, mesterképzésen 4, osztatlan képzésen 6 passzív féléve lehet összesen). Felhívjuk figyelmét, hogy a BME megszünteti a hallgatói jogviszonyát, ha a passzív féléveinek összesített száma elérte a szabályzat szerint engedélyezettet és a 2017/18/1 féléve ismét passzív félévnek minősülne, valamint nem rendelkezik engedéllyel a passzív félévek számának emelésére. 
  • azért sem mulasztható el, mert ha a félévre bejelentkezést egymást követően három alkalommal elmulasztja, a BME megszünteti a hallgatói jogviszonyát. 

2.2. Amiről még nem írtunk, de a bejelentkezést és a félévi státuszt érintő lényeges tudnivaló:

2.2.1. A 2017/18/1 félév hivatalból passziválásra kerül …

  • ha 2017. szeptember 3-án 23:59-ig nem jelentkezik be. A BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat (BME TVSZ) alapján a félévet passzív félévként kell nyilvántartani, az első oktatási héten a KTH jelentkezteti be passzív félévre.
  • amennyiben bejelentkezett aktív félévre és a tantárgya(ka)t is felvette, de a bejelentkezést követően lejárt határidejű fizetési kötelezettségét 2017. augusztus 31-én 23:59-ig nem egyenlíti ki, ill. augusztus 31-ig nem nyújt be a fizetés halasztására vonatkozó kérelmet, amit a Kari Tanulmányi Bizottság elfogad(ott). Ebben az esetben is a KTH módosítja passzívra a státuszát.
  • ha az önköltséges finanszírozású képzésre átsorolt hallgató a regisztrációs időszak végéig nem írja alá a képzési szerződést és nem adja le azt a KTH-ban, továbbá ezáltal nem nyilatkozik tanulmányai önköltséges formában történő folytatásáról.

2.2.2. A 2017/18/1 félév utólagos aktiválása …

  • 2017. szeptember 17-ig kérelmezhető a 102/1 Kérvény félév utólagos aktíválására vagy a 102/2 Kérvény félév utólagos aktiválására DIÁKHITEL szerződés alapján Neptun kérvényeken, ha az aktív félévre történő bejelentkezés minden feltételének eleget tesz. 
  • Mindkét kérvény ún. díjköteles kérvény, leadásuk 5500 Ft összegű különeljárási díj megfizetéséhez kötött, ami a leadáskor automatikusan kiírásra kerül és a kérvény leadását követő 1 órán belül kell megfizetni. 

2.2.3. Az aktív félévre tett bejelentkezés a hallgató által visszavonható …

  • 2017. október 14-ig külön indokolás nélkül a 031/A Bejelentkezés visszavonása Neptun kérvény beadásával. A bejelentkezés visszavonása esetén a félév passzív félévnek minősül. 
  • 2017. október 15-től 2018. január 26-ig csak rendkívüli, a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 45. § (2) bekezdésében foglalt esetekben (szülés, baleset, betegség, vagy más, önhibán kívüli váratlan ok) a 031 Utólagos passzív félév kérése Neptun kérvényen. A váratlan ok igazolására szolgáló dokumentumot csatolni szükséges a kérelemhez, ill. a dokumentum eredeti példányát – amennyiben azt a Kari Tanulmányi Bizottság kéri – be kell mutatni. A kérelemben döntést hozó Kari Tanulmányi Bizottság döntésében rendelkezik a hallgató által esetlegesen befizetett költségtérítés, illetve önköltség, valamint a hallgató részére kifizetett ösztöndíjak és egyéb juttatások visszafizetésének mértékéről és módjáról is.  


3. Tantárgy- és kurzusfelvétel:

3.1. Amiről a KTH 2. hallgatói hírlevél a 2016/17/2 félévzárásról c. hírlevélben már írtunk:

A tantárgyfelvétel …
  • a Neptun hallgatói web Tárgyak/Tárgyfelvétel felületén végezhető el. 
  • feltétele, hogy előzetesen aktív félévre jelentkezzen be, ne legyen lejárt határidejű tartozása, és teljesítse a tantárgy felvételének követelményét, és ha van, a kurzusfelvételi követelményt. 
  • előtt a kurzus Megjegyzés mezőjét is javasolt ellenőrizni a tantárgyfelvételt esetlegesen érintő információk megismeréséhez.
  • vizsgakurzussal érvényes aláírás birtokában lehetséges. Ha a tantárgykövetelmény nem tartalmaz eltérő rendelkezést, akkor a 2017/18/1 félévben a 2014/15/1 félévben, vagy azután megszerzett aláírások lesznek érvényesek.
  • előzetes időszaka 2017. augusztus 25-én 12 óráig tart
  • sikertelensége, amennyiben a felvenni kívánt tantárgy előkövetelménye teljesül, a 017 Kivizsgálási kérelem sikertelen tantárgy-felvétel miatt Neptun kérvényen jelezhető 2017. szeptember 3-án 23:59-ig.

A korábban felvett, de nem teljesített tantárgyak ismételt felvételéért a 2012. szeptember 1-jétől jogviszonyt létesítő hallgatók felvett kurzusonként 4500 Ft összegű különeljárási díjat kötelesek fizetni. Kivétel ez alól a szakmai gyakorlat, a szigorlat és a laborfelmentett kurzus (amennyiben a hallgató valamennyi követelményt teljesített az előző tantárgyfelvétel során).
Korábban felvett és teljesített tantárgy ismételt felvétele a 008 Kérelem ismételt tárgyfelvételre/javító célú újrateljesítésre korábban már teljesített tárgyból Neptun kérvény elfogadása esetén lehetséges. A kérvény beadása 4500 Ft különeljárási díj megfizetéséhez kötött. 

3.2. Amiről még nem írtunk, de a tantárgyfelvételt érintő lényeges tudnivaló:

3.2.1. A tantárgy- és kurzusfelvétel véglegesítése …

  • 2017. augusztus 28-án 18 órától 2017. szeptember 3-án 23:59-ig lesz lehetséges. Ha már az előzetes tantárgyfelvételi időszakban felvette a tantárgyait, akkor ebben az időszakban csak ellenőriznie kell a tantárgyfelvételeit.
  • a kurzusok indításától is függ. A kurzusok indítását érintő szabályzati rendelkezések:  A tantárgy kurzusát el kell indítani, ha
    •  az előzetes tantárgyfelvételi időszak végén az arra jelentkezők száma a meghirdetésekor előírt minimumot eléri vagy meghaladja vagy
    • a kurzus kötelező tantárgynak a mintatanterv szerinti félévében meghirdetett olyan kurzusa, melynek felvétele és teljesítése a tantárgy teljesítése érdekében kötelező és arra legalább egy hallgató jelentkezett. Ha egy kurzuson a jelentkezők száma nem éri el a tanszék által meghirdetett minimumot, vagy a kurzus nem kötelezően teljesítendő tantárgy kurzusa, akkor a tanszék dönthet úgy, hogy a kurzus nem indul, vagy a kurzus indulásáról későbbre halaszthatja a döntést. Amennyiben a kurzus a tanszék döntése alapján nem indul el, a tanszéki adminisztrátor törli a hallgatókat a kurzusról, és a tantárgyról, majd a hallgatókat Neptun üzenetben valamint e-mailben értesíti a törlésről. Amennyiben a kurzus indításáról a tanszék a regisztrációs héten később hoz döntést, a hallgatókat a döntés elhalasztásáról értesíti. A halasztott döntés legkésőbbi időpontja a regisztrációs időszak utolsó előtti munkanap 14:00 óra. A tanszék a kurzusról lejelentkezést korlátozhatja, amennyiben a hallgatókat erről előzetesen tájékoztatja.


  • Amennyiben a kurzus várólistáján vannak jelentkezők, úgy
    • a mintatanterv szerint az adott félévben kötelezően meghirdetendő tantárgy esetében a kurzuslétszám(ok) emelésével vagy új kurzus(ok) indításával minden olyan hallgató számára lehetővé kell tenni a tantárgy kurzusainak felvételét, akik esetében ezt a mintatanterv előírja,
    • kötelezően választható, illetve szabadon választható tantárgyak esetében a Tanszék szabadon dönt a kurzuslétszámok emeléséről, illetve új kurzusok indításáról.

3.2.2. Az utólagos tantárgyfelvétel/tantárgyleadás …

  • a 018 Utólagos tantárgyfelvételi / tantárgytörlési kérelem (NEM SAJÁT HIBÁBÓL !) Neptun kérvényen kérelmezhető 2017. szeptember 11-én 23:59-ig, ha a kérvény beadásának indoka valamilyen adminisztratív/tanszéki hiba (pl. az elfogadott tantárgyai még nem kerültek átvezetésre/akkreditálásra, vagy a 2016/17/2 félévi eredménye nem került bejegyzésre a Neptunba, stb.). A kérelem díjmentes.
  • a 019 Utólagos tantárgyfelvételi / tantárgytörlési kérelem (SAJÁT HIBÁBÓL) Neptun kérvényen kérelmezhető 2017. szeptember 11-én 23:59-ig, ha pl. elmulasztotta a tantárgyfelvételt, ill. -leadást, vagy korábbi tartozás miatt a regisztrációs hét végéig nem tudta felvenni a tantárgyait és passzív félévre jelentkezett/jelentkeztették be, de a 102/1 vagy 102/2 sz. Neptun kérvényen kérelmezte a félév aktiválását, stb. A kérelem díjköteles, az utólagos felvételért vagy leadásért kurzusonként 5500 Ft különeljárási díj fizetendő, amiből egy kurzus díja (5500 Ft) a kérvény leadásakor automatikusan kiírásra kerül, majd a KTH a felvett/leadott tantárgy kurzusainak számától függően további 5500 Ft összegű különeljárási díja(ka)t fog kiírni a feldolgozás során.  

A regisztrációs időszakot követően ….

  • amennyiben csak kurzuscserét szeretne, akkor kérését írásban a tantárgyat oktató Tanszéken kell benyújtania. A kurzuscseréhez a tantárgyfelelős és a kurzusoktatók együttes hozzájárulása szükséges.
  • Az első oktatási hét első munkanapján az oktatási szervezeti egység tanulmányi adminisztrátora törli
    • az elindított kurzusok várólistáján levő hallgatók kurzus és tantárgyjelentkezéseit és
    • a párhuzamos előkövetelménnyel rendelkező tantárgyra és kurzusára, illetve kurzusaira tett azon hallgatói jelentkezéseket, ahol a párhuzamos előkövetelmény nem teljesül.
  • amennyiben 2017/18/1 félévi státusza 2017. szeptember 17. után is passzív marad és nem kérelmezte a félév utólagos aktiválását, esetlegesen felvett tantárgyait a KTH letörli.
  • is jelentkezhet szigorlatra, és a felvett szigorlatot leadhatja külön kérelem nélkül 2017. november 26-án 23:59-ig. 


4. Költségtérítéses/önköltséges hallgatóknak szóló információk:

4.1. Költségtérítés/önköltség 1. részlet (alapdíj) kiírása, befizetése, esetleges kedvezmények:

4.1.1. Az 1. részlet kiírása és fizetési határideje:


2017. augusztus 4-én kiírásra került a költségtérítés/önköltség 1. részlete 2017. szeptember 4-i fizetési határidővel. 
Azoknak a hallgatóknak, akik már az előző félévben is Diákhitel 2-ből fizették az önköltséget, 2017. november 15-i fizetési határidővel írta ki a KTH az önköltség 1. részletét. 
Azoknak a hallgatóknak, akiknek valamilyen okból (pl. mert két azonos képzéskódú képzésük van és még nem nyilatkoztak, melyik képzésen folytatják tanulmányaikat) még nem került kiírásra az 1. részlet, vagy a regisztrációs időszak után az első oktatási héten vagy a felvett kreditek alapján fizetendő önköltséggel együtt csak októberben kerül kiírásra az önköltség 1. részlete.

4.1.2. Az 1. részlet és a felvett kreditek alapján fizetendő önköltség összege:

A fizetendő költségtérítés/önköltség összege a KTH honlap GY.I.K. (gyakran ismétlődő kérdések) felület Pénzügyek/Mennyi költségtérítést kell fizetnem? menüpontján belül a 2017/2018 tanév alatti Költségtérítés-önköltség táblázat alapján kerül meghatározásra. A táblázatban a képzés és a beiratkozás éve alapján nézhető meg a fizetendő költség(ek) összege.  

4.1.3. Az 1. részlet fizetési határidejének módosítása, részletfizetés lehetősége:

A költségtérítés/önköltség 1. részletéből csökkentés, kedvezmény nem adható, fizetési határidő módosítása vagy részletfizetés viszont kérelmezhető a 101/1 Kérelem költségtérítés/önköltség befizetési határidejének módosítására és a 101/2 Kérelem DIÁKHITELBŐL fedezendő tétel befizetési határidejének a módosítására Neptun kérvényeken. 


4.2. Költségtérítés/önköltség 2. részlet (felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség) kiírása, befizetése, esetleges kedvezmények: 

4.2.1. A 2. részlet kiírása és fizetési határideje: 


A felvett kreditek alapján fizetendő önköltség 2. részlet várhatóan 2017. október második felében kerül kiírásra, 2017. november 25-i fizetési határidővel. 

4.2.2. A 2. részlet csökkentésének kérelmezése, fizetési határidejének módosítása, részletfizetés lehetősége: 


A felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség csökkentése 2017. szeptember 3-án 23:59-ig díjmentesen kérelmezhető a 010/A Költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem személyes okokból és a 003/A Költségtérítés csökkentés kérelem (aláírás esetén) Neptun kérvényeken. 

A 010/A Költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem személyes okokból Neptun kérvény elfogadása esetén a Kari Tanulmányi Bizottság döntése szerinti kedvezményben részesül a hallgató. Kedvezményt általában kiemelkedő tanulmányi eredmény, közösségi vagy szakmai tevékenység vagy szociális helyzete alapján kaphat. Az önköltség (költségtérítés) csökkentés iránti kérelmek egységes kezeléséről és az adható kedvezményekről Kari szabályzat rendelkezik, ami elérhető a Karok honlapján. A tanulmányi eredmény a Neptun alapján ellenőrizhető, a közösségi és szakmai tevékenységet, valamint a szociális helyzetet igazolni szükséges. Az igazolásokkal kapcsolatban a Kari Hallgatói Képviseletek tudnak tájékoztatást adni. 
A 003/A Költségtérítés csökkentés kérelem (aláírás esetén) Neptun kérvényt csak a költségtérítéses pénzügyi státuszú hallgatóknak kell benyújtania, amennyiben vizsgás tantárgyra fizetendő költségtérítésből érvényes aláírásuk alapján költségtérítés kedvezményben szeretnének részesülni. Ha a tantárgyból érvényes aláírással rendelkezik, az adott tantárgyra meghatározott költségtérítés 1/3-át kell megfizetnie költségtérítésként. 
Az önköltséges pénzügyi státuszú hallgatóknak vizsgakurzus felvétele esetén nem kell beadniuk a 003/A sz. kérvényt, mivel az önköltséges hallgatóknak a BME Térítési és Juttatási Szabályzatának 26/A. § (5) bekezdése alapján alanyi jogon jár a kedvezmény, a felvett kreditek alapján fizetendő önköltség már a csökkentett összeggel kerül kiírásra. „Önköltséges hallgató vizsgakurzus felvételekor az adott tantárgy kreditalapon kalkulált önköltségi díjának
a) a felét fizeti, amennyiben féléves önköltségi díja kreditektől nem függő részt nem tartalmaz,
b) a negyedét fizeti, amennyiben féléves önköltségi díja kreditektől nem függő részt is tartalmaz.” 

A regisztrációs hetet követően a 2017. szeptember 17-én 23:59-ig a 010/B Határidőn túli költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem személyes okokból és a 003/B Határidőn túli költségtérítés csökkentés kérelem meglévő tantárgy aláírás esetén Neptun kérvényeken kérhető kedvezmény a felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítésből/önköltségből a 010/A és a 003/A kérvényekkel azonos módon. A 010/B és a 003/B kérvények viszont már díjköteles kérvények, vagyis leadásuk esetén 1200 Ft szolgáltatási díjat kell fizetnie. 

A felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség tekintetében is kérhető fizetési határidő módosítás vagy részletfizetés a 101/1 és a 101/2 sz. Neptun kérvényeken legkésőbb 2017. november 30-án 23:59-ig

4.3. Képzési szerződés aláírása és leadása a KTH-ban:


A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény rendelkezése alapján az önköltség (költségtérítés) fizetése mellett folytatott képzés tekintetében hallgatói képzési szerződést kell kötni. A 2017/18/1 félévtől önköltséges képzésre felvett vagy önköltséges képzésre átsorolt hallgatók a képzési szerződést saját maguk nyomtatják ki 2 példányban a hallgatói Neptun web Információ/Általános nyomtatványok felületén a Képzési szerződés önköltséges hallgatók részére nyomtatványt kiválasztva és a sorvégi + (Lehetőségek) közül a Nyomtatásra kattintva. A rendszer pdf-ben generálja le a képzési szerződést, ami megnyitást követően nyomtatható. A kinyomtatott képzési szerződést elolvasást és aláírást követően a felvetteknek a beiratkozáson, az átsorolt hallgatóknak legkésőbb a regisztrációs hét végéig ügyfélfogadási időben a KTH (R. ép. aulában található) információs pultjánál kell leadniuk. Amennyiben a képzési szerződés leadását elmulasztja, akkor az aktív félévre bejelentkezését érvénytelenítik, vagyis státuszát passzívra módosítják (lásd még 2.2.1. bekezdés).


5. Kedvezményes tanulmányi rend kérelmezése:

A kedvezményes tanulmányi rend a 022 Kedvezményes tanulmányi rend iránti kérelem Neptun kérvényen 
a regisztrációs hét végéig (2017. szeptember 3-ig) adható be az alábbi indokok esetében: 
  • kiemelkedő tanulmányi eredmény, illetve tehetséggondozási programban való részvétel, 
  • párhuzamos képzésben – ide értve a nemzetközi csereprogramokat, mobilitási programokat és más ösztöndíjas képzéseket is – való részvétel, 
  • folyamatosan jó tanulmányi eredmény mellett végzett kiemelkedő szakmai tevékenység, illetve közösségi tevékenység vagy közfeladat ellátása, 
  • országos szintű, aktív élsportolói tevékenység,

a félév során bármikor beadható az alábbi indokok esetében:
  • szülés, illetve gyermekgondozás, továbbá szülési szabadság, 
  • szociális, illetve egészségügyi helyzet megváltozása.

A kérelemhez mellékelni szükséges egy Excel fájlt, amiben a hallgató megadja a kedvezménnyel érintett tantárgyak nevét, tárgykódját és a kedvezmény típusát. További mellékletként csatolandó a kérelemben megadott indokot alátámasztó dokumentum. A benyújtandó igazolásokat részletesen a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 131. § (3) bekezdése tartalmazza. 
A kérelemről a Kari Tanulmányi Bizottság (KTB) dönt. A KTB engedélyét a KTH határozatban rögzíti. A határozat ügyfélfogadási időben vehető át a KTH R. épület aulájában található iratkiadójában. 
A hallgató a kedvezményes tanulmányi rendről kapott engedélyről és az abban foglaltakról köteles az érintett tantárgyak és kurzusok oktatóit tizenöt napon belül tájékoztatni, valamint a követelmények egyéni teljesítési módját és ütemezését előzetesen egyeztetni. A tájékoztatás és egyeztetés elmulasztása esetén a kedvezmény nem érvényesíthető. Az egyeztetés módjában Karonként eltérés lehet.


6. Félév eleji egyéb KTH-s ügyintézés:


6.1. Hallgatói jogviszony igazolás átvétele:

Hallgatói jogviszony igazolást a 2017/18/1 félévről előreláthatólag 2017. szeptember 5-től kérhet megnövelt ügyfélfogadási időben az R. épület aulájában az információs pultnál található munkahelyeken, amennyiben a bejelentkezési kötelezettségének eleget tett. 

6.2. Magyar és angol nyelvű igazolás a tanulmányi eredményekről:

Az R. ép. aulájában és a KTH folyosóján található terminálokon az Igazolás kérése a tanulmányi eredményekről menüpontot választva kapott sorszámmal igazolás kérhető az előző féléves tanulmányi eredményekről magyar és angol nyelveken a KTH-ban. Az igazolás (leckekönyvkivonat) kiadása abban az esetben lehetséges, ha a hallgatónak nincs lejárt határidejű tartozása. Az ügyintéző a kért dokumentumo(ka)t azonnal elkészíti. A dokumentumok 3 példányszám alatt ingyenesen kikérhetőek, 3 példányszám feletti kérés esetén 500 Ft szolgáltatási díj fizetendő. A fentiek alapján a 029 Leckekönyv fordítás kérése Neptun kérvény kikerült a beadható kérvények közül. A tanulmányi eredmények német nyelven igazolása megszűnt.

6.3. Diákigazolvány érvényesítése a 2017/18/1 félévben: 

A 2016/17/2 félévi diákigazolvány matricák 2017. október 31-ig érvényesek. A 2017/18/1 félévi érvényesítés kezdetéről honlapunkon tájékoztatjuk. Azok számára, akik a 2016/17/2 félévben passzív féléven voltak, és a 2017/18/1 félévben aktív félévre jelentkeznek be, várhatóan 2017. szeptember 5-től lesz lehetséges a diákigazolvány érvényesítése.

Az újonnan megrendelt diákigazolványok átvételének módjáról szintén tájékoztatni fogjuk honlapunkon. Kérjük, szíveskedjen tanulmányi híreinket rendszeresen követni.  

Jó tanulást és sikeres félévet, valamint hasznos tapasztalatokat kívánunk!
Központi Tanulmányi Hivatal
   

BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület földszint   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2017. szeptember 22. péntek   ·   2017/2018/1 félév 4. hete   ·   Hivatal félfogadási idő a mai napon: 08:30–12:00

Szervezeti és Működési Szabályzat


11/2013. (06. 21.) számú Rektori Utasítás a nem kari átfogó szervezeti egységek szervezeti és működési szabályzatairól 4. sz. melléklet:

A BME Szervezeti Felépítés és Működési Rend 4. § (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a Rektor a Központi Tanulmányi Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatát az alábbiak szerint rendeli el:

  

I. Általános rendelkezések

1.§

A Központi Tanulmányi Hivatal

 

(1)          A Központi Tanulmányi Hivatal (a továbbiakban: KTH) a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (a továbbiakban: Egyetem) Szervezeti Felépítés és Működési Rend 8.§ (2) bekezdésében meghatározott, az oktatást és kutatást szolgáltatásaival közvetlenül támogató átfogó szervezeti egysége.

(2)          A KTH Szervezeti és Működési Szabályzatának hatálya kiterjed a KTH által foglalkoztatottakra, valamint a KTH tárgyi eszközeire, továbbá az ezekkel kapcsolatos tevékenységekre.

(3)          A KTH

                        a) neve:

-       Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem,

     Központi Tanulmányi Hivatal (BME KTH)

-       Budapest University of Technology and Economics,

     Central Academic Office (BME CAO)

-       Technische und Wirtschaftswissenschaftliche Universität Budapest,

     Zentrales Studienamt (BME ZSA)

                        b) címe: H-1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9.

                        c) levelezési címe: Budapest, 1521 Pf. 91.

 

2.§

A KTH feladatai

 

(1)          A KTH az egyetemi, főiskolai képzésen és kiegészítő alapképzésben, az alapképzésben (BSc/BA), a mesterképzésben (MSc/MA) és az osztatlan képzésben (a továbbiakban graduális képzésben) részt vevő hallgatókkal kapcsolatos tanulmányi ügyviteli ügyekért felelős szervezeti egység,

a)            kezeli a felvételre jelentkezők, a hallgatók és a végzettek személyi adatait, nyilvántartja felvételi és tanulmányi eredményeiket,

b)            tanulmányokhoz kapcsolódó okmányokat és igazolásokat készít, ad ki, és tart nyilván,

c)            teljesíti az oktatással kapcsolatos, az Egyetemet terhelő adatszolgáltatási kötelezettségeket, az Egyetem szervezeti egységei, valamint más, jogszabályban erre feljogosított szervezetek, intézmények számára,

d)            szakmailag támogatja az oktatást érintő feladatokkal kapcsolatos egyetemi szintű döntéseket, segíti a döntések adminisztratív végrehajtását, megszervezését, egyetemi szintű koordinálását, a végrehajtás eredményének összefoglalását, értékelését,

e)            tanácsaival, ajánlásaival segíti a karok és más szervezeti egységek oktatási feladatainak összehangolását,

f)              koordinálja a hallgatói információs rendszerrel összefüggő egyetemi szintű feladatokat,

g)            gondozza a hatáskörébe utalt szabályzatokat, ellátja az Oktatási Bizottság, a Tudományos Bizottság, az Egyetemi Habilitációs és Doktori Tanács titkársági feladatait,

h)            végzi az egyetemi tudományos minősítésekkel - doktori/PhD, mester/DLA és habilitációs ügyekkel – kapcsolatos egyetemi szintű adminisztratív tevékenységet,

i)               koordinálja a hallgatói mobilitással összefüggő döntés-előkészítési, oktatásszervezési, ügyviteli feladatokat,

j)               intézi a tudományos diákköri tevékenység egyetemi szintű ügyeit,

k)             intézi az Egyetem nemzetközi kapcsolataival összefüggő szervezési, feladatokat

l)               üzemelteti a fenti tevékenységeket kiszolgáló információs rendszereket, és koordinálja az azzal összefüggő egyetemi szintű feladatokat.

(2)          A KTH – a karokkal folytatott külön együttműködés keretében – részt vehet a szakirányú továbbképzés és a doktori képzés adminisztrációjában is. A karok – a KTH-val folytatott külön együttműködés keretében – részt vesznek a magyar nyelvű képzésekre félévesnél rövidebb részképzésre határon túlról érkező magyar nemzetiségű hallgatók adminisztrációjában.

(3)          A KTH a Diákközponttal együttműködik különösen a külföldi hallgatók beilleszkedésének elősegítésében, a külföldi hallgatók számára nyújtott speciális integrációs szolgáltatások szervezésében.

(4)          A KTH feladata a graduális képzésre jelentkezettek felvételi és átvételi eljárása során:

a)            a jelentkezők adatainak ellenőrzése, a mesterképzésre jelentkezőknél rögzítése, a vonatkozó jogszabályok alapján,

b)            a karokkal történt megállapodás alapján közreműködés a felvételi vizsgák megszervezésében, az eredmények rögzítése és közzététele,

c)            a pontszámítás ellenőrzése, listák készítése ,

d)            a jelentkezők értesítése a felvételi döntésről,

e)            közreműködés a jogorvoslati kérelmek elbírálásában.

(5)          A KTH feladata a graduális képzésben részt vevők hallgatói jogviszonya létesítésekor, illetve idején:

a)            a felvett hallgatók tájékoztatásának, beiratkozásának, tantárgyfelvételének koordinálása,

b)            az ideiglenes diákigazolványok dokumentált kiadása a hallgatók számára, gondoskodás az érvényesítésükről, pótlásukról,

c)            a hallgatói jogviszony megszűntekor a leckekönyvek dokumentált kiadása,

d)            törzskönyv és névmutató készítése, a személyi anyagok kialakítása,

e)            hallgatói jogviszonnyal kapcsolatos igazolások kiadása,

f)              a hallgatók tanulmányi munkája mutatószámainak megállapítása, törzskönyvezés,

g)            a hallgatók tanulmányi előmenetelének Neptunon keresztüli ellenőrzése,

h)            az (egyéni) hallgatói tanulmányi és vizsgaügyekben a kérelmek fogadása, adatszolgáltatás a döntéshozóknak, a döntések utáni adminisztráció,

i)               a hallgatók KTH hatáskörébe utalt fizetési kötelezettségének megállapítása, kirovása és ellenőrzése a vonatkozó szabályzatok alapján,

j)               közreműködés az Egyetemmel szemben tartozó hallgatókkal, volt hallgatókkal szembeni eljárásokban, a KTH hatáskörébe utalt eljárások lefolytatása,

k)              a KTH hatáskörébe utalt adatszolgáltatásokat teljesíti.

(6)          A KTH feladata az Egyetem által kiadott oklevelekkel, oklevélmellékletekkel kapcsolatban:

a)            az Egyetemen kiadott valamennyi oklevél nyilvántartása (törzskönyvezése),

b)            a KTH adatkezelésében lévő hallgatók záróvizsga jegyzőkönyveinek nyilvántartása, megőrzése, az okleveleik elkészítése, az átadás dokumentálása,

c)            az oklevélmellékletek elkészítése, az átadás dokumentálása,

d)            az oklevélmásolatok, -másodlatok, igazolások kiállítása,

e)            oklevelek és leckekönyvek fordíttatása,

f)              a jubileumi és a díszes oklevelek kiadásának intézése,

g)            tanácsadás oklevél ügyekben az Egyetem szervezeteinek,

h)            állásfoglalás oklevelek hitelessége tekintetében.

(7)          A KTH a vonatkozó szabályzatban leírtaknak megfelelően részt vesz az Egyetem tanulmányi ügyintézéssel foglalkozó munkatársainak oktatásában és a tanulmányi adminisztrációs feladatok végrehajtásának ellenőrzésében.

(8)          A KTH oktatásigazgatási feladatai:

a)            az Oktatási Dékánhelyettesekből álló testület munkájának koordinálása,

b)            a képzések létesítési, indítási dokumentációi kari kidolgozásának segítése,

c)            az oktatásra vonatkozó egyetemi szabályzatok (Képzési Kódex, TVSZ, Felvételi és Átvételi Szabályzat) és rektori utasítások kidolgozása, jóváhagyásuk előtti egyeztetése, a szabályzatok alkalmazásának koordinálása. A tanulmányi ügyrendre vonatkozó rektori utasítások kidolgozása, jóváhagyásuk előtti egyeztetése, ezek alkalmazásának koordinálása. Igény szerinti közreműködés a Térítések Juttatások Szabályzat térítésekre vonatkozó részének kidolgozásában.

d)            a Szenátus Oktatási Bizottsága titkársági teendőinek ellátása, a képzési programhoz kapcsolódó szenátusi anyagok véleményezése,

e)            a BME oktatását érintő jogszabályok kidolgozásának figyelemmel kísérése, a tervezetek véleményezése,

f)              kapcsolattartás külső szervezetekkel: EMMI, Oktatási Hivatal, MRK Műszaki Tudományok Bizottsága, más bizottságai, más hazai felsőoktatási intézmények oktatásszervezéssel foglalkozó egységei, nemzetközi szervezetek, külföldi felsőoktatási intézmények oktatásszervezéssel foglalkozó egységei

g)            a hazai és nemzetközi felsőoktatás szervezésére vonatkozó kutatások, tendenciák, figyelemmel kísérése,

h)            a karok oktatási feladatai összehangolásának segítése tanácsadással, ajánlásokkal.

i)               a képzések létesítési, indítási dokumentációinak benyújtása az illetékes hivatalhoz,

j)               a az iskolarendszerű képzések nyilvántartása, az ezzel kapcsolatos adatszolgáltatás,

k)             a karok magyar és idegen nyelvű oktatását érintő marketing és PR tevékenységének segítése.

(9)          A KTH feladata a tudományos tevékenység adminisztrációjában

a)            végzi az egyetemi tudományos minősítésekkel – doktori/PhD, mester/DLA, habilitációs ügyek – kapcsolatos adminisztratív tevékenységet,

b)            intézi a tudományos diákköri tevékenység egyetemi szintű adminisztratív ügyeit,

c)            végzi a tudományos diákkörökkel, demonstrátorokkal kapcsolatos egyetemi szabályozáshoz tartozó, valamint a Doktori és Habilitációs Szabályzattal összefüggő ügyviteli feladatokat,

d)            ellátja az Egyetemi Habilitációs és Doktori Tanács, a Tudományos Bizottság titkársági feladatait,

e)            együttműködik az egyetem szervezeti egységeivel, valamint az az ODT, a fenntartó, más a tudományos tevékenység adminisztrációjában érintett állami szerv illetékes szervezeti egységeivel.

(10)      A KTH feladata a nemzetközi tevékenység adminisztrációjában

a)            Jogi és gazdasági szempontból előkészíti, illetve rendszeresen felülvizsgálja az összegyetemi szempontból stratégiai fontosságú, nemzetközi együttműködéseket, szerződéseket,

b)            a stratégiai döntések végrehajtására szervezi a külföldi egyetemekkel kötendő megállapodásokat és munkatervek kidolgozását, mind az oktatási, mind a tudományos területen,

c)            nyilvántartja az átfogó szervezeti egységek által gondozott együttműködési megállapodásokat, szerződéseket, szakmai segítséget nyújt az átfogó szervezeti egységek közvetlen kapcsolatainak előkészítéséhez és ápolásához,

d)            eleget tesz az Egyetem nemzetközi tevékenységekből adódó tájékoztatási, adatszolgáltatási kötelezettségeinek,

e)            a külföldi kapcsolatokkal összefüggő minden fontosabb hírről – a KTH honlapján - rendszeresen tájékoztatja az egyetem közvéleményét,

f)              intézi a rektor képviseletében kiutazók külföldi útjait, illetve a rektor külföldi vendégeinek fogadásait,

g)            ellátja az Egyetemnek, mint intézménynek a nemzetközi szervezetekbe történő belépésével és tagságával ráháruló központi, más szervezeti egység hatáskörébe nem tartozó feladatokat,

h)            együttműködik a nemzetközi területen tevékenykedő egyetemi szervezeti egységekkel, kapcsolatot tart különösen a dékáni hivatalokkal, a hallgatói külügyi testülettel, a magyar és külföldi külképviseletekkel, a Külügyminisztériummal, a felügyeletet ellátó minisztériummal, a társegyetemekkel,

i)               koordinálja és ellátja az idegen nyelven folytatott teljes idejű és részképzésben részt vevő külföldi hallgatókkal, valamint a magyar hallgatók külföldi részképzéseinek előkészítésével, a hallgatói és az oktatói mobilitással összefüggő döntés-előkészítési, ügyviteli feladatokat, valamint az érdekeltek tájékoztatását. Ennek keretében kapcsolatot tart, – amennyiben szükséges, szerződést köt – a magyar és a nemzetközi szervezetekkel, intézményekkel, ügynökségekkel, a BME honlapján, papír és elektronikus adathordozó kiadványokon, oktatási vásárokon keresztül tájékoztatja az érdekelteket a a BME képzési kínálatáról, pályázatokat nyújt be, és azok teljesítéséről beszámol.

(11)      A KTH feladata a tanulmányi, a tudományos és a nemzetközi tevékenység adminisztrációját kiszolgáló egyetemi szoftverek (Neptun.net tanulmányi és pénzügyi rendszer, Poszeidon iktató és irattári rendszer, Gólya felvételi rendszer) és a KTH honlapjának üzemeltetésével kapcsolatban:

a)            javaslattétel a rendszerekkel kapcsolatos egyetemi eszköz- és szoftverbeszerzésre, a hatáskörébe tartozó beszerzések lebonyolítása, az Egyetem képviselete a szerződés megkötése és teljesítése kapcsán;

b)            kapcsolattartás a programok fejlesztőivel és a felhasználókkal,

c)            új verziók – felhasználói, és szükség szerint egyéb teszteket követő – szerződések szerinti átvétele, a változások és a mindenkor aktuális specifikációk regisztrálása, közzététele a felhasználók számára,

d)            a rendszerparaméterek és a BME felhasználók jogosultságainak beállítása,

e)            rendszeres napi mentés, archiválás, az üzemeltetés adminisztrációja,

f)              tájékoztatók készítése, a kezelés oktatása,

g)            közreműködés a hallgatói be- és kifizetések intézésében, a más szervezeti egység hatáskörébe nem utalt ezzel kapcsolatos feladatok ellátása,

h)            a gyűjtőszámlára történő hallgatói átutalások rögzítése a Neptunban, a gyűjtőszámla egyenleg egyeztetése a bankkal.

i)               A KTH honlapjának, valamint a központi egyetemi honlap oktatással, nemzetközi kapcsolatokkal, tudományos kutatással, felvételivel foglalkozó részeinek gondozása,

(12)      A KTH által folytatott tevékenységek államháztartási szakfeladatrend szerinti megjelölése:

 

181300 nyomdai előkészítő tevékenység,

581100 könyvkiadás,

581400 folyóirat, időszaki kiadvány kiadása,

620100 számítógépes programozás,

620200 információ-technológiai szaktanácsadás,

620900 egyéb információ-technológiai szolgáltatás,

631100 adatfeldolgozás, web-hoszting szolgáltatás,

702100 PR, kommunikáció,

702200 üzletviteli, egyéb vezetési tanácsadás,

732000 piac-, közvélemény-kutatás,

743000 fordítás, tolmácsolás,

855935 szakmai továbbképzések

855937 M.n.s. egyéb felnőttoktatás

910122 könyvtári, állomány feltárása megőrzése, védelme

 

 

II. A KTH vezetése, szervezeti felépítése

3.§

A KTH vezetése

 

(1)          A KTH-t igazgató vezeti. A KTH önálló szervezeti egységekre nem tagozódik, a szervezetét alkotó csoportok mátrix-modellben működnek. Az egyes csoportok munkatársai együttműködnek a feladatok végrehajtásában.

(2)          Az igazgató munkáját két igazgatóhelyettes segíti. A szakmai igazgatóhelyettes felügyeli a szakmai tevékenységet, az üzemeltetési igazgatóhelyettes a napi működéshez kapcsolódó feladatokat irányítja. A rektor a KTH egyik alkalmazottjának „nemzetközi igazgató” címet adományoz, aki a Nemzetközi-tudományos és oktatásigazgatási Csoport munkáját irányítja, munkáltatója a rektor.

(3)          A csoportvezető feladat- és hatáskörére a csoport feladat- és tevékenységi körében – a szervezeti egység vezetőkre megállapított szabályokat kell alkalmazni, az alábbi kivételekkel:

– külön erre irányuló felhatalmazás hiányában kötelezettségvállalási és utalványozási jogkör nem illeti meg

– a csoportok tagjai tekintetében munkairányítói jogokat gyakorol.”

(4)          Az oktatási rektorhelyettes munkairányítói jogot gyakorol a Nemzetközi-tudományos és oktatásigazgatási Csoport oktatásigazgatási ügyekkel foglalkozó foglalkoztatottja felett.

 

4. §

A KTH szervezeti felépítése

(1)          A KTH felépítése:

a)            Titkársági és Irattári Csoport

b)            Szakértői Csoport

c)            Előadói Csoport

d)            Informatikai Csoport

e)            Nemzetközi-tudományos és oktatásigazgatási Csoport

f)              Gazdasági Csoport

 

(2)          Az Informatikai Csoportot és a Titkársági és Irattári Csoportot a KTH igazgató által kinevezett csoportvezető irányítja,.

(3)          A KTH igazgató felelőssége, feladat- és hatásköre:

a)            az igazgató felelős a KTH jogszabályok és egyetemi szabályzatok szerinti működéséért,

b)            irányítja az önállóan gazdálkodó szervezeti egység szakmai munkáját és gazdálkodását,

c)            figyelemmel kíséri a felsőoktatásra vonatkozó jogszabályok, az egyetemi szabályozások változását, meghatározza az ebből adódó feladatokat, indokolt esetben javaslatot tesz a rektornak a jogszabályok, szabályzatok változtatásának kezdeményezésére, gondoskodik a vonatkozó egyetemi rendelkezések végrehajtásáról,

d)            gondoskodik a belső szabályozások elkészítéséről,

e)            elkészíti a KTH éves költségvetésének tervét és az előző évi források felhasználásáról szóló beszámolót, biztosítja a KTH kezelésében lévő tárgyi eszközök optimális kihasználását,

f)              felelős a KTH kezelésében lévő vagyontárgyak védelméért és megőrzéséért,

g)            képviseli a KTH-t az egyetemi és kari szervezetekben, valamint Egyetemen kívüli fórumokon,

h)            munkairányítói jogokat gyakorol a Gazdasági Csoportban.

(4)          A szakmai munkát irányító igazgatóhelyettes főbb feladatai:

a)            meghatározza a hallgatói adatkezelési feladatok végrehajtásának módját,

b)            felügyeli a Szakértői, az Előadói és az Informatikai Csoportok tevékenységét,

c)            gondoskodik az alkalmazottak megfelelő képzéséről,

d)            koordinál az üzemeltetést irányító igazgatóhelyettessel a munkaszervezés tekintetében,

e)            az igazgató megbízása alapján helyettesíti az igazgatót távolléte, illetve akadályoztatása esetén.

(5)          Az üzemeltetési igazgatóhelyettes főbb feladatai:

a)            irányítja a hallgatói adatkezelést, az ügyfelek kiszolgálását, és az információfogadást és -szolgáltatást,

b)            az Előadói és a Szakértői Csoport alkalmazottjai tekintetében gyakorolja a munkairányítói jogot,

c)            az igazgató megbízása alapján helyettesíti az igazgatót távolléte, illetve akadályoztatása esetén.

(6)   A nemzetközi igazgató főbb feladatai:

a)     koordinálja a KTH nemzetközi ügyekkel kapcsolatos tevékenységét,

b)     kapcsolatot tart a nemzetközi ügyekben érintett dékánhelyettesekkel, egyetemi vezetőkkel, állami szervekkel,

c)     figyelemmel kíséri a Nemzetközi-tudományos és oktatásigazgatási Csoport által kiszolgált testületekkel, vezetőkkel kapcsolatos munkát,

d)     összehangolja a Nemzetközi-tudományos és oktatásigazgatási Csoporton belüli szervezetek közötti munkát, szervezi a feladatok megosztását, a kapcsolatok kialakítását,

e)     munkairányítói jogot gyakorol a Nemzetközi-tudományos és oktatásigazgatási Csoport munkatársai felett.

(6)          A Titkársági és Irattári Csoport elsődleges feladata a KTH működésével összefüggő kiszolgálói tevékenység. Ennek részeként kezeli és irattározza a KTH működésével kapcsolatos iratokat, beszerzi a szükséges nyomtatványokat, eszközöket, az előírásoknak megfelelő nyilvántartást vezet a bélyegzőkről, a szigorú számadású nyomtatványokról, a költségvetési keretekről, a KTH leltári eszközeiről. Vezeti a hallgatók törzskönyveit, nyilvántartja az Egyetemen kiadott valamennyi oklevelet, elkészítteti az okleveleket, díszes okleveleket, oklevélmásolatokat, -másodlatokat, a korábbi hallgatókkal kapcsolatban igazolásokat állít ki, szükség esetén az okleveleket és a leckekönyveket fordíttatja, elkészítteti a jubileumi okleveleket, tanácsot ad és állást foglal oklevél ügyekben.

(7)          A Szakértői Csoport tagjai a KTH tevékenységi körébe tartozó egy, vagy több terület szakértői, akik képesek alapvetően a terület oktatására, az ezzel kapcsolatos ügyviteli teendők megszervezésére, az igazgatóhelyettes segítésére az előadók munkájának irányításában, a nem rendszeresen ismétlődő feladatok ellátására. A szakértők szükség esetén az előadók munkakörébe tartozó feladatokat is ellátnak.

(8)          Az Előadói Csoport fő feladata a tanulmányi adminisztráció rendszeresen ismétlődő feladatainak ellátása, ideértve az idegen nyelvű képzésben részt vevő hallgatókat is. Az előadók a feladatuk végrehajtásához szükséges mélységben ismerik a KTH ügyviteli tevékenységét. Elsődleges feladatuk az ügyfelek kiszolgálása, az ő felelősségi körükben lévő hallgatók adatainak rögzítése, ellenőrzése, nyilvántartások vezetése. Munkájukat az igazgatóhelyettes és a szakértők szakmai irányításával végzik.

(9)          Az Informatikai Csoportjának elsődleges feladata a tanulmányi adminisztrációt és a tudományos és nemzetközi tevékenységet kiszolgáló egyetemi szoftverek, valamint a KTH szervereinek, honlapjának és ügyfélhívó rendszerének üzemeltetése.

(10)      A Nemzetközi-tudományos és oktatásigazgatási Csoport alapvető feladatait a jelen szabályzatban (2. § (7), (8), (9) bekezdések) felsorolt nemzetközi-tudományos adminisztrációs és szolgáltató tevékenységek adják.

(11)      A Gazdasági Csoport feladata a KTH munkaügyi adatainak nyilvántartása, a kinevezések, megbízási szerződések, a munkaügyi bejelentések elkészítése, a KTH költségvetési tervének előkészítése, a kiadások nyomonkövetése, a beszámoló jelentések előkészítése.

 

 

 

III. A KTH-ban őrzött bélyegzők használata és kezelése

5. §

A KTH-ban őrzött bélyegzők használata

 

(1)          A KTH birtokában lévő bélyegzők lenyomata:

          a) a kimenő levelekhez, a leckekönyvi bejegyzésekhez és a magyar nyelvű igazolásokhoz használt sorszámozott bélyegzők:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         

 

b) az idegen nyelvű igazolásokhoz használt sorszámozott bélyegzők:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            c) okmányokhoz használt bélyegző:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(2)          A bélyegzők darabszámát és használatának rendjét az Iratkezelési Szabályzat tartalmazza.

 

 

6. §

A KTH-ban őrzött bélyegzők kezelése

 

(1)          A hallgatói adatkezeléshez használt sorszámozott bélyegzőket az előadók és a szakértők kezelik és őrzik.

(2)          Az okmányokhoz használt bélyegzőket Titkársági és Irattári Csoport iktatást és iratkezelést végző dolgozója (távollétében a helyettesítésével megbízott dolgozó) kezeli és őrzi.

(3)          A bélyegzőkről a megbízott dolgozó nyilvántartást vezet, és azokat évente egyszer leltározza. A bélyegző elvesztése esetén a jogszabályi előírások szerint kell eljárni.

(4)          A Szabályzatot a KTH gondozza.

 

 

 

 

 

 


Korábbi, már nem hatályos SzMSz
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

Központi Tanulmányi Hivatal

Szervezeti és Működési Szabályzat

 Elfogadta a BME Szenátusa a 2009.április 27-i ülésén.

Hatályba lép 2009. május 1-jén.

 

A BME Szenátusa az Egyetem Szervezeti Felépítés és Működési Rend 4.§ (4) bekezdése alapján a Központi Tanulmányi Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatát az alábbiak szerint fogadja el:

 

I. Általános rendelkezések

1.§

A Központi Tanulmányi Hivatal

(1)          A Központi Tanulmányi Hivatal (a továbbiakban: KTH) a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (a továbbiakban: Egyetem) Szervezeti Felépítés és Működési Rendje 9.§ (2) bekezdésében meghatározott, az oktatást és tudományos kutatást közvetlenül (szolgáltatásaival) támogató, átfogó szervezeti egysége.

(2)          A KTH Szervezeti és Működési Szabályzatának hatálya kiterjed a KTH által foglalkoztatottakra, valamint a KTH tárgyi eszközeire, továbbá az ezekkel kapcsolatos tevékenységekre.

(3)          A KTH

                        a) neve:

-       Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem,

         Központi Tanulmányi Hivatal (BME KTH)

-       Budapest University of Technology and Economics,

         Central Study Office (BME CSO)

-       Technische und Wirtschaftswissenschaftliche Universität Budapest,

         Zentrales Studienamt (BME ZSA)

                        b) székhelye: H-1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9.

                        c) levelezési címe: Budapest, 1521 Pf. 91.

 

2.§

A KTH feladatai

(1)          A KTH

a)              a hagyományos egyetemi, főiskolai képzésen és kiegészítő alapképzésben, az alapképzésben (BSc/BA), a mesterképzésben (MSc/MA) és az osztatlan képzésben (a továbbiakban graduális képzésben) résztvevő hallgatók tanulmányi adminisztrációját intézi,

b)             szakmailag támogatja a Szenátus és a Gazdasági Tanács hatáskörébe tartozó, valamint a rektor hatásköréhez tartozó, oktatást érintő feladatokkal kapcsolatos egyetemi szintű döntéseket, segíti a döntések adminisztratív végrehajtását, megszervezését, egyetemi szintű koordinálását, a végrehajtás eredményének összefoglalását, értékelését,

c)             tanácsaival, ajánlásaival segíti a karok és más szervezeti egységek oktatási feladatainak összehangolását,

d)             intézi a tudományos diákköri tevékenység egyetemi szintű ügyeit,

e)             koordinálja a hallgatói és oktatói mobilitással összefüggő döntés-előkészítési, oktatásszervezési, ügyviteli feladatokat,

f)               gondozza a hatáskörébe utalt szabályzatokat, ellátja az Oktatási Bizottság, a Tudományos Bizottság, a Tudományos Tanács titkársági feladatait,

g)             végzi az egyetemi tudományos minősítésekkel -- doktori/PhD, mester/DLA és habilitációs ügyekkel -- kapcsolatos egyetemi szintű adminisztratív tevékenységet, ellátja az Egyetemi Habilitációs Bizottság és Doktori Tanács titkársági feladatait,

h)             intézi az Egyetem nemzetközi kapcsolataival összefüggő központi szervezési, feladatokat,

i)               üzemelteti a fenti tevékenységeket kiszolgáló információs rendszereket, és koordinálja az azzal összefüggő egyetemi szintű feladatokat.

j)               végzi mindazon feladatokat, melyet egyetemi jogi, vagy más eszköz, valamint a rektor számára meghatároz.

 

(2)          A KTH — a karokkal folytatott külön együttműködés keretében — részt vehet a szakirányú továbbképzés és a doktori képzés adminisztrációjában is.

 

(3)          A KTH feladata a graduális képzésre jelentkezettek felvételi és átvételi eljárása során:

a)             a jelentkezők adatainak rögzítése a vonatkozó jogszabályok alapján,

b)             közreműködés a felvételi vizsgák megszervezésében, az eredmények rögzítése és közzététele,

c)             pontszámítás, listák készítése az Egyetem illetékes szervezeteinek,

d)             a jelentkezők értesítése a felvételi döntésről,

e)             a fellebbezések kezelése, döntés előkészítés az Egyetemi Felvételi Bizottság számára.

 

(4)          A KTH feladata a graduális képzésben résztvevők hallgatói jogviszonya létesítésekor, illetve idején:

a)             a felvett hallgatók tájékoztatásának, beiratkozásának, tantárgyfelvételének koordinálása,

b)             a diákigazolványok dokumentált kiadása a hallgatók számára, gondoskodás az érvényesítésükről, pótlásukról,

c)             a leckekönyvek dokumentált kiadása és begyűjtése,

d)             törzskönyv és névmutató készítése, a személyi anyagok kialakítása,

e)             hallgatói jogviszony igazolások kiadása,

f)              a hallgatók tantárgyfelvételének rögzítése, a leckekönyvek lezárása,

g)             a hallgatók tanulmányi eredményeinek megállapítása, törzskönyvezés,

h)             a hallgatók előmenetelének ellenőrzése a szabályzatok alapján,

i)               az (egyéni) hallgatói tanulmányi és vizsgaügyekben a kérelmek fogadása, adatszolgáltatás a döntéshozóknak, a döntések utáni adminisztráció,

j)               másodlagos utalványozói feladatok a hallgatói kifizetések során,

k)             a hallgatók fizetési kötelezettségének megállapítása, kirovása és ellenőrzése a vonatkozó szabályzatok alapján,

l)               az Egyetemmel szemben tartozó hallgatókkal, volt hallgatókkal szembeni eljárás,

m)           közreműködés az adóigazolások elkészítésében és azok dokumentált kiadása a hallgatók számára,

n)             részvétel a BME jogszabályok szerinti adatszolgáltatási kötelezettségének teljesítésében.

 

(5)          A KTH feladata az Egyetem által kiadott okiratokkal kapcsolatban:

a)             oklevél mintalapok készítése, őrzése, nyilvántartása (törzskönyvezése),

b)             az oklevelek, díszes oklevelek elkészítése, a kiosztás dokumentálása,

c)             oklevélmellékletek elkészítése, a kiosztás dokumentálása,

d)             oklevélmásolatok, -másodlatok, igazolások kiállítása,

e)             oklevelek és leckekönyvek fordíttatása,

f)               a jubileumi oklevelek kiadásának intézése,

g)             tanácsadás oklevél ügyekben az Egyetem szervezeteinek,

h)             állásfoglalás oklevelek hitelessége tekintetében.

 

(6)          A KTH a vonatkozó szabályzatban leírtaknak megfelelően részt vesz az Egyetem tanulmányi ügyintézéssel foglalkozó munkatársainak oktatásában és a tanulmányi adminisztrációs feladatok végrehajtásának ellenőrzésében.

 

(7)          A KTH oktatásigazgatási feladatai:

a)             az Oktatási Dékánhelyettesekből álló testület munkájának koordinálása,

b)             a képzések létesítési, indítási dokumentációi kari kidolgozásának segítése,

c)             az oktatásra vonatkozó egyetemi szabályozások (Képzési Kódex, TVSZ, Felvételi és Átvételi Szabályzat) és rektori utasítások kidolgozása, jóváhagyásuk előtti egyeztetése, a szabályzatok alkalmazásának koordinálása. A tanulmányi ügyrendre vonatkozó rektori utasítások kidolgozása, jóváhagyásuk előtti egyeztetése, ezek alkalmazásának koordinálása. Részvétel a Térítések Juttatások Szabályzat térítésekre vonatkozó részének kidolgozásában.

d)             a Szenátus Oktatási Bizottsága titkársági teendőinek ellátása, a képzési programhoz kapcsolódó szenátusi anyagok véleményezése,

e)             a BME oktatását érintő jogszabályok kidolgozásának figyelemmel kísérése, a tervezetek véleményezése,

f)               kapcsolattartás külső szervezetekkel: OKM, Oktatási Hivatal, MRK Műszaki Tudományok Bizottsága, NBB Képzési Albizottsága, más hazai felsőoktatási intézmények oktatásszervezéssel foglalkozó egységei, nemzetközi szervezetek, külföldi felsőoktatási intézmények oktatásszervezéssel foglalkozó egységei

g)             a hazai és nemzetközi felsőoktatás szervezésére vonatkozó kutatások, tendenciák, figyelemmel kísérése,

h)             a karok oktatási feladatai összehangolásának segítése tanácsadással, ajánlásokkal.

i)               a képzések létesítési, indítási dokumentációinak benyújtása az illetékes hivatalhoz,

j)               a képzések nyilvántartása, az ezzel kapcsolatos adatszolgáltatás,

k)             a karok magyar és idegen nyelvű oktatását érintő marketing és PR tevékenységének segítése.

 

(8)          A KTH feladata a tudományos tevékenység adminisztrációjában

a)             végzi az egyetemi tudományos minősítésekkel -- doktori/PhD, mester/DLA, habilitációs ügyek -- kapcsolatos adminisztratív tevékenységet,

b)             intézi a tudományos diákköri tevékenység egyetemi szintű adminisztratív ügyeit,

c)             végzi a tudományos diákkörökkel, demonstrátorokkal kapcsolatos egyetemi szabályozáshoz tartozó, valamint a Doktori és Habilitációs Szabályzattal összefüggő ügyviteli feladatokat,

d)             ellátja az Egyetemi Habilitációs Bizottság és Doktori Tanács, a Tudományos Bizottság, a Tudományos Tanács titkársági feladatait,

e)             együttműködik az egyetem szervezeti egységeivel, valamint az MTA, a MAB, az ODT, az OKM illetékes szervezeti egységeivel.

 

(9)          A KTH feladata a nemzetközi tevékenység adminisztrációjában

a)             Jogi és gazdasági szempontból előkészíti, illetve rendszeresen felülvizsgálja az összegyetemi szempontból stratégiai fontosságú, nemzetközi együttműködéseket, szerződéseket,

b)             a stratégiai döntések végrehajtására szervezi a külföldi egyetemekkel kötendő megállapodásokat és munkatervek kidolgozását,

c)             nyilvántartja az átfogó szervezeti egységek által gondozott együttműködési megállapodásokat, szerződéseket, szakmai segítséget nyújt az átfogó szervezeti egységek közvetlen kapcsolatainak előkészítéséhez és ápolásához,

d)             eleget tesz az Egyetem nemzetközi tevékenységekből adódó tájékoztatási, adatszolgáltatási kötelezettségeinek,

e)             a külföldi kapcsolatokkal összefüggő minden fontosabb hírről -- a KTH honlapján - a "Nemzetközi Hírlevél"-ben rendszeresen tájékoztatja az egyetem közvéleményét,

f)               intézi a rektor képviseletében kiutazók külföldi útjait, illetve a rektor vendégeinek fogadásait,

g)             ellátja az Egyetemnek, mint intézménynek a nemzetközi szervezetekbe történő belépésével és tagságával ráháruló központi feladatokat,

h)             együttműködik a nemzetközi területen tevékenykedő egyetemi szervezeti egységekkel, kapcsolatot tart különösen a dékáni hivatalokkal, a hallgatói külügyi testülettel, a magyar és külföldi külképviseletekkel, a Külügyminisztériummal, az Oktatási és Kulturális Minisztériummal, a társegyetemekkel,

i)               koordinálja a részképzésben résztvevő külföldi és magyar hallgatókkal, a hallgatói és az oktatói mobilitással összefüggő döntés-előkészítési, ügyviteli feladatokat, valamint az érdekeltek tájékoztatását.

 

(10)      A KTH feladata a tanulmányi, a tudományos és a nemzetközi tevékenység adminisztrációját kiszolgáló egyetemi szoftverek (Neptun.net tanulmányi és pénzügyi rendszer, Gólya felvételi rendszer) és a KTH honlapjának üzemeltetésével kapcsolatban:

a)             javaslattétel a rendszerekkel kapcsolatos egyetemi eszközbeszerzésre,

b)             kapcsolattartás a programok fejlesztőivel és a felhasználókkal,

c)             új verziók átvétele, a változások regisztrálása, felhasználói teszt,

d)             a rendszerparaméterek és a BME felhasználók jogosultságainak beállítása,

e)             rendszeres mentés, archiválás, az üzemeltetés adminisztrációja,

f)               tájékoztatók készítése, a kezelés oktatása,

g)             közreműködés a hallgatói be- és kifizetések intézésében, az igazolások elkészítésében,

h)             a hallgatói átutalások fogadása, a gyűjtőszámla egyenleg egyeztetése a bankkal.

i)               A KTH honlapjának, valamint a központi egyetemi honlap oktatással, nemzetközi kapcsolatokkal, tudományos kutatással, felvételivel foglalkozó részeinek gondozása,

 

(11)      A KTH által folytatott tevékenységek TEÁOR számai:

                        8541 felső szintű, nem felsőfokú oktatás,

8542 felsőfokú oktatás,

6203 számítógép-üzemeltetés,

6311 adatfeldolgozás, web-hoszting szolgáltatás,

5811 könyvkiadás,

5814 folyóirat, időszaki kiadvány kiadása,

6201 számítógépes programozás,

6312 világháló- portál szolgáltatás,

9101 könyvtári, levéltári tevékenység,

5812 címtárak, levelezőjegyzékek kiadása,

1813 nyomdai előkészítő tevékenység,

1814 könyvkötés, kapcsolódó szolgáltatás,

6202 információ-technológiai szaktanácsadás,

6209 egyéb információ-technológiai szolgáltatás,

7320 piac-, közvélemény-kutatás,

7021 PR, kommunikáció,

7022 üzletviteli, egyéb vezetési tanácsadás,

8560 oktatást kiegészítő tevékenység,

7430 fordítás, tolmácsolás,

8211 összetett adminisztratív szolgáltatás,

8219 fénymásolás, egyéb irodai szolgáltatás,

 

II. A KTH vezetése, szervezeti felépítése

3.§

A KTH vezetése

 (1)(12)  A KTH-t igazgató vezeti. A KTH önálló szervezeti egységekre nem tagozódik, a szervezetét alkotó csoportok mátrix-modellben működnek. Az egyes csoportok munkatársai együttműködnek a feladatok végrehajtásában.

 

(2)(13)  Az igazgató munkáját két igazgatóhelyettes segíti. A szakmai igazgatóhelyettes felügyeli a szakmai tevékenységet, az üzemeltetési igazgatóhelyettes a napi működéshez kapcsolódó feladatokat irányítja.

 

4. §

A KTH szervezeti felépítése

(1)          A KTH felépítése:

a)             Titkársági és Irattári Csoport

b)             Szakértői Csoport

c)             Előadói Csoport

d)             Informatikai Csoport

e)             Nemzetközi-tudományos Csoport

f)               Oktatásigazgatási Csoport.

 

(2)          Az Informatikai Csoportot csoportvezető irányítja.

 

(3)          A KTH igazgató felelőssége, feladat- és hatásköre:

a) az igazgató felelős a KTH jogszabályok és egyetemi szabályzatok szerinti működéséért,

b) irányítja az önállóan gazdálkodó szervezeti egység szakmai munkáját és gazdálkodását,

c) figyelemmel kíséri a felsőoktatásra vonatkozó jogszabályok, az egyetemi szabályzatok változását, meghatározza az ebből adódó feladatokat, indokolt esetben javaslatot tesz a rektornak a jogszabályok, szabályzatok változtatásának kezdeményezésére, gondoskodik a vonatkozó egyetemi rendelkezések végrehajtásáról,

d) a rektori hatáskörű alkalmazottak kivételével gyakorolja a kinevezési és bérgazdálkodói jogokat a KTH alkalmazottai esetében,

e) gondoskodik a belső szabályozások és a munkaköri leírások elkészítéséről,

f) elkészíti a KTH éves költségvetésének tervét és az előző évi források felhasználásáról szóló beszámolót, biztosítja a KTH kezelésében lévő tárgyi eszközök optimális kihasználását,

g) felelős a KTH kezelésében lévő vagyontárgyak védelméért és megőrzéséért,

h) a rektori hatáskörű alkalmazottakkal megosztva képviseli a KTH-t az egyetemi és kari szervezetekben, valamint Egyetemen kívüli fórumokon,

i)  elkészíti és a rektor elé terjeszti a KTH éves beszámolóját,

j) előkészíti és levezeti a KTH munkaértekezleteit.

 

(4)          A szakmai munkát irányító igazgatóhelyettes főbb feladatai:

a)             meghatározza az egyes adatkezelési feladatok végrehajtásának módját,

b)             felügyeli a Csoportok tevékenységét,

c)             gondoskodik az alkalmazottak megfelelő képzéséről,

d)             koordinál az üzemeltetést irányító igazgatóhelyettessel a munkaszervezés tekintetében,

e)             az igazgató megbízása alapján helyettesíti az igazgatót távolléte, illetve akadályoztatása esetén.

 

(5)          Az üzemeltetési igazgatóhelyettes főbb feladatai:

a)             irányítja az adatkezelést, az ügyfelek kiszolgálását, és az információfogadást és -szolgáltatást,

b)             gyakorolja a munkairányítói jogot az alkalmazottak tekintetében,

c)             az igazgató megbízása alapján helyettesíti az igazgatót távolléte, illetve akadályoztatása esetén.

 

(6)          A Titkársági és Irattári Csoport elsődleges feladata a KTH működésével összefüggő kiszolgálói tevékenység. Kezeli és irattározza a KTH működésével kapcsolatos iratokat, beszerzi a szükséges nyomtatványokat, eszközöket, az előírásoknak megfelelő nyilvántartást vezet a bélyegzőkről, a szigorú számadású nyomtatványokról, a költségvetési keretekről, a KTH leltári eszközeiről, a dolgozók munkaügyi adatairól. Vezeti a hallgatók törzskönyveit, nyilvántartja az Egyetemen kiadott valamennyi oklevelet, elkészítteti az okleveleket, díszes okleveleket, oklevélmásolatokat, -másodlatokat, a korábbi hallgatókkal kapcsolatban igazolásokat állít ki, szükség esetén az okleveleket és a leckekönyveket fordíttatja, elkészítteti a jubileumi okleveleket, tanácsot ad és állást foglal oklevél ügyekben.

 

(7)          A Szakértői Csoport tagjai a KTH tevékenységi körébe tartozó egy, vagy több terület szakértői, akik képesek alapvetően a terület oktatására, az ezzel kapcsolatos ügyviteli teendők megszervezésére, az igazgatóhelyettes segítésére az előadók munkájának irányításában. A szakértők szükség esetén az előadók munkakörébe tartozó feladatokat is ellátnak.

 

(8)          Az Előadói Csoport fő feladata a tanulmányi adminisztráció rendszeresen ismétlődő feladatainak ellátása, ideértve az idegen nyelvű képzésben részt vevő hallgatókat is. Az előadók a végrehajtáshoz szükséges mélységben ismerik a KTH ügyviteli tevékenységét. Elsődleges feladatuk az ügyfelek kiszolgálása, az ő felelősségi körükben lévő hallgatók adatainak rögzítése, ellenőrzése, nyilvántartások vezetése. Munkájukat az igazgatóhelyettes és a szakértők szakmai irányításával végzik.

 

(9)          Az Informatikai Csoportjának elsődleges feladata a tanulmányi adminisztrációt és a tudományos és nemzetközi tevékenységet kiszolgáló egyetemi szoftverek, valamint a KTH szervereinek, honlapjának és ügyfélhívó rendszerének üzemeltetése.

 

(10)      A Nemzetközi-tudományos Csoport alapvető feladatait a jelen szabályzatban (2. § (8), (9) bekezdések) felsorolt nemzetközi-tudományos adminisztrációs tevékenységek adják.

 

(11)      Az Oktatásigazgatási Csoport fő feladatát a jelen szabályzatban felsorolt oktatásigazgatási és tudományos tevékenységet segítő feladatok (2. § (7) bekezdés) adják

 

III. A KTH-ban őrzött bélyegzők használata és kezelése

5. §

A KTH-ban őrzött bélyegzők használata

 

(1)          A KTH birtokában lévő bélyegzők lenyomata:

          a) a kimenő levelekhez, a leckekönyvi bejegyzésekhez és a magyar nyelvű igazolásokhoz használt sorszámozott bélyegzők:

          b) az idegen nyelvű igazolásokhoz használt sorszámozott bélyegzők:

          c) okmányokhoz használt bélyegző:

 

(2)          A bélyegzők darabszámát és használatának rendjét az Iratkezelési Szabályzat tartalmazza.

 

6. §

A KTH-ban őrzött bélyegzők kezelése

 (1)          A hallgatói adatkezeléshez használt sorszámozott bélyegzőket az előadók és a szakértők kezelik és őrzik.

(2)          Az okmányokhoz használt bélyegzőket Titkársági és Irattári Csoport iktatást és iratkezelést végző dolgozója (távollétében a helyettesítésével megbízott dolgozó) kezeli és őrzi.

(3)          A bélyegzőkről a megbízott dolgozó nyilvántartást vezet, és azokat évente egyszer leltározza. A bélyegző elvesztése esetén a jogszabályi előírások szerint kell eljárni.

 

4.§

Záró rendelkezések

 (1)          Az SzMSz-t a Szenátus 2009. április 27-i ülésén fogadta el, hatályba lép 2009. május 1-jén, egyidejűleg a 2007. július 1-jén hatályba lépett SzMSz hatályát veszti.

 

Budapest, 2009. április 27.

 

                                                                                                          Dr. Péceli Gábor

                                                                                                                  rektor