3 kiemelt hírünk érkezett, kérjük, olvassa el figyelmesen. [ bezárás ]

Novemberi HJB ülés (elbocsátás, általános fellebbezés)

2017. november 20. hétfő

Kedves Hallgató!

Ez úton szeretnénk tájékoztatni a BME-vel fennálló hallgatói jogviszonya elbocsátással történő megszüntetésével (a továbbiakban: elbocsátás) kapcsolatos néhány alapvető kérdésről.

 

Amennyiben az elsőfokú határozattal szemben fellebbezést kíván benyújtani, jogorvoslati kérelme Hallgatói Jogorvoslati Bizottság (a továbbiakban: HJB) általi elbírálása során lehetősége van személyes meghallgatására. A személyes meghallgatásokra – amennyiben ezzel élni kíván – 2017. november 29-én kerül sor. Az az időpont vonatkozik majd Önre, - amennyiben nem rendszeres szociális ösztöndíj kérelem elutasítása miatt adta be jogorvoslati kérelmét - amely az Önt érintő képzés Karánál található. Amennyiben rendszeres szociális ösztöndíj kérelem elutasítása miatt adta be jogorvoslati kérelmét, akkor önt a Hallgatói Szolgáltatási Igazgatóság eseti bizottsági ülésén hallgatják meg, így 10:30-kor szíveskedjék megjelenni.

 

A személyes meghallgatás helye: R. épület földszint 6. ajtó, alagsori tárgyaló

 

A személyes meghallgatás ideje: 2017. november 29.

Időpont

Kar

  9:00-9:30

 Vegyészmérnöki és Biomérnöki Kar

  9:30-10:00

 Természettudományi Kar

10:00-10:30

 Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar  

10:30-11:00

 Hallgatói Szolgáltatási Igazgatóság

11:00-11:30

 Építőmérnöki Kar

11:30-12:00

12:00-12:30

Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar

12:30-13:00

 Villamosmérnöki és Informatikai Kar

13:00-13:30

 Építészmérnöki Kar

13:30-14:00

Gépészmérnöki Kar

 

A személyes meghallgatás időpontjáról és helyéről külön értesítés nem kerül kiküldésre.

Tekintettel arra, hogy a fenti időpontok a kar valamennyi, hasonló üggyel érintett hallgatójának személyes meghallgatására kijelölt kezdő időpontokat jelentik, az esetleges hosszabb várakozás nem zárható ki.

 

A személyes meghallgatásához joga van. Amennyiben azonban a jogorvoslati kérelmét jól előkészíti, abban fellebbezése részletes indokolását, valamint a fellebbezésében foglaltak alátámasztásául szolgáló esetleges dokumentumokat a Neptun rendszerben a fellebbezéshez mellékletként csatolja, vagyis írásos úton adja meg az ügye megítéléséhez szükséges valamennyi releváns információt, úgy pusztán abból, hogy személyesen is megjelenik, nem származik előnye, távolmaradásából sem származik hátránya. Amennyiben személyesen nem jelenne meg a HJB ülésén, és a HJB úgy ítélné meg, hogy esetlegesen szükségesnek tartja valamely részlet további tisztázását, a HJB az ülése alkalmával telefonon is megkeresheti Önt, a Neptun rendszerben megadott kapcsolattartási telefonszámán. Ennek érdekében kérjük, hogy a Neptun rendszerben telefonos elérhetőségeit – ha szükséges – frissítse.

 

Amennyiben személyes meghallgatásának jogával élni kíván, a fenti időben és helyen szíveskedjen megjelenni. Kérem, ez esetben legyen szíves magával hozni érvényes személyazonosító igazolványát és lakcímkártyáját. 

Fenntartható Közlekedés Konferencia

2017. november 17. péntek

A Gazdálkodási és Tudományos Társaságok Szövetsége Fenntartható Fejlődés Tagozata a „Hogyan tovább Magyarország az Európai Unióban, a globális világban?” című előadás- és vitasorozat keretében „Fenntartható Közlekedés” címmel konferenciát rendez.

A konferencia ideje: 2017. november 21. (kedd), 11.00 – 14.00 óráig


A konferencia helye:
Eötvös 10 Közösségi és Kulturális Színtér II. emeleti Konferencia-terem
1067 Budapest VI., Eötvös u. 10.  (megközelíthető: az Oktogontól gyalogosan)

Az előadás- és vitasorozaton a részvétel térítésmentes!

Előzetes regisztráció: a konferencia témája, a név, a beosztás (BME hallgató), és az e-mail cím megadásával a gttsz@gttsz.hu e-mail címen.

Diákigazolvány - aktualitások

2017. október 25. szerda

A diákigazolványokkal kapcsolatban néhány aktuális információ:

  • a 2016/17/2 félévre érvényesített diákigazolványok október 31-ig használhatók fel kedvezményes utazásra;
  • meglévő igazolvány érvényesítés: fogadási időben a KTH-ban sorszámmal lehetséges;
  • korábbi (kék) igazolványok használhatósága: az Oktatási Hivatal diákigazolvány portálján olvasható informáicó szerint az <<itt>> felsorolt okmányokkal, igazolásokkal vehetők igénybe az utazási kedvezmények;
  • a tanév során igényelt igazolványok
    • elkészültéről nincs információnk, amint megérkeznek és technikailag lehetséges, elkezdjük a kiosztásukat, erről az érintetteket értesíteni fogjuk (közülük akinek nincs október 31 után érvényes korábbi igazolványa/igazolása, a Neptunban a 066-os kérvényen tud igazolást kérni)
    • hiba esetén  (pl.: "NEK gyártás visszautasítva") a KTH munkatársai felveszik a kapcsolatot az illetékesekkel, amennyiben az igénylőnek teendője lenne a javítással, értesítést fog kapni.

BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület földszint   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2017. november 21. kedd   ·   2017/2018/1 félév 13. hete   ·   Hivatal félfogadási idő a mai napon: 12:00–15:30

A Központi Tanulmányi Hivatal munkafolyamatai és szervezete


A Központi Tanulmányi Hivatal (KTH) a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen az oktatást és a kutatást szolgáltatásaival támogató átfogó szervezeti egység.

A KTH feladata a graduális (az alap-, osztatlan és mester) képzésre jelentkezők és azokban résztvevő hallgatók tanulmányi adminisztrációjának intézése, a volt hallgatók adatainak kezelése, a kiadott oklevelek nyilvántartása, az oktatással kapcsolatos adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítése, a képzések létesítési, indítási dokumentációi kari kidolgozásának segítése, az oktatásra vonatkozó egyetemi szabályozások gondozása, az egyetemi tudományos minősítésekkel és a tudományos diákköri tevékenységgel kapcsolatos adminisztratív tevékenység, a nemzetközi együttműködésekkel, szerződésekkel, szervezeti tagságokkal kapcsolatos adminisztratív tevékenység, az idegen nyelven folytatott képzések koordinálása, a hallgatói és oktatói mobilitással kapcsolatos ügyviteli feladatok, valamint az ezen tevékenységeket kiszolgáló informatikai rendszerek üzemeltetése.

A KTH vezetője az igazgató, akit pályázat alapján, a Szenátus javaslatára a Rektor bíz meg. Az igazgatóhelyetteseket a Rektori Tanács véleményének mérlegelésével, a KTH igazgatója bízza meg.

 

A KTH felépítése:

  • Titkársági és Irattári Csoport
  • Szakértői Csoport
  • Előadói Csoport
  • Informatikai Csoport
  • Nemzetközi-tudományos és Oktatásigazgatási Csoport
  • Gazdasági Csoport

 

A KTH főbb munkafolyamatai:

  • A felvételi folyamatban és a jogviszony létesítésekor a jelentkezők adatainak ellenőrzése, a mesterképzésre jelentkezőknél azok rögzítése, közreműködés a felvételi vizsgák megszervezésében, az eredmények rögzítése, a felvettek számára a felvételi határozat kiküldése, közreműködés a jogorvoslati kérelmek elbírálásában, a felvett hallgatók beiratkozásának lebonyolítása, tájékoztatásának, tantárgyfelvételének koordinálása.
  • A hallgatói jogviszony idején az állandó diákigazolványok érvényesítése, az ideiglenes diákigazolványok dokumentált kiadása, a személyi adatok rögzítése és karbantartása a tanulmányi rendszerben, a személyi anyagok iktatása és irattározása, törzskönyvezés, a hallgatói jogviszonnyal kapcsolatos igazolások kiadása, a hallgatók tanulmányi munkája mutatószámainak megállapítása, a hallgatók tanulmányi előmenetelének ellenőrzése a TVSz szerint, az (egyéni) hallgatói tanulmányi és vizsgaügyekben a kérelmek fogadása, adatszolgáltatás a döntéshozóknak, a döntések utáni adminisztráció, a hallgatók KTH hatáskörébe utalt fizetési kötelezettségének megállapítása, kirovása és ellenőrzése a vonatkozó szabályzatok alapján, közreműködés az Egyetemmel szemben tartozó hallgatókkal, volt hallgatókkal szembeni eljárásokban, a KTH hatáskörébe utalt eljárások lefolytatása.
  • A hallgatói jogviszony megszűntekor a leckekönyvek elkészítése és dokumentált kiadása, a végzettek számára az oklevelek és oklevél mellékletek elkészítése és dokumentált kiadása, a záróvizsga jegyzőkönyvek nyilvántartása, megőrzése.
  • A hallgatói jogviszony után az Egyetemen kiadott valamennyi oklevél nyilvántartása, oklevélmásolatok, -másodlatok, igazolások kiállítása, a jubileumi és a díszes oklevelek kiadásának intézése, állásfoglalás oklevelek hitelessége tekintetében.
  • A KTH a hallgatókról valamint a volt hallgatókról és végzettekről a hatáskörébe utalt adatszolgáltatásokat teljesíti az Egyetem és a Karok vezetése, a fenntartó és az Oktatási Hivatal felé.
  • A KTH oktatásigazgatási feladatait az Oktatási rektorhelyettes titkársága látja el. Ide tartozik többek között a képzések létesítési, indítási dokumentációi kari kidolgozásának segítése, az oktatásra vonatkozó egyetemi szabályzatok (Képzési Kódex, TVSZ, Felvételi és Átvételi Szabályzat) és rektori utasítások gondozása, alkalmazásuk koordinálása, a Szenátus Oktatási Bizottsága titkársági teendőinek ellátása, a képzési programhoz kapcsolódó szenátusi anyagok véleményezése, a karok magyar és idegen nyelvű oktatását érintő marketing és PR tevékenységének segítése.
  • A KTH feladata a tudományos tevékenység adminisztrációjában az egyetemi tudományos minősítésekkel – doktori/PhD, mester/DLA, habilitációs ügyek – és a tudományos diákköri tevékenységgel kapcsolatos egyetemi szintű adminisztratív tevékenység, az Egyetemi Habilitációs és Doktori Tanács, valamint a Tudományos Bizottság titkársági feladatainak ellátása.
  • A KTH feladata a nemzetközi tevékenység adminisztrációjában az összegyetemi szempontból stratégiai fontosságú, nemzetközi együttműködések, szerződések gondozása, az átfogó szervezeti egységek által kötött együttműködési megállapodások, szerződések nyilvántartása, adatszolgáltatás és tájékoztatás az Egyetem nemzetközi tevékenységeivel kapcsolatban, a rektor képviseletében kiutazók külföldi útjainak, illetve a rektor külföldi vendégei fogadásának intézése, az Egyetem nemzetközi szervezetekbeli tagságával kapcsoltaos adminisztratív teendők intézése. A csoport látja el és koordinálja az idegen nyelven folytatott teljes idejű és részképzésben részt vevő külföldi hallgatókkal, valamint a magyar hallgatók külföldi részképzéseinek előkészítésével, a hallgatói és az oktatói mobilitással összefüggő döntés-előkészítési, ügyviteli feladatokat, valamint az érdekeltek tájékoztatását.
  • A KTH feladata a tanulmányi, a tudományos és a nemzetközi tevékenység adminisztrációját kiszolgáló egyetemi szoftverek (Neptun.net tanulmányi és pénzügyi rendszer, Poszeidon iktató és irattári rendszer, Gólya felvételi rendszer) és a KTH honlapjának és a középiskolások szakmai felkészítését segítő honlap üzemeltetése. Ennek keretében javaslatot tesz a rendszerekkel kapcsolatos egyetemi eszköz- és szoftverbeszerzésre, a hatáskörébe tartozó beszerzéseket lebonyolítja, képviseli az Egyetemet a szerződések teljesítése kapcsán, átveszi és telepíti az új verziókat, valamint publikálja azok aktuális specifikációit, a felhasználók számára oktatja a szoftvereket, kezeli a BME-n belül kiosztott felhasználói jogosultságokat, megszervezi és végrehajtja a rendszeres napi mentéseket és az archiválást, dokumentálja az üzemeltetést, közreműködik a hallgatói be- és kifizetések intézésében, a gyűjtőszámlára történő hallgatói átutalások rögzítése a Neptunban, a gyűjtőszámla egyenleg egyeztetése a bankkal, valamint a hallgatói rendelkezések alapján az átutalások végrehajtása.

 

A KTH vevői elégedettség vizsgálata:

  • A KTH több éve rendszeresen méri a vevői elégedettséget. Az ezekről a Rektori Tanácsra készült előterjesztések alább olvashatók.