1 kiemelt hírünk érkezett, kérjük, olvassa el figyelmesen. [ bezárás ]

KTH hallgató hírlevél a 2017/2018/1. félév kezdésről

2017. augusztus 25. péntek

Kedves Hallgató!

Augusztus 28-ával újabb regisztrációs hét és ezzel újabb félév kezdődik. A regisztrációs hét előtti időszak alkalmas arra, hogy áttekintse a félév eleji teendőket és határidőket, valamint tájékozódjon a félévkezdéskor aktuális Neptun kérvényekről és az esetleges változásokról is. Hírlevelünkkel ebben szeretnénk a segítségére lenni.
 
A félévzárásról szóló 2. hallgatói hírlevélben már részletesen írtunk a bejelentkezésről és a tantárgyfelvétellel kapcsolatos tudnivalókról, valamint a nyelvi tantárgyfelvételt érintő változásokat is összefoglaltuk. Mivel az említett hírlevél továbbra is elérhető honlapunkon (http://www.kth.bme.hu/hivatal/hirdetmenyek/aktualis/1772/), ezért ezekben a témákban az ott közzétett információkat és tudnivalókat csak röviden megemlítjük, és a még le nem írt, de fontosnak vélt további tudnivalókat közöljük.
 

Amennyiben a hírlevél elolvasása után kérdése merül fel, bizalommal fordulhat hozzánk elérhetőségeinken: e-mailben info@kth.bme.hu; telefonon: +36-1-463-4242 vagy személyesen ügyfélfogadási időben a KTH-ban. Az adott napi ügyfélfogadási időről honlapunkon (jobb oldali rész) tájékozódhat előzetesen.





1. Legfontosabb időszakok és határidők:

időszak, esemény, feladat neve időtartam, határidő
bejelentkezési időszak 2017.06.20. 06:00 – 2017.09.03. 23:59
előzetes tantárgy- és kurzusfelvételi időszak 2017.06.22. 18:00 – 2017.08.25. 12:00
regisztrációs időszak 2017.08.28. – 2017.09.01.
a 2016/17/2 félév újraátlagolása és lezárása 2017.08.28. – 2017.09.01.
végleges tantárgy- és kurzusfelvételi időszak  2017.08.28. 18:00 – 2017.09.03. 23:59
az első tanítási nap 2017.09.04
költségtérítés/önköltség 1. részlet fizetési határideje 2017.09.04. (azoknak, akik már az előző félévben
is Diákhitel 2–ből fizették az önköltséget, a fizetési határidő 2017.11.15.)
szorgalmi időszak 2017.09.04. – 2017.12.08.
a bejelentkezés esetleges visszavonásának határideje 2017.10.14.
felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség kiírása várhatóan 2017. október második felében
felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség fizetési határideje várhatóan: 2017.11.25.
szigorlatok felvételének időszaka  2017.06.22. 18:00 – 2017.11.26. 23:59
vizsgajelentkezési időszak 2017.12.04. 18:00 – 2018.01.22. 23:59
pótlási időszak 2017.12.11. – 2017.12.15.
vizsgaidőszak  2017.12.18. – 2018.01.22.

[vissza]

2. Regisztrációs időszak, bejelentkezés: 

2.1. Amiről a KTH 2. hallgatói hírlevél a 2016/17/2 félévzárásról c. hírlevélben már írtunk:

A 2017/18/1 félévre bejelentkezés …

  • a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Beiratkozás/Bejelentkezés felületén végezhető el;
  • minden képzésen, ahol jogviszonnyal rendelkezik, kötelező;
  • aktív félévre csak lejárt határidejű tartozás nélkül;
  • passzív félévre egybefüggően két félévben lehet, további passzív félévet csak a Kari Tanulmányi Bizottság engedélyezhet a 036B Kérelem a passzív félévek megengedett számának emelésére Neptun kérvény alapján. 
  • során legyen figyelemmel arra, hogy a passzív félévek összesített száma korlátozott (alapképzésen 4, mesterképzésen 4, osztatlan képzésen 6 passzív féléve lehet összesen). Felhívjuk figyelmét, hogy a BME megszünteti a hallgatói jogviszonyát, ha a passzív féléveinek összesített száma elérte a szabályzat szerint engedélyezettet és a 2017/18/1 féléve ismét passzív félévnek minősülne, valamint nem rendelkezik engedéllyel a passzív félévek számának emelésére. 
  • azért sem mulasztható el, mert ha a félévre bejelentkezést egymást követően három alkalommal elmulasztja, a BME megszünteti a hallgatói jogviszonyát. 

2.2. Amiről még nem írtunk, de a bejelentkezést és a félévi státuszt érintő lényeges tudnivaló:

2.2.1. A 2017/18/1 félév hivatalból passziválásra kerül …

  • ha 2017. szeptember 3-án 23:59-ig nem jelentkezik be. A BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat (BME TVSZ) alapján a félévet passzív félévként kell nyilvántartani, az első oktatási héten a KTH jelentkezteti be passzív félévre.
  • amennyiben bejelentkezett aktív félévre és a tantárgya(ka)t is felvette, de a bejelentkezést követően lejárt határidejű fizetési kötelezettségét 2017. augusztus 31-én 23:59-ig nem egyenlíti ki, ill. augusztus 31-ig nem nyújt be a fizetés halasztására vonatkozó kérelmet, amit a Kari Tanulmányi Bizottság elfogad(ott). Ebben az esetben is a KTH módosítja passzívra a státuszát.
  • ha az önköltséges finanszírozású képzésre átsorolt hallgató a regisztrációs időszak végéig nem írja alá a képzési szerződést és nem adja le azt a KTH-ban, továbbá ezáltal nem nyilatkozik tanulmányai önköltséges formában történő folytatásáról.

2.2.2. A 2017/18/1 félév utólagos aktiválása …

  • 2017. szeptember 17-ig kérelmezhető a 102/1 Kérvény félév utólagos aktíválására vagy a 102/2 Kérvény félév utólagos aktiválására DIÁKHITEL szerződés alapján Neptun kérvényeken, ha az aktív félévre történő bejelentkezés minden feltételének eleget tesz. 
  • Mindkét kérvény ún. díjköteles kérvény, leadásuk 5500 Ft összegű különeljárási díj megfizetéséhez kötött, ami a leadáskor automatikusan kiírásra kerül és a kérvény leadását követő 1 órán belül kell megfizetni. 

2.2.3. Az aktív félévre tett bejelentkezés a hallgató által visszavonható …

  • 2017. október 14-ig külön indokolás nélkül a 031/A Bejelentkezés visszavonása Neptun kérvény beadásával. A bejelentkezés visszavonása esetén a félév passzív félévnek minősül. 
  • 2017. október 15-től 2018. január 26-ig csak rendkívüli, a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 45. § (2) bekezdésében foglalt esetekben (szülés, baleset, betegség, vagy más, önhibán kívüli váratlan ok) a 031 Utólagos passzív félév kérése Neptun kérvényen. A váratlan ok igazolására szolgáló dokumentumot csatolni szükséges a kérelemhez, ill. a dokumentum eredeti példányát – amennyiben azt a Kari Tanulmányi Bizottság kéri – be kell mutatni. A kérelemben döntést hozó Kari Tanulmányi Bizottság döntésében rendelkezik a hallgató által esetlegesen befizetett költségtérítés, illetve önköltség, valamint a hallgató részére kifizetett ösztöndíjak és egyéb juttatások visszafizetésének mértékéről és módjáról is.  


3. Tantárgy- és kurzusfelvétel:

3.1. Amiről a KTH 2. hallgatói hírlevél a 2016/17/2 félévzárásról c. hírlevélben már írtunk:

A tantárgyfelvétel …
  • a Neptun hallgatói web Tárgyak/Tárgyfelvétel felületén végezhető el. 
  • feltétele, hogy előzetesen aktív félévre jelentkezzen be, ne legyen lejárt határidejű tartozása, és teljesítse a tantárgy felvételének követelményét, és ha van, a kurzusfelvételi követelményt. 
  • előtt a kurzus Megjegyzés mezőjét is javasolt ellenőrizni a tantárgyfelvételt esetlegesen érintő információk megismeréséhez.
  • vizsgakurzussal érvényes aláírás birtokában lehetséges. Ha a tantárgykövetelmény nem tartalmaz eltérő rendelkezést, akkor a 2017/18/1 félévben a 2014/15/1 félévben, vagy azután megszerzett aláírások lesznek érvényesek.
  • előzetes időszaka 2017. augusztus 25-én 12 óráig tart
  • sikertelensége, amennyiben a felvenni kívánt tantárgy előkövetelménye teljesül, a 017 Kivizsgálási kérelem sikertelen tantárgy-felvétel miatt Neptun kérvényen jelezhető 2017. szeptember 3-án 23:59-ig.

A korábban felvett, de nem teljesített tantárgyak ismételt felvételéért a 2012. szeptember 1-jétől jogviszonyt létesítő hallgatók felvett kurzusonként 4500 Ft összegű különeljárási díjat kötelesek fizetni. Kivétel ez alól a szakmai gyakorlat, a szigorlat és a laborfelmentett kurzus (amennyiben a hallgató valamennyi követelményt teljesített az előző tantárgyfelvétel során).
Korábban felvett és teljesített tantárgy ismételt felvétele a 008 Kérelem ismételt tárgyfelvételre/javító célú újrateljesítésre korábban már teljesített tárgyból Neptun kérvény elfogadása esetén lehetséges. A kérvény beadása 4500 Ft különeljárási díj megfizetéséhez kötött. 

3.2. Amiről még nem írtunk, de a tantárgyfelvételt érintő lényeges tudnivaló:

3.2.1. A tantárgy- és kurzusfelvétel véglegesítése …

  • 2017. augusztus 28-án 18 órától 2017. szeptember 3-án 23:59-ig lesz lehetséges. Ha már az előzetes tantárgyfelvételi időszakban felvette a tantárgyait, akkor ebben az időszakban csak ellenőriznie kell a tantárgyfelvételeit.
  • a kurzusok indításától is függ. A kurzusok indítását érintő szabályzati rendelkezések:  A tantárgy kurzusát el kell indítani, ha
    •  az előzetes tantárgyfelvételi időszak végén az arra jelentkezők száma a meghirdetésekor előírt minimumot eléri vagy meghaladja vagy
    • a kurzus kötelező tantárgynak a mintatanterv szerinti félévében meghirdetett olyan kurzusa, melynek felvétele és teljesítése a tantárgy teljesítése érdekében kötelező és arra legalább egy hallgató jelentkezett. Ha egy kurzuson a jelentkezők száma nem éri el a tanszék által meghirdetett minimumot, vagy a kurzus nem kötelezően teljesítendő tantárgy kurzusa, akkor a tanszék dönthet úgy, hogy a kurzus nem indul, vagy a kurzus indulásáról későbbre halaszthatja a döntést. Amennyiben a kurzus a tanszék döntése alapján nem indul el, a tanszéki adminisztrátor törli a hallgatókat a kurzusról, és a tantárgyról, majd a hallgatókat Neptun üzenetben valamint e-mailben értesíti a törlésről. Amennyiben a kurzus indításáról a tanszék a regisztrációs héten később hoz döntést, a hallgatókat a döntés elhalasztásáról értesíti. A halasztott döntés legkésőbbi időpontja a regisztrációs időszak utolsó előtti munkanap 14:00 óra. A tanszék a kurzusról lejelentkezést korlátozhatja, amennyiben a hallgatókat erről előzetesen tájékoztatja.


  • Amennyiben a kurzus várólistáján vannak jelentkezők, úgy
    • a mintatanterv szerint az adott félévben kötelezően meghirdetendő tantárgy esetében a kurzuslétszám(ok) emelésével vagy új kurzus(ok) indításával minden olyan hallgató számára lehetővé kell tenni a tantárgy kurzusainak felvételét, akik esetében ezt a mintatanterv előírja,
    • kötelezően választható, illetve szabadon választható tantárgyak esetében a Tanszék szabadon dönt a kurzuslétszámok emeléséről, illetve új kurzusok indításáról.

3.2.2. Az utólagos tantárgyfelvétel/tantárgyleadás …

  • a 018 Utólagos tantárgyfelvételi / tantárgytörlési kérelem (NEM SAJÁT HIBÁBÓL !) Neptun kérvényen kérelmezhető 2017. szeptember 11-én 23:59-ig, ha a kérvény beadásának indoka valamilyen adminisztratív/tanszéki hiba (pl. az elfogadott tantárgyai még nem kerültek átvezetésre/akkreditálásra, vagy a 2016/17/2 félévi eredménye nem került bejegyzésre a Neptunba, stb.). A kérelem díjmentes.
  • a 019 Utólagos tantárgyfelvételi / tantárgytörlési kérelem (SAJÁT HIBÁBÓL) Neptun kérvényen kérelmezhető 2017. szeptember 11-én 23:59-ig, ha pl. elmulasztotta a tantárgyfelvételt, ill. -leadást, vagy korábbi tartozás miatt a regisztrációs hét végéig nem tudta felvenni a tantárgyait és passzív félévre jelentkezett/jelentkeztették be, de a 102/1 vagy 102/2 sz. Neptun kérvényen kérelmezte a félév aktiválását, stb. A kérelem díjköteles, az utólagos felvételért vagy leadásért kurzusonként 5500 Ft különeljárási díj fizetendő, amiből egy kurzus díja (5500 Ft) a kérvény leadásakor automatikusan kiírásra kerül, majd a KTH a felvett/leadott tantárgy kurzusainak számától függően további 5500 Ft összegű különeljárási díja(ka)t fog kiírni a feldolgozás során.  

A regisztrációs időszakot követően ….

  • amennyiben csak kurzuscserét szeretne, akkor kérését írásban a tantárgyat oktató Tanszéken kell benyújtania. A kurzuscseréhez a tantárgyfelelős és a kurzusoktatók együttes hozzájárulása szükséges.
  • Az első oktatási hét első munkanapján az oktatási szervezeti egység tanulmányi adminisztrátora törli
    • az elindított kurzusok várólistáján levő hallgatók kurzus és tantárgyjelentkezéseit és
    • a párhuzamos előkövetelménnyel rendelkező tantárgyra és kurzusára, illetve kurzusaira tett azon hallgatói jelentkezéseket, ahol a párhuzamos előkövetelmény nem teljesül.
  • amennyiben 2017/18/1 félévi státusza 2017. szeptember 17. után is passzív marad és nem kérelmezte a félév utólagos aktiválását, esetlegesen felvett tantárgyait a KTH letörli.
  • is jelentkezhet szigorlatra, és a felvett szigorlatot leadhatja külön kérelem nélkül 2017. november 26-án 23:59-ig. 


4. Költségtérítéses/önköltséges hallgatóknak szóló információk:

4.1. Költségtérítés/önköltség 1. részlet (alapdíj) kiírása, befizetése, esetleges kedvezmények:

4.1.1. Az 1. részlet kiírása és fizetési határideje:


2017. augusztus 4-én kiírásra került a költségtérítés/önköltség 1. részlete 2017. szeptember 4-i fizetési határidővel. 
Azoknak a hallgatóknak, akik már az előző félévben is Diákhitel 2-ből fizették az önköltséget, 2017. november 15-i fizetési határidővel írta ki a KTH az önköltség 1. részletét. 
Azoknak a hallgatóknak, akiknek valamilyen okból (pl. mert két azonos képzéskódú képzésük van és még nem nyilatkoztak, melyik képzésen folytatják tanulmányaikat) még nem került kiírásra az 1. részlet, vagy a regisztrációs időszak után az első oktatási héten vagy a felvett kreditek alapján fizetendő önköltséggel együtt csak októberben kerül kiírásra az önköltség 1. részlete.

4.1.2. Az 1. részlet és a felvett kreditek alapján fizetendő önköltség összege:

A fizetendő költségtérítés/önköltség összege a KTH honlap GY.I.K. (gyakran ismétlődő kérdések) felület Pénzügyek/Mennyi költségtérítést kell fizetnem? menüpontján belül a 2017/2018 tanév alatti Költségtérítés-önköltség táblázat alapján kerül meghatározásra. A táblázatban a képzés és a beiratkozás éve alapján nézhető meg a fizetendő költség(ek) összege.  

4.1.3. Az 1. részlet fizetési határidejének módosítása, részletfizetés lehetősége:

A költségtérítés/önköltség 1. részletéből csökkentés, kedvezmény nem adható, fizetési határidő módosítása vagy részletfizetés viszont kérelmezhető a 101/1 Kérelem költségtérítés/önköltség befizetési határidejének módosítására és a 101/2 Kérelem DIÁKHITELBŐL fedezendő tétel befizetési határidejének a módosítására Neptun kérvényeken. 


4.2. Költségtérítés/önköltség 2. részlet (felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség) kiírása, befizetése, esetleges kedvezmények: 

4.2.1. A 2. részlet kiírása és fizetési határideje: 


A felvett kreditek alapján fizetendő önköltség 2. részlet várhatóan 2017. október második felében kerül kiírásra, 2017. november 25-i fizetési határidővel. 

4.2.2. A 2. részlet csökkentésének kérelmezése, fizetési határidejének módosítása, részletfizetés lehetősége: 


A felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség csökkentése 2017. szeptember 3-án 23:59-ig díjmentesen kérelmezhető a 010/A Költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem személyes okokból és a 003/A Költségtérítés csökkentés kérelem (aláírás esetén) Neptun kérvényeken. 

A 010/A Költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem személyes okokból Neptun kérvény elfogadása esetén a Kari Tanulmányi Bizottság döntése szerinti kedvezményben részesül a hallgató. Kedvezményt általában kiemelkedő tanulmányi eredmény, közösségi vagy szakmai tevékenység vagy szociális helyzete alapján kaphat. Az önköltség (költségtérítés) csökkentés iránti kérelmek egységes kezeléséről és az adható kedvezményekről Kari szabályzat rendelkezik, ami elérhető a Karok honlapján. A tanulmányi eredmény a Neptun alapján ellenőrizhető, a közösségi és szakmai tevékenységet, valamint a szociális helyzetet igazolni szükséges. Az igazolásokkal kapcsolatban a Kari Hallgatói Képviseletek tudnak tájékoztatást adni. 
A 003/A Költségtérítés csökkentés kérelem (aláírás esetén) Neptun kérvényt csak a költségtérítéses pénzügyi státuszú hallgatóknak kell benyújtania, amennyiben vizsgás tantárgyra fizetendő költségtérítésből érvényes aláírásuk alapján költségtérítés kedvezményben szeretnének részesülni. Ha a tantárgyból érvényes aláírással rendelkezik, az adott tantárgyra meghatározott költségtérítés 1/3-át kell megfizetnie költségtérítésként. 
Az önköltséges pénzügyi státuszú hallgatóknak vizsgakurzus felvétele esetén nem kell beadniuk a 003/A sz. kérvényt, mivel az önköltséges hallgatóknak a BME Térítési és Juttatási Szabályzatának 26/A. § (5) bekezdése alapján alanyi jogon jár a kedvezmény, a felvett kreditek alapján fizetendő önköltség már a csökkentett összeggel kerül kiírásra. „Önköltséges hallgató vizsgakurzus felvételekor az adott tantárgy kreditalapon kalkulált önköltségi díjának
a) a felét fizeti, amennyiben féléves önköltségi díja kreditektől nem függő részt nem tartalmaz,
b) a negyedét fizeti, amennyiben féléves önköltségi díja kreditektől nem függő részt is tartalmaz.” 

A regisztrációs hetet követően a 2017. szeptember 17-én 23:59-ig a 010/B Határidőn túli költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem személyes okokból és a 003/B Határidőn túli költségtérítés csökkentés kérelem meglévő tantárgy aláírás esetén Neptun kérvényeken kérhető kedvezmény a felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítésből/önköltségből a 010/A és a 003/A kérvényekkel azonos módon. A 010/B és a 003/B kérvények viszont már díjköteles kérvények, vagyis leadásuk esetén 1200 Ft szolgáltatási díjat kell fizetnie. 

A felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség tekintetében is kérhető fizetési határidő módosítás vagy részletfizetés a 101/1 és a 101/2 sz. Neptun kérvényeken legkésőbb 2017. november 30-án 23:59-ig

4.3. Képzési szerződés aláírása és leadása a KTH-ban:


A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény rendelkezése alapján az önköltség (költségtérítés) fizetése mellett folytatott képzés tekintetében hallgatói képzési szerződést kell kötni. A 2017/18/1 félévtől önköltséges képzésre felvett vagy önköltséges képzésre átsorolt hallgatók a képzési szerződést saját maguk nyomtatják ki 2 példányban a hallgatói Neptun web Információ/Általános nyomtatványok felületén a Képzési szerződés önköltséges hallgatók részére nyomtatványt kiválasztva és a sorvégi + (Lehetőségek) közül a Nyomtatásra kattintva. A rendszer pdf-ben generálja le a képzési szerződést, ami megnyitást követően nyomtatható. A kinyomtatott képzési szerződést elolvasást és aláírást követően a felvetteknek a beiratkozáson, az átsorolt hallgatóknak legkésőbb a regisztrációs hét végéig ügyfélfogadási időben a KTH (R. ép. aulában található) információs pultjánál kell leadniuk. Amennyiben a képzési szerződés leadását elmulasztja, akkor az aktív félévre bejelentkezését érvénytelenítik, vagyis státuszát passzívra módosítják (lásd még 2.2.1. bekezdés).


5. Kedvezményes tanulmányi rend kérelmezése:

A kedvezményes tanulmányi rend a 022 Kedvezményes tanulmányi rend iránti kérelem Neptun kérvényen 
a regisztrációs hét végéig (2017. szeptember 3-ig) adható be az alábbi indokok esetében: 
  • kiemelkedő tanulmányi eredmény, illetve tehetséggondozási programban való részvétel, 
  • párhuzamos képzésben – ide értve a nemzetközi csereprogramokat, mobilitási programokat és más ösztöndíjas képzéseket is – való részvétel, 
  • folyamatosan jó tanulmányi eredmény mellett végzett kiemelkedő szakmai tevékenység, illetve közösségi tevékenység vagy közfeladat ellátása, 
  • országos szintű, aktív élsportolói tevékenység,

a félév során bármikor beadható az alábbi indokok esetében:
  • szülés, illetve gyermekgondozás, továbbá szülési szabadság, 
  • szociális, illetve egészségügyi helyzet megváltozása.

A kérelemhez mellékelni szükséges egy Excel fájlt, amiben a hallgató megadja a kedvezménnyel érintett tantárgyak nevét, tárgykódját és a kedvezmény típusát. További mellékletként csatolandó a kérelemben megadott indokot alátámasztó dokumentum. A benyújtandó igazolásokat részletesen a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 131. § (3) bekezdése tartalmazza. 
A kérelemről a Kari Tanulmányi Bizottság (KTB) dönt. A KTB engedélyét a KTH határozatban rögzíti. A határozat ügyfélfogadási időben vehető át a KTH R. épület aulájában található iratkiadójában. 
A hallgató a kedvezményes tanulmányi rendről kapott engedélyről és az abban foglaltakról köteles az érintett tantárgyak és kurzusok oktatóit tizenöt napon belül tájékoztatni, valamint a követelmények egyéni teljesítési módját és ütemezését előzetesen egyeztetni. A tájékoztatás és egyeztetés elmulasztása esetén a kedvezmény nem érvényesíthető. Az egyeztetés módjában Karonként eltérés lehet.


6. Félév eleji egyéb KTH-s ügyintézés:


6.1. Hallgatói jogviszony igazolás átvétele:

Hallgatói jogviszony igazolást a 2017/18/1 félévről előreláthatólag 2017. szeptember 5-től kérhet megnövelt ügyfélfogadási időben az R. épület aulájában az információs pultnál található munkahelyeken, amennyiben a bejelentkezési kötelezettségének eleget tett. 

6.2. Magyar és angol nyelvű igazolás a tanulmányi eredményekről:

Az R. ép. aulájában és a KTH folyosóján található terminálokon az Igazolás kérése a tanulmányi eredményekről menüpontot választva kapott sorszámmal igazolás kérhető az előző féléves tanulmányi eredményekről magyar és angol nyelveken a KTH-ban. Az igazolás (leckekönyvkivonat) kiadása abban az esetben lehetséges, ha a hallgatónak nincs lejárt határidejű tartozása. Az ügyintéző a kért dokumentumo(ka)t azonnal elkészíti. A dokumentumok 3 példányszám alatt ingyenesen kikérhetőek, 3 példányszám feletti kérés esetén 500 Ft szolgáltatási díj fizetendő. A fentiek alapján a 029 Leckekönyv fordítás kérése Neptun kérvény kikerült a beadható kérvények közül. A tanulmányi eredmények német nyelven igazolása megszűnt.

6.3. Diákigazolvány érvényesítése a 2017/18/1 félévben: 

A 2016/17/2 félévi diákigazolvány matricák 2017. október 31-ig érvényesek. A 2017/18/1 félévi érvényesítés kezdetéről honlapunkon tájékoztatjuk. Azok számára, akik a 2016/17/2 félévben passzív féléven voltak, és a 2017/18/1 félévben aktív félévre jelentkeznek be, várhatóan 2017. szeptember 5-től lesz lehetséges a diákigazolvány érvényesítése.

Az újonnan megrendelt diákigazolványok átvételének módjáról szintén tájékoztatni fogjuk honlapunkon. Kérjük, szíveskedjen tanulmányi híreinket rendszeresen követni.  

Jó tanulást és sikeres félévet, valamint hasznos tapasztalatokat kívánunk!
Központi Tanulmányi Hivatal
   

BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület földszint   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2017. szeptember 22. péntek   ·   2017/2018/1 félév 4. hete   ·   Hivatal félfogadási idő a mai napon: 08:30–12:00

Az oldal elavult, archív adatokat tartalmazhat!

KTH hallgatói hírlevél a félévzárásról (2)

Kedves Hallgató!

A június 24-én véget érő vizsgaidőszakot követő nyári pihenés, munka vagy külföldi nyári egyetem stb. megkezdése előtt a következő félévre bejelentkezéssel és az előzetes tantárgy- és kurzusjelentkezéssel kapcsolatos legfontosabb határidőkről, valamint a félévzárást érintő egyéb tudnivalókról szeretnénk tájékoztatást adni hírlevelünkben.

1.  Félévre bejelentkezés:

Időszaka:

2016. június 23. 08:00 – 2016. szeptember 4. 23:59


A bejelentkezéssel kapcsolatos egyéb tudnivalók
:

  • a Neptun Ügyintézés/Beiratkozás/Bejelentkezés felületén lehetséges az adott félév kiválasztását követően a + (Lehetőségek) opción belül a Beiratkozást kiválasztva, majd a Nyilatkozat - félév státuszáról ablakban az aktív vagy passzív lehetőség megjelölése után a Nyilatkozom gombra kattintva. A Neptun rendszerüzenetet küld a bejelentkezés sikerességéről.
  • minden képzésen, ahol hallgatói jogviszonya van, nyilatkozni kell a félév státuszáról;
  • amennyiben a bejelentkezést egymást követő 3 alkalommal elmulasztja, a BME a Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai alapján egyoldalú elbocsátó jognyilatkozattal megszünteti a hallgatói jogviszonyát;
  • lejárt határidejű tartozással aktív félévre nem lehetséges a bejelentkezés;
  • tantárgyfelvétel nélkül is lehet aktív a féléve;
  • passzív félévre egybefüggően két félévben jelentkezhet be a hallgató, további maximum két passzív félévet a dékán engedélyezhet a hallgató 036B Kérelem a passzív félévek megengedett számának emelésére Neptun kérvénye alapján. A passzív félévek száma összességében nem lehet több mint a képzési idő fele (felfelé kerekítve). Felhívjuk figyelmét, hogy ha a megengedett számú passzív félévet már igénybe vette és a féléve ismét passzívnak minősülne, a BME egyoldalú elbocsátó nyilatkozattal megszünteti a hallgatói jogviszonyát, amennyiben nem rendelkezik a további passzív félévre engedéllyel.

kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

036B Kérelem a passzív félévek megengedett számának emelésére

2016.06.23. 08:00

2016.09.04. 23:59

  • Amennyiben kérelmezett tantárgybefogadást/tantárgyátvezetést és a 2016/17/1 félévben passzív félévre szeretne bejelentkezni, az elismert tantárgyak leadását nem tudja megtenni. Ebben az esetben a passzív félév iránti igényéről a regisztrációs hét végéig, 2016. szeptember 4-én 23:59 –ig, a 999 A felsorolt kérvényfajtákba nem foglalható kérések elektronikus kérvényben nyilatkozhat. Nyilatkozata alapján a KTH passzív félévre jelentkezteti be.


2. 
Előzetes tantárgy- és kurzusfelvétel:


Időszaka
:


a legtöbb hallgatónak: 2016. június 27. 18:00 – 2016. augusztus 26. 12:00


az ÉMK, ÉPK, KJK „jobb tanulóinak”: 2016. június 27-én 12:00 és 17:00 között is


Az Építőmérnöki, Építészmérnöki, Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karokon a „jobb eredményt” elért hallgatók számára június 27-én 12 és 17 óra között azok a tantárgyak vehetők fel, amire más Karok hallgatói nem jelentkezhetnek.

  • Az Építőmérnöki Kar Tanulmányi Bizottságának döntése alapján azok a BSc és MSc képzésekben részt vevő hallgatók részesülnek kedvezményben, akiknek a 2015/16/2 félévet követően a kumulált átlaga legalább 3,50.
  • Az Építészmérnöki Kar Tanulmányi Bizottságának döntése alapján azok a BSc és osztatlan képzéses hallgatók vehetik fel korábban a tantárgyaikat, akiknek a 2015/16/2 félévet követően a kumulált átlaga legalább 3,70. Ezen kívül csak az Építészeti Ábrázolás Tanszék tantárgyait 11 órától felvehetik a CAADence konferencián regisztrált hallgatók.
  • A Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar Tanulmányi Bizottsága azokat a hallgatókat részesíti kedvezményben, akiknek a 2015/16/2 félévi ösztöndíjindexe legalább 3,90, vagy a TDK eredmény, a szakkollégiumban vagy a Formula Racing Team-ben végzett tevékenység alapján a Kari Tanulmányi Bizottság által meghatározott hallgatói csoportba tartoznak.

A tanulmányi eredmények megállapításához 2016. június 27-én délelőtt a KTH elvégzi a 2015/16/2 félév átlagolását, majd a kedvezményben részesülő hallgatókat Neptun üzenetben értesíti a tárgyjelentkezés kezdetéig. A félévi ösztöndíjindex és a kumulált átlag a hallgatói Neptun web Tanulmányok/Tanulmányi átlagok felületén ellenőrizhető.

A tantárgy- és kurzusfelvétellel kapcsolatos egyéb tudnivalók:

  • A tantárgyfelvételhez előzetesen be kell jelentkezni aktív félévre, nem lehet lejárt határidejű tartozása, a tantárgy végleges követelményét és amennyiben a Tanszék a kurzushoz (is) állított be követelményt, akkor azt is teljesíteni szükséges.
  • Továbbra is javasoljuk a Tárgyak/Tárgyfelvétel felületen az órarend tervező funkció használatát, aminek segítségével már a tantárgyfelvételt megelőzően összeállítható az órarend. Az órarend tervező használatához részletes leírás található a http://kth.bme.hu/document/1403/original/HWEB_Orarend_tervezo.pdf oldalon.
  • Szintén javasolt a 2015/16/2 féléves eredmények bejegyzésének ellenőrzése. A Tanszékek június 25-én éjfélig rögzíthetik az eredményeket a Neptunba. Amennyiben eltérést tapasztal, a 006 Jegyeltérés bejelentése Neptun kérvényen kérheti az eltérés kivizsgálását. A halasztott vizsgák és a nyári szakmai gyakorlatok eredményeinek bejegyzésére a Tanszékeknek június 29. és augusztus 27. között lesz lehetőségük.
  • A Villamosmérnöki és Informatikai Kar IMSc programra jelentkező elsőéves hallgatói várják meg a tantárgyak gyakorlati kurzusainak felvételével a felvételi döntést. A programba felvételt nyert hallgatókat külön tankörökbe sorolják, ezeknek a tanköröknek rögzített órarendi időpontjai lesznek. Ezekre a kurzusokra csak azok jelentkezhetnek, akik pozitív felvételi döntésről kaptak értesítést a Neptunban.
  • A Neptun hallgatói web Tárgyak/Tárgyfelvétel felületén a Csak a meghirdetett tárgyak jelölőnégyzet bepipálását követően a féléveknél a 2016/17/1 félévet kiválasztva, a tárgytípusnál a mintatanterv tárgyait bejelölve, majd a mintatantervek közül a megfelelőt kiválasztva listázhatóak a meghirdetett tantárgyak.
  • A kurzusok Megjegyzés mezőjét is javasolt ellenőrizni, mivel a tanszékek a kurzus Megjegyzés mezőjében is közölhetnek a tantárgyfelvételt érintő információkat (pl. adott gyakorlati kurzust milyen kurzuskódú laborkurzussal együttesen kell felvenni, stb.).
  • Vizsgakurzusra jelentkezés előtt szíveskedjék ellenőrizni az aláírás érvényességét. Vizsgajeggyel záruló tantárgy aláírása a megszerzés félévében és az azt követő hat félévben érvényes. A 2016/17/1 félévben a 2013/14/1 félévben, vagy azután megszerzett aláírások lesznek érvényesek.


Teendők sikertelen tantárgyfelvétel esetén
:

  • A tantárgy végleges követelményének teljesülése ellenére is sikertelen tantárgyfelvételt a 017 Kivizsgálási kérelem sikertelen tantárgy-felvétel miatt Neptun kérvényen lehet jelezni.

kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

017 Kivizsgálási kérelem sikertelen tantárgyfelvétel miatt

2016.06.27. 12:00

2016.09.04. 23:59



  • A Neptun működési hibája miatti tantárgyfelvételi probléma a neptun@bme.hu címre küldött levélben jelezhető.
  • Amennyiben a betelt kurzuslétszám miatt nem tud a tantárgyra jelentkezni, a létszámemelésben a tantárgyat meghirdető Tanszék segítségét kérheti.


Javító célú ismételt tantárgyfelvétel
:


Amennyiben korábbi félévben már teljesített tantárgyat javítás céljából ismételten fel szeretne venni, kérését a 008 Kérelem ismételt tárgyfelvételre korábban már teljesített tárgyból kérvényen nyújthatja be. A kérvény beadási határideje Karonként eltérhet.

kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

008 Kérelem ismételt tárgyfelvételre korábban már teljesített tárgyból

2016.06.27. 06:00

Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felületen az érvényesség vége mezőben szereplő határidő (legkorábbi beadási határidő 2016.08.15. 23:59)


Nyelvi tantárgyak felvétele, leadása
:

  • A KTH honlapján és a Neptun Saját adatok >> Személyes adatok menüpont alatti extra mezőkben június 27-ig közzétesszük a rendelkezésre álló ingyenes nyelvi egységek számát. A közzétett adatokkal szemben a „051 Felszólalás a közzétett ingyenes nyelvi egységek adataival szemben” kérvényen lehet felszólalással élni jogvesztő határidő mellett.

kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

051 Felszólalás a közzétett ingyenes nyelvi egységek adataival szemben

2016.06.27. 06:00

2016.07.12. 23:59

 

  • A 0 kredites nyelvi tantárgyak 2016. augusztus 26-án délig adhatóak le, ezt követően a minimum létszámot elért 0 kredites nyelvi kurzusokról már nincs lehetőség lejelentkezni. A nyelvi tantárgyak felvételét érintő további előírásokról a BME GTK Idegen Nyelvi Központ honlapján a Tevékenység/Hallgatói Nyelvoktatás/Tárgyfelvétel/Rektori Utasítás felületén talál információkat (http://inyk.bme.hu/?targyfelvetel).


Tárgyfelvétel újra a regisztrációs héten
:

Az előzetes tantárgyfelvételi időszakot követően legközelebb a regisztrációs hét első napján, augusztus 29-én 16 órától lesz lehetősége tantárgyfelvételre. A végleges tantárgyfelvételi időszak szeptember 4-én 23:59-ig tart.

 


3. 
Tanulmányi eredmények megállapítása, átsorolások, elbocsátások:


Ahogyan az előzetes tantárgyfelvételnél már jeleztük, a KTH a jegybeírási időszak lezárását követően június 27-én délelőtt elvégzi a 2015/16/2 félév átlagolását és a tanulmányi eredmények megállapítását. A megállapított féléves és kumulált tanulmányi eredmények a hallgatói Neptun web Tanulmányok/Tanulmányi átlagok felületén lesznek ellenőrizhetőek.

A finanszírozási forma megváltozását rögzítő átsoroló határozatok, valamint a tanulmányi okból történő elbocsátásról szóló határozatok várhatóan a június 27-i héten kerülnek postázásra a Neptunban megadott értesítési címre (értesítési cím hiányában a tartózkodási vagy az állandó lakcímre). A határozatok kivonatát Neptun üzenet és e-mail formájában is megküldjük az átsorolásban, valamint az elbocsátásban érintett hallgatóknak.


Átsorolások
:

Tanulmányi eredmény alapján történő átsorolás:

Külön adunk majd tájékoztatást a KTH honlapján.

Támogatási idő alapján történő átsorolás:

A Felsőoktatási Információs Rendszerben (a továbbiakban: FIR), valamint a Neptunban nyilvántartott adatok alapján kerül megállapításra a hallgatók által felhasznált állami ösztöndíjas/államilag támogatott félévek száma. A KTH az átsorolást a jogszabályi előírások alapján hivatalból végzi el. A támogatási idő lejárta miatt azok a hallgatók kerülnek átsorolásra önköltséges/költségtérítéses képzésre, akiknek a 2015/16/2 félév végén lejárt a 12 féléves egyéni, vagy az adott képzéshez rendelkezésre álló (képzési idő+2 félév) támogatási ideje.

A támogatási időt a másik felsőoktatási intézményben felhasznált félévek is csökkenthetik, ezért a https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/fir.html oldalon javasolt utánanézni az egyes felsőoktatási intézményekben nyilvántartott felhasznált féléveknek.

Felhívjuk a figyelmet, hogy az adott képzéshez rendelkezésre álló támogatási időbe bele kell számítani az előző azonos képzésen elhasznált támogatási időt is.


Átsorolás önköltséges/költségtérítéses képzésre hallgatói kérelem alapján
:

Amennyiben kérelmezni szeretné, hogy a 2016/17/1 félévtől átsorolásra kerüljön állami ösztöndíjasról önköltséges, vagy államilag támogatottról költségtérítéses képzésre, akkor kérését a 012/B Átsorolási kérelem költségtérítéses/önköltséges pénzügyi státuszba Neptun kérvényen nyújthatja be 2016.06.30. és 2016.08.15. között. A kérelem benyújtása által például lehetősége van jövőben tervezett további képzésre államilag támogatott helyet „megspórolni”, ugyanakkor kérjük a kérelem benyújtását alaposan szíveskedjék átgondolni, mert a besorolás legalább egy tanév időtartamra szól és a visszasorolásra csak a tanulmányi eredmény alapján történő átsorolásnál leírt feltételek teljesülése esetén lesz ismét lehetősége. 


Amit az önköltséges/költségtérítéses képzésre átsorolásra kerülő hallgatóknak tudni érdemes:


Amennyiben tanulmányaikat a 2016/2017. tanévben is folytatják, és aktív félévre jelentkeznek be, önköltséget/költségtérítést kell fizetniük.
Az önköltség/költségtérítés mértékéről a KTH honlap GY.I.K. (gyakran ismétlődő kérdések)/Pénzügyek/Mennyi költségtérítést kell fizetnem felületén elérhető Költségtérítés-önköltség táblázat alapján tájékozódhatnak előzetesen. A táblázatban a képzésük neve és a jogviszonyuk kezdete alapján tudják megkeresni a fizetendő önköltséget/költségtérítést. A 2016/2017. tanévtől fizetendő önköltség/költségtérítés jellemzően két részből áll. Az 1. részlet (alapdíj) az őszi félévekben augusztus második felében, a tavaszi félévek előtt január második felében kerül kiírásra és minden félév elején a bejelentkezési időszak végéig kell megfizetni. A felvett kreditek után fizetendő önköltség/költségtérítés az őszi félévben október második felében, a tavaszi félévben március második felében kerül kiírásra, és (legkésőbb) a vizsgajelentkezés kezdetéig kell megfizetni. Határidő módosítása és részletfizetés mindkét tételre a BEFIZETÉS HATÁRIDEJÉIG kérelmezhető, kedvezmény viszont csak a felvett kreditek után fizetendő tételből adható.(A határidő módosításával, ill. részletfizetéssel, valamint a kedvezmény kérésével kapcsolatos tudnivalókat a következő félév kezdete előtt küldendő hírlevelünk részletesen tartalmazni fogja.)


Elbocsátások:


Egy hallgató a 2015/16/2 félév vizsgaidőszaka után, a tanulmányi eredmények megállapítását követően az alábbi két okból kerülhet elbocsátásra:

  • Amennyiben a képzési és kimeneti követelményekben meghatározott képzési idő kétszerese lejár és nem szerez végbizonyítványt (abszolutóriumot). Ha a hallgató más felsőoktatási intézményből történő átvétellel, vagy intézményen belüli képzésváltás után került a képzésre, akkor a Kari Tanulmányi Bizottság által az átvételi döntésben meghatározott határidőig kell a végbizonyítványt megszereznie.


A végbizonyítvány megszerzésére rendelkezésre álló határidő a Neptun hallgatói web Tanulmányok/Képzés adatok felületén is megtekinthető a Várható befejezés mezőben.


FIGYELEM!
Ahogyan arról a május 8-án közzétett, félévzárásról szóló első hírlevelünkben már tájékoztatást adtunk, a 015/2 Képzési idő hosszabbítási kérelem (2x idő) Neptun kérvényen június 26-án éjfélig előre kérelmezhető a képzési idő meghosszabbítása. A kérvényt a Kari Tanulmányi Bizottság bírálja el. Amennyiben a kérvény elfogadásra kerül, a döntés alapján a Neptun rendszerben beállítjuk a végbizonyítvány megszerzésére rendelkezésre álló határidőt és a félév végén a képzési idő kétszeresének lejárta miatt nem kerül kiküldésre az elbocsátó határozat.

  • Amennyiben azonos képzésen, azonos tantárgyból 2012. szeptember 1-jét követően tett sikertelen vizsgáinak/szigorlatainak, javító- és ismétlő javító vizsgáinak/szigorlatainak összesített száma eléri a hatot. Sikertelen vizsgának azt a vizsgát kell tekinteni, amit a hallgató megkísérel teljesíteni, de elégtelen (1) jegyet kap.


A 6 elégtelen miatti elbocsátás jogszabályi előírás, ezért az elbocsátás alól méltányossági alapon sem lehet felmentést kapni.



4. 
Egyéb információk:

  • A KTH nyáron is nyitva tart. Június végétől kedd, szerda és csütörtöki napokon délelőtt lesz ügyfélfogadás. Az adott napi ügyfélfogadási időről honlapunkon (http://kth.bme.hu/) tájékozódhat. A nyáron is bizalommal fordulhat hozzánk az info@kth.bme.hu címre küldött levélben.
  • A nyári időszakban lehetőség van a hallgatói jogviszony igazolás postázását kérni a Neptun tanulmányi rendszerben megadott értesítési, annak hiányában állandó lakcímére. A hallgatói jogviszony igazolás postázása a 027 Különleges hallgatói jogviszony igazolás kérése elektronikus kérvényben kérhető. Postázás kérése esetén az igazolás szolgáltatási díj (500 Ft) köteles.
  • Amennyiben nyári szakmai gyakorlatát nem budapesti helyszínen tölti, felhívjuk a figyelmét a 066sz Vidéki helyszínű oktatás, szakmai gyakorlat miatti igazolás kérése Neptun kérvényen igényelhető igazolásra, amely birtokában a diákigazolvánnyal azonos kedvezményt vehet igénybe a lakhelye és a szakmai gyakorlat helyszíne között.
  • A 2016/17/1 félévet megelőzően augusztus második felében újabb hírlevélben tájékoztatjuk a félévkezdéssel kapcsolatos határidőkről és tudnivalókról.



Szép nyarat és jó pihenést kívánnak a KTH munkatársai!

 

 

« Vissza