3 kiemelt hírünk érkezett, kérjük, olvassa el figyelmesen. [ bezárás ]

OECD-Európai Bizottság felmérése

2018. január 17. szerda

Az OECD és az Európai Bizottság rövid felmérést készít a diákok körében, hogy mennyire elégedettek a felsőoktatási szolgáltatásokkal és milyen fejlesztési javaslataik lennének a szakpolitikai döntéshozók számára.

A kérdőívet kitöltők közül néhányan esélyt kapnak, hogy részt vegyenek egy brüsszeli HEInnovate konferencián, ahol együtt gondolkodhatnak más európai országok hallgatóival a felsőoktatást érintő kérdésekről.

Bár a határidő viszonylag rövid (2017. január 19.), talán két vizsga között lazításként alkalmuk adódik a diákoknak az angol nyelvű kérdőív kitöltésére, mely 5-10 percet vesz igénybe.


Subject: HEI-Hack! Become part of the process

 

Dear students,

 

The European Commission and the Organisation for Economic Co-operation and Development are supporting higher education institutions across Europe to be more innovative and entrepreneurial! Students have a powerful role in this! Help to find out what higher education institutions can improve to equip students with the knowledge, know-how and networks they need to become change-makers for a better world!

Rest assured that the data will be treated confidentially! From the completed questionnaires – hopefully from students all across the European Union – a report will be prepared from the anonymised data that will inform policy makers and leaders of higher education institutions. The report will be published on www.heinnovate.eu.

 

Become part of this and submit your opinion by 19 January 2018! http://oe.cd/HEI-Hack2018

 

Thank you!

 

The HEInnovate Team (contact: Andrea.CAPACCIOLI@oecd.org

Kedvezményes tantárgyfelvétel az OHV kérdőívek kitöltése alapján

2018. január 16. kedd

Tisztelt Hallgató!

A 2017/18 tanév 2. félévére vonatkozó, 2018.01.25. csütörtökön induló tantárgyfelvétel lesz az első, amelynél az előző félévi OHV kérdőívek kitöltése alapján kedvezményben részesülhetnek a hallgatók.


Az OHV kitöltési aktivitás szerint előnyben részesül az a hallgató

  • akinek 2017/18/1 félévi  tanulmányi státusza aktív, és a félévben minden, az OHV szabályzat szerint kitölthető kérdőívét kitöltötte,
  • akinek 2017/18/1 félévi tanulmányi státusza aktív, és nem volt előző félévi OHV kérdőíve,
  • akinek 2017/18/1 félévi tanulmányi státusza passzív.

Ehhez kapcsolódóan a Neptun Hallgatói web alkalmazás Információ / Lekérdezések, információk menüpontjában található „OHV_kérdőíveim_száma” lekérdezéssel tudja ellenőrizni, hol tart az OHV kérdőíveinek kitöltésével. (Akinek nem volt a félévben legenerált kérdőíve, annak a lekérdezés „Nincs találat” eredménnyel tér vissza.)


Az OHV kitöltési aktivitás szerinti előnyben részesítés menetrendje:

  • 2018.01.22: a vizsgaidőszak utolsó napja
  • 2018.01.24: jegybeírási időszak vége
  • 2018.01.25:

    1. délelőtt: kedvezményes tantárgyfelvételre jogosult hallgatók értesítése
    2. 12:00-15:50: kedvezményes tantárgyfelvétel tanulmányi, szakmai alapon, az érintett karokon
    3. 16:00-17:50: kedvezményes tantárgyfelvétel OHV alapján
    4. 18:00-: normál tantárgyfelvétel

(Az időszakok közti 10 perces megszakítások információtechnológiai okokból szükségesek.)


OHV kérdőívek kitöltése az egész időszak alatt lehetséges, de a tárgyfelvételi időszakok kezdetén jelentkező magas terhelés csökkentése érdekében 25-én déltől az OHV portál elérésében várható korlátozás.

Kérjük, az OHV kérdőívek kitöltésével járuljon hozzá a BME-n folyó oktatás minőségének javításához, egyúttal éljen a kedvezményes tantárgyfelvétel lehetőségével!



2018. január 16.

BME KTH Neptun Üzemeltetés

KTH hallgatói hírlevél 2017/18/1 félévzárásról – vizsgajelentkezési-, pótlási- és vizsgaidőszak

2017. december 3. vasárnap

Kedves Hallgató!

2017. december 4-én 18 órakor indul a vizsgajelentkezés,

  • módosult a Térítési és Juttatási Szabályzat,
  • a késedelmes feladatleadásért és az összegző teljesítményértékelések második alkalommal történő pótlásáért fizetendő különeljárási díjak összege csökkent,
  • a késedelmes feladatleadásért és a díjköteles pótlásért fizetendő különeljárási díjak a pótlási időszakot követően kerülnek kiírásra a vizsgaidőszakra eső határidővel,
  • 2017. december 27-én 10:30-tól 2018. január 2-án 06:00-ig nem lesz lehetősége pénzügyi műveleteket végezni (pl. kiírt tételt befizetni) a Neptunban,

és még számtalan, a vizsgajelentkezési-, pótlási- és vizsgaidőszakokkal kapcsolatos fontos információ és tájékoztatás, valamint változás (VÁLTOZÁS!), amiket jelen hírlevelünkből megismerhet.

Bár a szorgalmi időszak vége felé és a vizsgaidőszak, valamint az ünnepek közeledtével egyre több a teendő és feladat, kérjük, szíveskedjen néhány percet szánni a hírlevél elolvasására. Amennyiben kérdése merül fel, forduljon bizalommal hozzánk elérhetőségeinken (elsősorban e-mailen: info@kth.bme.hu, vagy a KTH nyitvatartási idejében (http://www.kth.bme.hu/) személyesen, vagy a 463-4242 telefonszámon).


1. Időszakok

2. A pótlási időszakról (előírások, hallgatói teendők, változások)

2.1. Késedelmes feladatleadás

2.2. Szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelések (zárthelyi dolgozatok) javítása, pótlása

3. A vizsgajelentkezésről

3.1. Vizsgára/szigorlatra jelentkezés/lejelentkezés lépései

3.2. Jelentkezés/lejelentkezés előző nap 12 óráig, kivéve egyedi jelentkezési időszakhoz kötött vizsgaalkalmak

3.3. Tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára

3.4. Vizsgázni érvényes aláírással lehet

3.5. Megajánlott jegy esetén is szükséges a vizsgajelentkezés

4. A vizsgaidőszakról

4.1. Javító- és ismétlő javító vizsgák

4.2. Vizsga előtt kötelező a személyazonosság igazolása

4.3. Vizsgáról távollét igazolása 8 napon belül a Tanszéken

4.4. Elbocsátás 6. elégtelen vizsgajegy megszerzése esetén

5. Aktuális Neptun kérvények

6. Egyéb információk

6.1. Gyűjtőszámlára utalás év végi rendje

6.2. Diákigazolványt helyettesítő igazolások igénylése

6.3. Szabályzatmódosítások

6.4. KTH év végi nyitva tartása

 


1. Időszakok:

időszak megnevezése

időszak kezdete

időszak vége

vizsgajelentkezési időszak

2017. december 4. 18:00

2018. január 22. 23:59

pótlási időszak

2017. december 11.

2017. december 15.

vizsgaidőszak

2017. december 18.

2018. január 22.


2. A pótlási időszakról (előírások, hallgatói teendők, változások):

A félévközi érdemjegy, a vizsgával záruló tantárgyak esetében pedig az aláírás megszerzése érdekében szükséges tanulmányi teljesítményértékelések javítására vagy pótlására a szorgalmi időszakot követően a pótlási időszakban kerülhet sor.


[vissza]

2.1. Késedelmes feladatleadás:

Amennyiben a tantárgykövetelmény lehetővé teszi, az otthon készített feladat, terv, hallgatói mű stb. a tantárgykövetelményben előírt határidő után késedelmesen beadható a pótlási időszak végéig. Az eredeti és az új leadási határidő között legalább egy hetet kell biztosítani. A késedelmes feladatleadásért (VÁLTOZÁS!) 2500 Ft összegű különeljárási díj fizetendő. A különeljárási díjat a tanszék adatszolgáltatása alapján a Dékáni Hivatal írja ki. A kirovandó különeljárási díjról már előre tájékozódhat, mivel a tanszékek feladatként rögzítik, ami a Neptun hallgatói web Tárgyak/Feladatok felületén látható az aktuális félévnél. A feladat valamennyi tantárgynál Késés miatt kiírandó különeljárási díjak száma néven látható. Különeljárási díj kirovására viszont csak akkor kerül sor, ha a tanszék a feladathoz eredményt rögzít, vagyis az eredmény oszlop kitöltötté válik. Amilyen szám az eredmény oszlopban rögzítésre kerül, annyiszor 2500 Ft különeljárási díj lesz fizetendő. A befizetési határidő a kirovást követő 15 nap. Amennyiben a tanszék által rögzített eredménnyel nem ért egyet, reklamációjával a különeljárási díj Neptunban való kiírását megelőzően a tanszékhez fordulhat. A Neptunban történő díjkiírást követően a kiírt tétel ellen a kiírást követő 15 napon belül a 007 Felszólalás fizetési kötelezettség kirovása ellen elektronikus kérvényen lesz lehetősége felszólalni. A kérvény a Pénzügyek/Befizetés felületen adható be az aktív státuszú tétel sorára állva és a + (Lehetőségek) közül a Kérvény leadása opciót kiválasztva.

[vissza]

2.2. Szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelések (zárthelyi dolgozatok) javítása, pótlása:

A tanszék által javításra, ill. pótlásra meghatározott első alkalom igénybevételére a kurzust felvett minden hallgató díjmentesen jogosult, ha a tantárgykövetelményben, illetve BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzatban előírt jelenléti követelményeket teljesítette.

Amennyiben a tantárgykövetelmény lehetőséget biztosít, a hallgató a szorgalmi időszakban végzett összegző teljesítményértékelést második alkalommal is pótolhatja, ill. javíthatja. Az összegző teljesítményértékelések második pótlási és javítási lehetőségével akkor élhet a hallgató, ha a teljesítményértékelésen vagy annak első alkalommal meghirdetett pótlási vagy javítási lehetőségén részt vett.

A tanszék abban az esetben köteles a második pótlási, illetve javítási lehetőséget biztosítani, ha a korábbi összegző teljesítményértékelések során a hallgatók legalább egyharmada nem szerzett „Aláírva” aláírás bejegyzést vagy elégtelentől különböző félévközi érdemjegyet.

A tanszék a második pótlási/javítási lehetőséget a Neptunban ún. „Díjköteles pótlás” típusú vizsgaalkalomként írja ki, amire a vizsgákkal azonos módon a Vizsgák/Vizsgajelentkezés felületen jelentkezhet.

A második pótlás díjköteles, vagyis második pótlás esetén (VÁLTOZÁS!) 4500 Ft összegű különeljárási díjat kell fizetnie. (VÁLTOZÁS!) A fizetendő különeljárási díj a KTH által kerül kiírásra 15 napos fizetési határidővel.

Mivel a fizetési határidő a vizsgaidőszakra fog esni és tartozás esetén nem tud vizsgára jelentkezni, ill. a vizsgarendjét sem tudja módosítani, ezért amennyiben díjköteles pótláson vesz részt, javasoljuk, előre gondoskodjék a pótlásért fizetendő különeljárási díj gyűjtőszámlára utalásáról. Kérjük, hogy a gyűjtőszámlára utalás során legyen figyelemmel arra, hogy az év végén az utalás rendje módosul és a 2017. december 21-ig (munkaidőben) elutalt összegeket tudják érkeztetni az idei évben a gyűjtőszámlájára, továbbá 2017. december 27-én 10:30-tól 2018. január 2-án 06:00-ig nem fog tudni pénzügyi műveletet végezni a Neptunban, így pl. kiírt tételét sem tudja teljesíteni. A gyűjtőszámlára utalás év végi rendjéről bővebb tájékoztatást a 6. Egyéb információk c. bekezdésben olvashat.

Javasoljuk továbbá, hogy amennyiben a pótláson mégsem vesz részt, szíveskedjék a pótlási alkalomról a Neptunban lejelentkezni. Ha nem jelentkezik le, kiírásra kerül a különeljárási díj, ami csak a 007 Felszólalás fizetési kötelezettség kirovása ellen elektronikus kérvény benyújtása által és a tanszékkel történt egyeztetést követően lesz törölhető.

[vissza]


 

3. A vizsgajelentkezésről:

3.1. Vizsgára/szigorlatra jelentkezés/lejelentkezés lépései:

A Neptun hallgatói web Vizsgák/Vizsgajelentkezés felülete szolgál a vizsgára/szigorlatra való jelentkezésre. A 2017/18/1 félév és a tantárgy kiválasztását követően a Vizsgák listázása gombra kattintva jelennek meg a meghirdetett vizsgaalkalmak. A megfelelő vizsgaalkalom kiválasztása után a sor végén található + (Lehetőségek) közül a Jelentkezés opciót választva tehető meg a jelentkezés. Ugyanezen a felületen lehetséges a korábban felvett vizsga leadása, amennyiben a + (Lehetőségeknél) a Leadás opciót választjuk.

Az adott tantárgyból korábbi és a jelenlegi félévben elért valamennyi eredménye egyben megtekinthető, ha a vizsga sorában a tantárgy előtti + ikonra kattint.

[vissza]

3.2. Jelentkezés/lejelentkezés előző nap 12 óráig, kivéve egyedi jelentkezési időszakhoz kötött vizsgaalkalmak:

Vizsgaalkalomra jelentkezni, a jelentkezést visszavonni a vizsgát megelőző nap 12:00 órájáig kizárólag a Neptunon keresztül lehet.

Szigorlat szóbeli részvizsgájához, továbbá a Tanszék által a szorgalmi vagy pótlási időszakra esetlegesen előrehozott vizsgaalkalomhoz a Tanszék egyedi vizsgajelentkezési időszakot állíthat be, mely legkorábban a vizsga/szigorlat kezdete előtt hetvenkét órával érhet véget. Ha a Tanszék egy vizsgaalkalomhoz (pl. szigorlat, előrehozott vizsga) egyedi vizsgajelentkezési időszakot állít be, akkor az időszak a Neptun hallgatói web Vizsgák/Vizsgajelentkezés felületén az adott tantárgy vizsgaalkalmának sorára állva a + (Lehetőségek) felületen a Vizsga adatok opciót kiválasztva megjelenő Vizsga adatok ablak Alapadatok fülén az Egyedi vizsgajelentkezési időszak kezdete és vége mezőkben tekinthető meg.

[vissza]

3.3. Tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára:

Lejárt határidejű tartozás esetén nem jelentkezhet vizsgára. Esetleges tartozását a Neptun hallgatói web Pénzügyek/Befizetés és Visszafizetés felületein ellenőrizheti a Minden félév és az Aktív státuszú szűrések beállítását követő listázással.

[vissza]

3.4. Vizsgázni érvényes aláírással lehet:

A vizsgával záruló tantárgyaknál a vizsgára bocsáthatóság feltétele az „Aláírva” aláírás bejegyzés megszerzése a szorgalmi vagy legkésőbb a pótlási időszak végéig. Szigorlatot az a hallgató tehet, aki a mintatantervben előírt előzetes feltételeket teljesítette és a szigorlathoz rendelt tantárgyak kreditjét megszerezte.

Vizsgajeggyel záruló tantárgy aláírása általában a megszerzés félévében és az azt követő hat félévben érvényes. A 2017/18/1 félévben a 2014/15/1 félévben, vagy azután megszerzett aláírások érvényesek. A BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 114. § (5) bekezdése lehetővé teszi, hogy a tantárgykövetelmény az érvényesség tekintetében a fentiektől eltérően rendelkezzen. A korábban megszerzett aláírás csak a Kari Tanulmányi Bizottság külön engedélye esetén vehető figyelembe a vizsgajelentkezésnél.

Aláírás megtagadása esetén az esetlegesen felvett vizsgáról Önnek kell lejelentkeznie, mert a lejelentkezés elmulasztása esetén az igazolatlan távolmaradásért 5500 Ft összegű különeljárási díjat kell fizetnie.

[vissza]

3.5. Megajánlott jegy esetén is szükséges a vizsgajelentkezés:

Amennyiben vizsgával záruló tantárgyból megajánlott jegyet kap, szíveskedjék a tantárgyat oktató tanszékkel vagy az oktatóval egyeztetni, hogyan kerül bejegyzésre az eredménye. Az eredmény beírásához Önnek kell feljelentkeznie egy előre meghatározott vizsgaalkalomra vagy a tanszéki adminisztrátor jelentkezteti fel és írja be az eredményét. Vizsgajelentkezés hiányában a tanszék nem fogja tudni beírni az eredményt a Neptunba.

[vissza]


4. A vizsgaidőszakról:

4.1. Javító- és ismétlő javító vizsgák:

Adott félévben egy tantárgyból tehető vizsgák száma nincs korlátozva. Az ugyanabból a tantárgyból 2016. szeptember 1-jétől tett harmadik és további vizsga (szigorlat) díjköteles. A különeljárási díj mértéke 4500 Ft.

A harmadik, ill. a további vizsgáért (szigorlatért) fizetendő különeljárási díjakat a KTH fogja kiírni (VÁLTOZÁS!) a vizsga eredmény beírását követő munkanapon 3 napos befizetési határidővel.

A Tanszék egyes vizsga- és szigorlati alkalmakat eleve javító, ill. ismétlő javító vizsgaalkalomként jelölhet meg, amelyre történő jelentkezés során előnyben részesíthetők az adott vizsgaidőszakban korábban sikertelen vizsgát/szigorlatot tett vagy a sikeres vizsgájukat/szigorlatukat javítani szándékozó hallgatók.

Megfelelően indokolt kérés esetén a javítóvizsga, ill. az ismételt javítóvizsga más oktató vagy bizottság előtt tehető le. A kérelmet a tantárgyat oktató tanszék vezetőjéhez, ha a tanszékvezető is érintett a vizsgáztatásban, akkor a dékánhoz lehet benyújtani legkésőbb a vizsga kezdete előtt 3 munkanappal.

A hallgató kérése alapján az adott vizsgaidőszakban ismétlő javítóvizsgának minősülő vizsgát (3. vizsgát) legalább kéttagú bizottság előtt kell letenni.

[vissza]

4.2. Vizsga előtt kötelező a személyazonosság igazolása:

A vizsga előtt az oktató köteles ellenőrizni a hallgató személyazonosságát, ami bármely, személyazonosság igazolására alkalmas arcképes okmánnyal (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, útlevél) vagy diákigazolvánnyal igazolható.

[vissza]

4.3. Vizsgáról távollét igazolása 8 napon belül a Tanszéken:

A tanulmányi rendszerben felvett vizsgán/szigorlaton köteles megjelenni. Amennyiben nem jelenik meg, tudása nem értékelhető és a tanszék „Nem jelent meg” bejegyzést tesz a Neptunban. Ebben az esetben a Vizsgák/Felvett vizsgák felületen a Megjelent oszlopban egy piros színű X jelet fog látni. A felvett vizsgáról/szigorlatról való távollétet 8 napon belül kell személyesen, írásban, elektronikusan vagy meghatalmazott útján a tanszéknél igazolnia. Amennyiben a tanszék a kérést elutasítja, a Kari Tanulmányi Bizottság dönthet az igazolás elfogadásáról. A tanszék elutasítása esetén kérését a KTB-hez a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felületén elérhető 052 Vizsgáról távollét igazolása kérvényen nyújthatja be.

Amennyiben a vizsgáról távolmaradás igazolatlannak minősül, 5500 Ft különeljárási díjat kell fizetnie. A különeljárási díjat a KTH fogja kiírni 15 napos befizetési határidővel.

[vissza]

4.4. Elbocsátás 6. elégtelen vizsgajegy megszerzése esetén:

A BME egyoldalú elbocsátó nyilatkozattal megszünteti a hallgatói jogviszonyát, ha azonos tantárgyból 2012. szeptember 1-jét követően tett sikertelen (=elégtelen eredményű) vizsgáinak (szigorlatainak), javító- és ismétlő javító vizsgáinak (szigorlatainak) összesített száma eléri a hatot (vagyis a Neptunban 6 db elégtelen jegy került beírásra vizsgás tantárgyból vagy szigorlatból). Az elbocsátás törvényi előírás, ezért az elbocsátás alól méltányossági alapon sem lehet felmentést kapni. Felhívjuk figyelmét, hogy a 6. elégtelent követően újabb vizsgán esetlegesen megszerzett érvényes osztályzat sem jelent felmentést az elbocsájtás alól, jogorvoslati alapot sem teremt.

[vissza]


5. Aktuális Neptun kérvények:

kérvény megnevezése

érvényesség kezdete

érvényesség vége

egyéb tudnivaló

011 Átvételi kérelem

2017.12.04. 06:00

2018.01.30. 23:59 A megjelölt időpont a szabályzat szerinti legkésőbbi időpont, javasolt a kérelmet 2018. január közepéig benyújtani, hogy a következő félév időben előkészíthető legyen.

Amennyiben a megpályázott képzésre átvételnél feltétel alkalmassági vizsgán való részvétel, a kérvényt a vizsga napját megelőző 10. napig be kell adni.

012/B Átsorolási kérelem költségtérítéses/önköltséges pénzügyi státuszba

2017.12.06. 06:00

2018.01.22. 23:59

 

015/2 Képzési idő hosszabbítási kérelem (2x idő)

2018.01.02. 06:00

2018.01.22. 23:59

A kérvény azoknak a hallgatóknak szól, akiknek a tanulmányaik befejezésére rendelkezésre álló idő (a képzési idő kétszerese, ill. 2016 szeptembere előtti képzésváltás/átvétel esetén a Kari Tanulmányi Bizottság által meghatározott határidő) a jelenlegi félév végén lejár, de nem sikerül abszolutóriumot szerezniük és a TVSZ 64.§ (1) a) pontja alapján elbocsátásra kerülnének. A kérvény benyújtásával a félév végi elbocsátást megelőzően kérelmezhetik a képzési idő meghosszabbítását.

024/A Tárgyekvivalencia vizsgálat, ha erre épülő tárgyat kíván felvenni

2017.12.05. 06:00

2018.01.21. 23:59

A kérvényhez elektronikus mellékletként kötelező csatolni a KTH honlap (www.kth.bme.hu) E-ügyintézés/Intézmény, szak változtatás (átvétel), tantárgy befogadás felületéről letöltött Excel sablon alapján elkészített tantárgy befogadási táblázatot Excel fájlként. Nem a BME-n teljesített tantárgy esetén mellékelni szükséges a tantárgy teljesítését igazoló hiteles dokumentumot, valamint a teljesített tantárgy programját, vagy web-es elérhetőségét. A Gazdaság- és Társadalomtudományi Karos hallgatóknak a tárgyekvivalencia kérvényhez további mellékletet szükséges csatolniuk, amiről a kérvényben találnak részletes tájékoztatást. 

024/B Tárgyekvivalencia vizsgálat, ha nem kíván erre épülő tárgyat felvenni

2017.12.05. 06:00

2018.02.02. 23:59

025 Kérelem tantárgyak átvezetésére a BME-n teljesített azonos kódú tantárgyak esetén.

2017.12.05. 06:00

2018.02.02. 23:59

A 025 sz. kérvényben kérelmezhető a vizsgás tantárgyból megszerzett érvényes aláírás átvezetése is. Az aláírás átvezetése esetén az adott félévre a tantárgy vizsgakurzussal felvételre kerül.

031 Utólagos passzív félév kérése

2017.10.16. 06:00

2018.01.26. 23:59

A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 45. § (2) bekezdése alapján különösen indokolt esetben adható be, vagyis ha „a hallgató a hallgatói jogviszonyból eredő kötelezettségeinek szülés, továbbá baleset, betegség vagy más váratlan ok miatt, önhibáján kívül nem tud eleget tenni.” A kérvény indoklását igazolással kell alátámasztani.

052 Vizsgáról távollét igazolása

2017.12.18. 06:00

2018.01.30. 23:59

A kérvényt csak abban az esetben kell benyújtania, ha a vizsgáról távolmaradását a Tanszéken már igazolta, és a Tanszék az igazolást elutasította. Amennyiben pl. betegség miatt nem tudott megjelenni a vizsgán, a betegségről szóló igazolást kötelező a kérvényhez mellékletként csatolni.

[vissza] 



6. Egyéb információk:

6.1. Gyűjtőszámlára utalás év végi rendje:

A BME gyűjtőszámlára utalt összege(ke)t 2017. év végéig december 22-ig naponta (reggel 9 óráig) lesz lehetőségünk érkeztetni a gyűjtőszámlára. Az ünnepek alatti egyetemi munkarend miatt szünetel a gyűjtőszámla kezelés. December 22-ét követően legközelebb 2017. december 27-én reggel végezzük az elutalt összegek gyűjtőszámlára érkeztetését.

Pénzügytechnikai okokból 2017. december 27. délelőtt 10:30 órától 2018. január 2. reggel 06:00 óráig a Neptun Hallgatói Web alkalmazásban le lesznek tiltva a pénzügyi műveletek. Ezen időszakban nem lehet kiírt tételt teljesíteni a Neptunban!

Ebből következően 2017. december 27-én 08:00 és 10:30 között, majd pedig csak 2018. január 2. reggel 06:00 órától lesz lehetősége a hallgatóknak, hogy a BME gyűjtőszámlájára utalt összegekből teljesítsék kiírt tételeiket a Neptunban.

[vissza]

6.2. Diákigazolványt helyettesítő igazolások igénylése:

A 066 és 067 számú Neptun kérvényeken 2017. december 20-ig igényelt diákigazolványt helyettesítő igazolások kiállítására van lehetőség az idei évben. Amennyiben a már korábban kiállított igazolásának érvényessége 2017. december 20. és 2018. január 2. között jár le, szíveskedjék az új igazolás kiállítására vonatkozó kérését a fenti határidőig a Neptun Ügyintézés/Kérvények/Kitölthető kérvények felületen leadni. Az elkészült igazolások december 21-én és 22-én ügyfélfogadási időben még átvehetőek lesznek az R. ép. aulájában található iratkiadóban (információnál).

[vissza]

6.3. Szabályzatmódosítások:

Módosult a Térítési és Juttatási Szabályzat (a továbbiakban: TJSZ). Az új szabályzat 2017. november 28-tól hatályos és a Hallgatói Szolgáltatási Igazgatóság (https://hszi.bme.hu/) honlapján (lesz) elérhető. Az új TJSZ 4. számú mellékletét képezi a hallgatók által fizetendő egyéb díjak szabályozása. Az egyéb díjakat összefoglaló táblázat rövidesen elérhető lesz a KTH honlap Szabályzatok (http://www.kth.bme.hu/hivatal/szabalyzatok/) felületén.

2017. november 17-től hatályos a nyelvoktatás különös szabályairól és díjairól szóló 17/2009. (08.29.) Rektori Utasítás módosításáról kiadott 25/2017. (XI.17.) Rektori-Kancellári közös Utasítás. Az utasítás elérhető az Idegen Nyelvi Központ honlapján: http://inyk.bme.hu/wp-content/uploads/2016/08/25-2017-Rektori-Kancellári-Utasítás-Nyelvoktatás.pdf

A kiadott szabályozás alapján a KTH aktualizálta a nyelvi egységek egyenlegét, ami megtekinthető a Neptun hallgatói web Saját adatok/Személyes adatok felületén. További tájékoztatás olvasható honlapunkon (http://www.kth.bme.hu/hivatal/hirdetmenyek/aktualis/1801/).

A tantárgyfelvételt érintő legfontosabb változásokról készült összefoglaló elérhető az Idegen Nyelvi Központ honlapján: http://inyk.bme.hu/oktatas/hallgatoi-nyelvoktatas/targyfelvetel

[vissza]

6.4. KTH év végi nyitva tartása:

A KTH ügyfélfogadási rendje 2017. december 22-ig a szokásos rend szerint alakul. Az adott napi ügyfélfogadási időről a honlapunkon tájékozódhat. A 2017. december 23. és 2018. január 1. közötti időszakban zárva tartunk. Az újévben január 2-án 12 órától lesz először ügyfélfogadás.

[vissza]

Eredményes vizsgaidőszakot és Áldott, Békés, Boldog Karácsonyt kívánnak a KTH munkatársai!

 

BME Központi Tanulmányi Hivatal

Cím: 1111 Budapest, Műegyetem rkp. 7-9., R épület földszint   ·   : 1521 Budapest Pf. 91.   ·   :   ·   Kapcsolat
flag-hu
2018. január 19. péntek   ·   2017/2018/1 félév 21. hete   ·   Hivatal félfogadási idő a mai napon: 08:30–12:00

Az oldal elavult, archív adatokat tartalmazhat!

KTH hallgató hírlevél a 2017/2018/1. félév kezdésről

Kedves Hallgató!

Augusztus 28-ával újabb regisztrációs hét és ezzel újabb félév kezdődik. A regisztrációs hét előtti időszak alkalmas arra, hogy áttekintse a félév eleji teendőket és határidőket, valamint tájékozódjon a félévkezdéskor aktuális Neptun kérvényekről és az esetleges változásokról is. Hírlevelünkkel ebben szeretnénk a segítségére lenni.
 
A félévzárásról szóló 2. hallgatói hírlevélben már részletesen írtunk a bejelentkezésről és a tantárgyfelvétellel kapcsolatos tudnivalókról, valamint a nyelvi tantárgyfelvételt érintő változásokat is összefoglaltuk. Mivel az említett hírlevél továbbra is elérhető honlapunkon (http://www.kth.bme.hu/hivatal/hirdetmenyek/aktualis/1772/), ezért ezekben a témákban az ott közzétett információkat és tudnivalókat csak röviden megemlítjük, és a még le nem írt, de fontosnak vélt további tudnivalókat közöljük.
 

Amennyiben a hírlevél elolvasása után kérdése merül fel, bizalommal fordulhat hozzánk elérhetőségeinken: e-mailben info@kth.bme.hu; telefonon: +36-1-463-4242 vagy személyesen ügyfélfogadási időben a KTH-ban. Az adott napi ügyfélfogadási időről honlapunkon (jobb oldali rész) tájékozódhat előzetesen.





1. Legfontosabb időszakok és határidők:

időszak, esemény, feladat neve időtartam, határidő
bejelentkezési időszak 2017.06.20. 06:00 – 2017.09.03. 23:59
előzetes tantárgy- és kurzusfelvételi időszak 2017.06.22. 18:00 – 2017.08.25. 12:00
regisztrációs időszak 2017.08.28. – 2017.09.01.
a 2016/17/2 félév újraátlagolása és lezárása 2017.08.28. – 2017.09.01.
végleges tantárgy- és kurzusfelvételi időszak  2017.08.28. 18:00 – 2017.09.03. 23:59
az első tanítási nap 2017.09.04
költségtérítés/önköltség 1. részlet fizetési határideje 2017.09.04. (azoknak, akik már az előző félévben
is Diákhitel 2–ből fizették az önköltséget, a fizetési határidő 2017.11.15.)
szorgalmi időszak 2017.09.04. – 2017.12.08.
a bejelentkezés esetleges visszavonásának határideje 2017.10.14.
felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség kiírása várhatóan 2017. október második felében
felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség fizetési határideje várhatóan: 2017.11.25.
szigorlatok felvételének időszaka  2017.06.22. 18:00 – 2017.11.26. 23:59
vizsgajelentkezési időszak 2017.12.04. 18:00 – 2018.01.22. 23:59
pótlási időszak 2017.12.11. – 2017.12.15.
vizsgaidőszak  2017.12.18. – 2018.01.22.

[vissza]

2. Regisztrációs időszak, bejelentkezés: 

2.1. Amiről a KTH 2. hallgatói hírlevél a 2016/17/2 félévzárásról c. hírlevélben már írtunk:

A 2017/18/1 félévre bejelentkezés …

  • a Neptun hallgatói web Ügyintézés/Beiratkozás/Bejelentkezés felületén végezhető el;
  • minden képzésen, ahol jogviszonnyal rendelkezik, kötelező;
  • aktív félévre csak lejárt határidejű tartozás nélkül;
  • passzív félévre egybefüggően két félévben lehet, további passzív félévet csak a Kari Tanulmányi Bizottság engedélyezhet a 036B Kérelem a passzív félévek megengedett számának emelésére Neptun kérvény alapján. 
  • során legyen figyelemmel arra, hogy a passzív félévek összesített száma korlátozott (alapképzésen 4, mesterképzésen 4, osztatlan képzésen 6 passzív féléve lehet összesen). Felhívjuk figyelmét, hogy a BME megszünteti a hallgatói jogviszonyát, ha a passzív féléveinek összesített száma elérte a szabályzat szerint engedélyezettet és a 2017/18/1 féléve ismét passzív félévnek minősülne, valamint nem rendelkezik engedéllyel a passzív félévek számának emelésére. 
  • azért sem mulasztható el, mert ha a félévre bejelentkezést egymást követően három alkalommal elmulasztja, a BME megszünteti a hallgatói jogviszonyát. 

2.2. Amiről még nem írtunk, de a bejelentkezést és a félévi státuszt érintő lényeges tudnivaló:

2.2.1. A 2017/18/1 félév hivatalból passziválásra kerül …

  • ha 2017. szeptember 3-án 23:59-ig nem jelentkezik be. A BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat (BME TVSZ) alapján a félévet passzív félévként kell nyilvántartani, az első oktatási héten a KTH jelentkezteti be passzív félévre.
  • amennyiben bejelentkezett aktív félévre és a tantárgya(ka)t is felvette, de a bejelentkezést követően lejárt határidejű fizetési kötelezettségét 2017. augusztus 31-én 23:59-ig nem egyenlíti ki, ill. augusztus 31-ig nem nyújt be a fizetés halasztására vonatkozó kérelmet, amit a Kari Tanulmányi Bizottság elfogad(ott). Ebben az esetben is a KTH módosítja passzívra a státuszát.
  • ha az önköltséges finanszírozású képzésre átsorolt hallgató a regisztrációs időszak végéig nem írja alá a képzési szerződést és nem adja le azt a KTH-ban, továbbá ezáltal nem nyilatkozik tanulmányai önköltséges formában történő folytatásáról.

2.2.2. A 2017/18/1 félév utólagos aktiválása …

  • 2017. szeptember 17-ig kérelmezhető a 102/1 Kérvény félév utólagos aktíválására vagy a 102/2 Kérvény félév utólagos aktiválására DIÁKHITEL szerződés alapján Neptun kérvényeken, ha az aktív félévre történő bejelentkezés minden feltételének eleget tesz. 
  • Mindkét kérvény ún. díjköteles kérvény, leadásuk 5500 Ft összegű különeljárási díj megfizetéséhez kötött, ami a leadáskor automatikusan kiírásra kerül és a kérvény leadását követő 1 órán belül kell megfizetni. 

2.2.3. Az aktív félévre tett bejelentkezés a hallgató által visszavonható …

  • 2017. október 14-ig külön indokolás nélkül a 031/A Bejelentkezés visszavonása Neptun kérvény beadásával. A bejelentkezés visszavonása esetén a félév passzív félévnek minősül. 
  • 2017. október 15-től 2018. január 26-ig csak rendkívüli, a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény 45. § (2) bekezdésében foglalt esetekben (szülés, baleset, betegség, vagy más, önhibán kívüli váratlan ok) a 031 Utólagos passzív félév kérése Neptun kérvényen. A váratlan ok igazolására szolgáló dokumentumot csatolni szükséges a kérelemhez, ill. a dokumentum eredeti példányát – amennyiben azt a Kari Tanulmányi Bizottság kéri – be kell mutatni. A kérelemben döntést hozó Kari Tanulmányi Bizottság döntésében rendelkezik a hallgató által esetlegesen befizetett költségtérítés, illetve önköltség, valamint a hallgató részére kifizetett ösztöndíjak és egyéb juttatások visszafizetésének mértékéről és módjáról is.  


3. Tantárgy- és kurzusfelvétel:

3.1. Amiről a KTH 2. hallgatói hírlevél a 2016/17/2 félévzárásról c. hírlevélben már írtunk:

A tantárgyfelvétel …
  • a Neptun hallgatói web Tárgyak/Tárgyfelvétel felületén végezhető el. 
  • feltétele, hogy előzetesen aktív félévre jelentkezzen be, ne legyen lejárt határidejű tartozása, és teljesítse a tantárgy felvételének követelményét, és ha van, a kurzusfelvételi követelményt. 
  • előtt a kurzus Megjegyzés mezőjét is javasolt ellenőrizni a tantárgyfelvételt esetlegesen érintő információk megismeréséhez.
  • vizsgakurzussal érvényes aláírás birtokában lehetséges. Ha a tantárgykövetelmény nem tartalmaz eltérő rendelkezést, akkor a 2017/18/1 félévben a 2014/15/1 félévben, vagy azután megszerzett aláírások lesznek érvényesek.
  • előzetes időszaka 2017. augusztus 25-én 12 óráig tart
  • sikertelensége, amennyiben a felvenni kívánt tantárgy előkövetelménye teljesül, a 017 Kivizsgálási kérelem sikertelen tantárgy-felvétel miatt Neptun kérvényen jelezhető 2017. szeptember 3-án 23:59-ig.

A korábban felvett, de nem teljesített tantárgyak ismételt felvételéért a 2012. szeptember 1-jétől jogviszonyt létesítő hallgatók felvett kurzusonként 4500 Ft összegű különeljárási díjat kötelesek fizetni. Kivétel ez alól a szakmai gyakorlat, a szigorlat és a laborfelmentett kurzus (amennyiben a hallgató valamennyi követelményt teljesített az előző tantárgyfelvétel során).
Korábban felvett és teljesített tantárgy ismételt felvétele a 008 Kérelem ismételt tárgyfelvételre/javító célú újrateljesítésre korábban már teljesített tárgyból Neptun kérvény elfogadása esetén lehetséges. A kérvény beadása 4500 Ft különeljárási díj megfizetéséhez kötött. 

3.2. Amiről még nem írtunk, de a tantárgyfelvételt érintő lényeges tudnivaló:

3.2.1. A tantárgy- és kurzusfelvétel véglegesítése …

  • 2017. augusztus 28-án 18 órától 2017. szeptember 3-án 23:59-ig lesz lehetséges. Ha már az előzetes tantárgyfelvételi időszakban felvette a tantárgyait, akkor ebben az időszakban csak ellenőriznie kell a tantárgyfelvételeit.
  • a kurzusok indításától is függ. A kurzusok indítását érintő szabályzati rendelkezések:  A tantárgy kurzusát el kell indítani, ha
    •  az előzetes tantárgyfelvételi időszak végén az arra jelentkezők száma a meghirdetésekor előírt minimumot eléri vagy meghaladja vagy
    • a kurzus kötelező tantárgynak a mintatanterv szerinti félévében meghirdetett olyan kurzusa, melynek felvétele és teljesítése a tantárgy teljesítése érdekében kötelező és arra legalább egy hallgató jelentkezett. Ha egy kurzuson a jelentkezők száma nem éri el a tanszék által meghirdetett minimumot, vagy a kurzus nem kötelezően teljesítendő tantárgy kurzusa, akkor a tanszék dönthet úgy, hogy a kurzus nem indul, vagy a kurzus indulásáról későbbre halaszthatja a döntést. Amennyiben a kurzus a tanszék döntése alapján nem indul el, a tanszéki adminisztrátor törli a hallgatókat a kurzusról, és a tantárgyról, majd a hallgatókat Neptun üzenetben valamint e-mailben értesíti a törlésről. Amennyiben a kurzus indításáról a tanszék a regisztrációs héten később hoz döntést, a hallgatókat a döntés elhalasztásáról értesíti. A halasztott döntés legkésőbbi időpontja a regisztrációs időszak utolsó előtti munkanap 14:00 óra. A tanszék a kurzusról lejelentkezést korlátozhatja, amennyiben a hallgatókat erről előzetesen tájékoztatja.


  • Amennyiben a kurzus várólistáján vannak jelentkezők, úgy
    • a mintatanterv szerint az adott félévben kötelezően meghirdetendő tantárgy esetében a kurzuslétszám(ok) emelésével vagy új kurzus(ok) indításával minden olyan hallgató számára lehetővé kell tenni a tantárgy kurzusainak felvételét, akik esetében ezt a mintatanterv előírja,
    • kötelezően választható, illetve szabadon választható tantárgyak esetében a Tanszék szabadon dönt a kurzuslétszámok emeléséről, illetve új kurzusok indításáról.

3.2.2. Az utólagos tantárgyfelvétel/tantárgyleadás …

  • a 018 Utólagos tantárgyfelvételi / tantárgytörlési kérelem (NEM SAJÁT HIBÁBÓL !) Neptun kérvényen kérelmezhető 2017. szeptember 11-én 23:59-ig, ha a kérvény beadásának indoka valamilyen adminisztratív/tanszéki hiba (pl. az elfogadott tantárgyai még nem kerültek átvezetésre/akkreditálásra, vagy a 2016/17/2 félévi eredménye nem került bejegyzésre a Neptunba, stb.). A kérelem díjmentes.
  • a 019 Utólagos tantárgyfelvételi / tantárgytörlési kérelem (SAJÁT HIBÁBÓL) Neptun kérvényen kérelmezhető 2017. szeptember 11-én 23:59-ig, ha pl. elmulasztotta a tantárgyfelvételt, ill. -leadást, vagy korábbi tartozás miatt a regisztrációs hét végéig nem tudta felvenni a tantárgyait és passzív félévre jelentkezett/jelentkeztették be, de a 102/1 vagy 102/2 sz. Neptun kérvényen kérelmezte a félév aktiválását, stb. A kérelem díjköteles, az utólagos felvételért vagy leadásért kurzusonként 5500 Ft különeljárási díj fizetendő, amiből egy kurzus díja (5500 Ft) a kérvény leadásakor automatikusan kiírásra kerül, majd a KTH a felvett/leadott tantárgy kurzusainak számától függően további 5500 Ft összegű különeljárási díja(ka)t fog kiírni a feldolgozás során.  

A regisztrációs időszakot követően ….

  • amennyiben csak kurzuscserét szeretne, akkor kérését írásban a tantárgyat oktató Tanszéken kell benyújtania. A kurzuscseréhez a tantárgyfelelős és a kurzusoktatók együttes hozzájárulása szükséges.
  • Az első oktatási hét első munkanapján az oktatási szervezeti egység tanulmányi adminisztrátora törli
    • az elindított kurzusok várólistáján levő hallgatók kurzus és tantárgyjelentkezéseit és
    • a párhuzamos előkövetelménnyel rendelkező tantárgyra és kurzusára, illetve kurzusaira tett azon hallgatói jelentkezéseket, ahol a párhuzamos előkövetelmény nem teljesül.
  • amennyiben 2017/18/1 félévi státusza 2017. szeptember 17. után is passzív marad és nem kérelmezte a félév utólagos aktiválását, esetlegesen felvett tantárgyait a KTH letörli.
  • is jelentkezhet szigorlatra, és a felvett szigorlatot leadhatja külön kérelem nélkül 2017. november 26-án 23:59-ig. 


4. Költségtérítéses/önköltséges hallgatóknak szóló információk:

4.1. Költségtérítés/önköltség 1. részlet (alapdíj) kiírása, befizetése, esetleges kedvezmények:

4.1.1. Az 1. részlet kiírása és fizetési határideje:


2017. augusztus 4-én kiírásra került a költségtérítés/önköltség 1. részlete 2017. szeptember 4-i fizetési határidővel. 
Azoknak a hallgatóknak, akik már az előző félévben is Diákhitel 2-ből fizették az önköltséget, 2017. november 15-i fizetési határidővel írta ki a KTH az önköltség 1. részletét. 
Azoknak a hallgatóknak, akiknek valamilyen okból (pl. mert két azonos képzéskódú képzésük van és még nem nyilatkoztak, melyik képzésen folytatják tanulmányaikat) még nem került kiírásra az 1. részlet, vagy a regisztrációs időszak után az első oktatási héten vagy a felvett kreditek alapján fizetendő önköltséggel együtt csak októberben kerül kiírásra az önköltség 1. részlete.

4.1.2. Az 1. részlet és a felvett kreditek alapján fizetendő önköltség összege:

A fizetendő költségtérítés/önköltség összege a KTH honlap GY.I.K. (gyakran ismétlődő kérdések) felület Pénzügyek/Mennyi költségtérítést kell fizetnem? menüpontján belül a 2017/2018 tanév alatti Költségtérítés-önköltség táblázat alapján kerül meghatározásra. A táblázatban a képzés és a beiratkozás éve alapján nézhető meg a fizetendő költség(ek) összege.  

4.1.3. Az 1. részlet fizetési határidejének módosítása, részletfizetés lehetősége:

A költségtérítés/önköltség 1. részletéből csökkentés, kedvezmény nem adható, fizetési határidő módosítása vagy részletfizetés viszont kérelmezhető a 101/1 Kérelem költségtérítés/önköltség befizetési határidejének módosítására és a 101/2 Kérelem DIÁKHITELBŐL fedezendő tétel befizetési határidejének a módosítására Neptun kérvényeken. 


4.2. Költségtérítés/önköltség 2. részlet (felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség) kiírása, befizetése, esetleges kedvezmények: 

4.2.1. A 2. részlet kiírása és fizetési határideje: 


A felvett kreditek alapján fizetendő önköltség 2. részlet várhatóan 2017. október második felében kerül kiírásra, 2017. november 25-i fizetési határidővel. 

4.2.2. A 2. részlet csökkentésének kérelmezése, fizetési határidejének módosítása, részletfizetés lehetősége: 


A felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség csökkentése 2017. szeptember 3-án 23:59-ig díjmentesen kérelmezhető a 010/A Költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem személyes okokból és a 003/A Költségtérítés csökkentés kérelem (aláírás esetén) Neptun kérvényeken. 

A 010/A Költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem személyes okokból Neptun kérvény elfogadása esetén a Kari Tanulmányi Bizottság döntése szerinti kedvezményben részesül a hallgató. Kedvezményt általában kiemelkedő tanulmányi eredmény, közösségi vagy szakmai tevékenység vagy szociális helyzete alapján kaphat. Az önköltség (költségtérítés) csökkentés iránti kérelmek egységes kezeléséről és az adható kedvezményekről Kari szabályzat rendelkezik, ami elérhető a Karok honlapján. A tanulmányi eredmény a Neptun alapján ellenőrizhető, a közösségi és szakmai tevékenységet, valamint a szociális helyzetet igazolni szükséges. Az igazolásokkal kapcsolatban a Kari Hallgatói Képviseletek tudnak tájékoztatást adni. 
A 003/A Költségtérítés csökkentés kérelem (aláírás esetén) Neptun kérvényt csak a költségtérítéses pénzügyi státuszú hallgatóknak kell benyújtania, amennyiben vizsgás tantárgyra fizetendő költségtérítésből érvényes aláírásuk alapján költségtérítés kedvezményben szeretnének részesülni. Ha a tantárgyból érvényes aláírással rendelkezik, az adott tantárgyra meghatározott költségtérítés 1/3-át kell megfizetnie költségtérítésként. 
Az önköltséges pénzügyi státuszú hallgatóknak vizsgakurzus felvétele esetén nem kell beadniuk a 003/A sz. kérvényt, mivel az önköltséges hallgatóknak a BME Térítési és Juttatási Szabályzatának 26/A. § (5) bekezdése alapján alanyi jogon jár a kedvezmény, a felvett kreditek alapján fizetendő önköltség már a csökkentett összeggel kerül kiírásra. „Önköltséges hallgató vizsgakurzus felvételekor az adott tantárgy kreditalapon kalkulált önköltségi díjának
a) a felét fizeti, amennyiben féléves önköltségi díja kreditektől nem függő részt nem tartalmaz,
b) a negyedét fizeti, amennyiben féléves önköltségi díja kreditektől nem függő részt is tartalmaz.” 

A regisztrációs hetet követően a 2017. szeptember 17-én 23:59-ig a 010/B Határidőn túli költségtérítés/önköltség csökkentés kérelem személyes okokból és a 003/B Határidőn túli költségtérítés csökkentés kérelem meglévő tantárgy aláírás esetén Neptun kérvényeken kérhető kedvezmény a felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítésből/önköltségből a 010/A és a 003/A kérvényekkel azonos módon. A 010/B és a 003/B kérvények viszont már díjköteles kérvények, vagyis leadásuk esetén 1200 Ft szolgáltatási díjat kell fizetnie. 

A felvett kreditek alapján fizetendő költségtérítés/önköltség tekintetében is kérhető fizetési határidő módosítás vagy részletfizetés a 101/1 és a 101/2 sz. Neptun kérvényeken legkésőbb 2017. november 30-án 23:59-ig

4.3. Képzési szerződés aláírása és leadása a KTH-ban:


A nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény rendelkezése alapján az önköltség (költségtérítés) fizetése mellett folytatott képzés tekintetében hallgatói képzési szerződést kell kötni. A 2017/18/1 félévtől önköltséges képzésre felvett vagy önköltséges képzésre átsorolt hallgatók a képzési szerződést saját maguk nyomtatják ki 2 példányban a hallgatói Neptun web Információ/Általános nyomtatványok felületén a Képzési szerződés önköltséges hallgatók részére nyomtatványt kiválasztva és a sorvégi + (Lehetőségek) közül a Nyomtatásra kattintva. A rendszer pdf-ben generálja le a képzési szerződést, ami megnyitást követően nyomtatható. A kinyomtatott képzési szerződést elolvasást és aláírást követően a felvetteknek a beiratkozáson, az átsorolt hallgatóknak legkésőbb a regisztrációs hét végéig ügyfélfogadási időben a KTH (R. ép. aulában található) információs pultjánál kell leadniuk. Amennyiben a képzési szerződés leadását elmulasztja, akkor az aktív félévre bejelentkezését érvénytelenítik, vagyis státuszát passzívra módosítják (lásd még 2.2.1. bekezdés).


5. Kedvezményes tanulmányi rend kérelmezése:

A kedvezményes tanulmányi rend a 022 Kedvezményes tanulmányi rend iránti kérelem Neptun kérvényen 
a regisztrációs hét végéig (2017. szeptember 3-ig) adható be az alábbi indokok esetében: 
  • kiemelkedő tanulmányi eredmény, illetve tehetséggondozási programban való részvétel, 
  • párhuzamos képzésben – ide értve a nemzetközi csereprogramokat, mobilitási programokat és más ösztöndíjas képzéseket is – való részvétel, 
  • folyamatosan jó tanulmányi eredmény mellett végzett kiemelkedő szakmai tevékenység, illetve közösségi tevékenység vagy közfeladat ellátása, 
  • országos szintű, aktív élsportolói tevékenység,

a félév során bármikor beadható az alábbi indokok esetében:
  • szülés, illetve gyermekgondozás, továbbá szülési szabadság, 
  • szociális, illetve egészségügyi helyzet megváltozása.

A kérelemhez mellékelni szükséges egy Excel fájlt, amiben a hallgató megadja a kedvezménnyel érintett tantárgyak nevét, tárgykódját és a kedvezmény típusát. További mellékletként csatolandó a kérelemben megadott indokot alátámasztó dokumentum. A benyújtandó igazolásokat részletesen a BME Tanulmányi és Vizsgaszabályzat 131. § (3) bekezdése tartalmazza. 
A kérelemről a Kari Tanulmányi Bizottság (KTB) dönt. A KTB engedélyét a KTH határozatban rögzíti. A határozat ügyfélfogadási időben vehető át a KTH R. épület aulájában található iratkiadójában. 
A hallgató a kedvezményes tanulmányi rendről kapott engedélyről és az abban foglaltakról köteles az érintett tantárgyak és kurzusok oktatóit tizenöt napon belül tájékoztatni, valamint a követelmények egyéni teljesítési módját és ütemezését előzetesen egyeztetni. A tájékoztatás és egyeztetés elmulasztása esetén a kedvezmény nem érvényesíthető. Az egyeztetés módjában Karonként eltérés lehet.


6. Félév eleji egyéb KTH-s ügyintézés:


6.1. Hallgatói jogviszony igazolás átvétele:

Hallgatói jogviszony igazolást a 2017/18/1 félévről előreláthatólag 2017. szeptember 5-től kérhet megnövelt ügyfélfogadási időben az R. épület aulájában az információs pultnál található munkahelyeken, amennyiben a bejelentkezési kötelezettségének eleget tett. 

6.2. Magyar és angol nyelvű igazolás a tanulmányi eredményekről:

Az R. ép. aulájában és a KTH folyosóján található terminálokon az Igazolás kérése a tanulmányi eredményekről menüpontot választva kapott sorszámmal igazolás kérhető az előző féléves tanulmányi eredményekről magyar és angol nyelveken a KTH-ban. Az igazolás (leckekönyvkivonat) kiadása abban az esetben lehetséges, ha a hallgatónak nincs lejárt határidejű tartozása. Az ügyintéző a kért dokumentumo(ka)t azonnal elkészíti. A dokumentumok 3 példányszám alatt ingyenesen kikérhetőek, 3 példányszám feletti kérés esetén 500 Ft szolgáltatási díj fizetendő. A fentiek alapján a 029 Leckekönyv fordítás kérése Neptun kérvény kikerült a beadható kérvények közül. A tanulmányi eredmények német nyelven igazolása megszűnt.

6.3. Diákigazolvány érvényesítése a 2017/18/1 félévben: 

A 2016/17/2 félévi diákigazolvány matricák 2017. október 31-ig érvényesek. A 2017/18/1 félévi érvényesítés kezdetéről honlapunkon tájékoztatjuk. Azok számára, akik a 2016/17/2 félévben passzív féléven voltak, és a 2017/18/1 félévben aktív félévre jelentkeznek be, várhatóan 2017. szeptember 5-től lesz lehetséges a diákigazolvány érvényesítése.

Az újonnan megrendelt diákigazolványok átvételének módjáról szintén tájékoztatni fogjuk honlapunkon. Kérjük, szíveskedjen tanulmányi híreinket rendszeresen követni.  

Jó tanulást és sikeres félévet, valamint hasznos tapasztalatokat kívánunk!
Központi Tanulmányi Hivatal
   

« Vissza